مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان گفت: این استان در زمینه پدافند غیرعامل با همکاری مطلوب همه دستگاهها جزو استان های برتر کشور به حساب می آید.
کد خبر: ۳۱۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 25 October 2016
محمدرضا جهانتیغ در حاشیه برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پدافند غیرعامل مقوله ای مهم و حساس در دنیای امروز است به طوری که در کشور ایران نیز با توجه به موقعیت خاص و راهبردی آن با جدیت تمام از سوی مسئولان دنبال می شود.
وی افزود: در 2 سال اخیر این نهاد در سیستان و بلوچستان متولی اقدامات مطلوب نظیر تدوین دستورالعمل رزمایش و اجرای 2 رزمایش مهم و ملی بندری و پدافند زیستی جنوب شرق با محوریت استان بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت برای تهیه و مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان تفاهمنامه و توافق نامه های آموزشی و تحقیقاتی با مرکز تحقیقات نیروی انتظامی، جهاد دانشگاهی و مرکز مطالعات سپاه امضا شده تا بتوان در حوزه مطالعاتی و بومی سازی مطالعات استانی واقع گرایانه نسبت به تدوین آیین نامه اقدام کرد.
وی افزود: همچنین مطالعه پدافند غیرعامل 20 زیر ساخت اصلی سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد در این مدت در استان انجام شده و در اختیار دستگاهها قرار گرفته است.
مدیر کل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان برگزاری دوره های متعدد در حوزه های سایبری، بیولوژیکی، جنگ نرم، اصول پدافند غیرعامل و سازه های امن برای دستگاههای اجرایی را از جمله اقدامات این نهاد در مدت یادشده در استان ذکر کرد.
وی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که بیش از 30 مربی رسمی با مجوز کشوری تربیت کرده و آموزش داده است و امیدواریم در آینده بتوانیم بازوی مشورتی و کمک حال موثری در حوزه دفاعی استان برای همه دستگاهها باشیم.
جهانتیغ خاطر نشان کرد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته در این استان در حوزه پدافند غیرعامل روز سه شنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل در سرسرای همایش های صدا و سیمای کشور از استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان این حوزه در استان تقدیر خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان و تسنیم گفت: با توجه به اهمیت نقش رسانه ها، ضروری است فرهنگ سازی صحیح در حوزه پدافند غیرعامل و کارکردهای آن در بین آحاد جامعه شکل گیرد تا میزان آسیب پذیری به حداقل کاهش یابد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اصحاب رسانه همچون نهادهای فرهنگ ساز نظیر آموزش و پرورش و دانشگاهها در نهادینه کردن پدافند غیرعامل در کشور نقش موثری دارند در این دوره آموزشی اهداف، ساختار و کارکردهای پدافند غیرعامل برای اصحاب رسانه در استان تبیین شد.
جهانتیغ ادامه داد: مرحله دوم و دوره تخصصی پدافند غیرعامل ویژه رسانه های استان با حضور مشاور عالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور هفته آینده در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان برگزار می شود.
وی با تبریک هفته ملی پدافند غیرعامل از دوم تا هشتم آبان گفت: به مناسب این هفته برنامه های مختلفی در سیستان و بلوچستان نظیر برپایی نمایشگاه، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، سخنرانی در خطبه های نماز جمعه، برپایی دوره آموزشی و شرکت در همایش ملی در حال اجراست.
وی با اشاره به روز شمار هفته پدافند غیرعامل گفت: نخستین روز این هفته به نام اقتدار ملی، خودباوری و جهاد علمی، دومین روز مصون سازی سرمایه ها و زیر ساخت های ملی، سومین روز مصون سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن، چهارمین روز توانمند سازی جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، پنجمین روز دفاع جامع، ارتقای آمادگی با جامعه سالم در مقابله با تهدیدات نوین، روز ششم استانداردسازی، مقاوم سازی زیر ساخت ها و سرمایه های ملی و هفتمین روز مصون سازی کشور با مدیریت جهادی و بسیج مردمی نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار