بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« در پی فشار ناتو انصراف روسیه از پهلوگیری ناوگانش در اسپانیا »،« بازداشت زن افغان که از مجله نشنال جئوگرافیک به شهرت جهانی رسید» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۱۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 27 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
انگلستان جرقه های جنگ سوم جهانی را زده است؟
روزنامه دیلی اکسپرس انگلستان نوشت که ارتش این کشور با اتخاذ تصمیم برای اعزام تانک، پهپاد و نیرو به مرز روسیه، در واقع اولین شراره های جنگ جهانی سوم را برمی‌افروزد.
العالم: دیلی اکسپرس افزود: «چنین تصمیمی چند روز پس از اقدام تنش آفرین ناوگان روسیه انجام می شود که برای قدرت نمایی، ناو خود را از نزدیکی سواحل انگلیس عبور داد.
این روزنامه ادامه داد: «به همین دلیل انگلستان برای مقابله با آن، تصمیم گرفت شماری نیرو و مقادیری تجهیزات به استونی اعزام کند. این بزرگترین تجمع نیرو در مرز روسیه از هنگام جنگ سرد محسوب می شود».
قرار است که این تصمیم بهار 2017 با همراهی نیروهای فرانسوی و دانمارکی و در قالب رزمایشی بزرگ عملی شود.
بازداشت زن افغان که از مجله نشنال جئوگرافیک به شهرت جهانی رسید
بی بی سی نوشت: زن افغانی که در دهه هشتاد میلادی به خاطر چاپ عکسش در روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک به شهرت جهانی رسید، به اتهام جعل اسناد در پاکستان بازداشت شد.
به گزارش «انتخاب»؛ مقامات ایالت خیبر پشتونخواه گفته اند که شربت گل به اتهام جعل کارت هویت پاکستانی (شناختی کارت) بازداشت شده است.
مقامات گفته اند شربت‌گل زمانی بازداشت شده که از نزد او همزمان شناختی کارت پاکستان و کارت هویت افغانستان پیدا شده است.
تصویر فراموش ناشدنی شربت‌گل که در ۱۲ سالگی او در اردوگاهی در پاکستان توسط استیو مک‌کری، عکاس مجله نشنال جیوگرافیک در دهه هشتاد میلادی گرفته شده بود، مشهورترین تصویر در تاریخ این مجله به شمار می‌رود.
اداره تحقیقات فدرال پاکستان اعلام کرده که شربت گل در پی ۲ سال تحقیق این اداره در ارتباط به جعل‌کاری اسناد بازداشت شده است.
شاهد الیاس، یک مقام اداره ملی ثبت اطلاعات پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که پلیس همچنین سه کارمند این اداره را تحت
تعقیب دارد که مسئول دادن این شناختی کارت جعلی به شربت گل هستند و اکنون فراری اند.
به گفته او اگر اتهام شربت‌گل در دادگاه ثابت شود، او با خطر ۷ تا ۱۴ سال زندان و پرداخت ۳ تا ۵ هزار دلار جریمه مواجه است.
مقامات گفته‌اند که شربت‌گل در سال ۲۰۱۴ با نام 'شربت بی‌بی ' برای شناختی کارت پاکستانی درخواست داده بود.
این مقامات همچنین گفته‌اند تحقیقات آنها نشان می‌دهد که هزاران پناهجوی دیگر افغان در پاکستان نیز شناختی کارت‌های جعلی پاکستانی دارند.
تصویر اصلی شربت‌گل در سال ۱۹۸۴ زمانی که افغانستان تحت اشغال شوروی بود، در یک اردوگاه پناهندگان در شمال غرب پاکستان گرفته شده بود.
در پی فشار ناتو انصراف روسیه از پهلوگیری ناوگانش در اسپانیا
در پی درخواست توضیح اسپانیا از روسیه دایر بر اینکه آیا ناوهای جنگی این کشور قصد شرکت در عملیات نظامی در شهر حلب سوریه را دارند، روسیه از سوختگیری ناوهایش در بنادر اسپانیا انصراف داده است.
وزارت خارجه اسپانیا چهارشنبه گفت که برنامه توقف سه ناو روسیه در بندر سیوتا برای سوختگیری لغو شده است.
اسپانیا از سوی متحدان خود در ناتو تحت فشار بود اجازه سوختگیری به ناوهای جنگی روسیه که به طرف سوریه در حرکت هستند را ندهد.
وزارت دفاع روسیه گفت درخواستی برای سوختگیری ناوهواپیمابر کوزنتسوف نداده بود.
وزارت دفاع در بیانیه ای افزود که ناوهای روسیه منابع لازم برای انجام ماموریت خود را دارند.
در این بیانیه آمده است که وزارت دفاع روسیه در توافق با اسپانیا امکان پهلوگیری بعضی از ناوهایش یا یک کشتی یدکی در بندر سیوتا را مد نظر قرار داده بود.
ناوگروه رزمی روسیه یک هفته پیش از روسیه راهی مدیترانه شد.
'نگرانیم'
وزارت خارجه اسپانیا پیشتر در روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای به بی بی سی گفت: "با توجه به اطلاعاتی دایر بر اینکه این ناوها احتمالا در حمایت از عملیات نظامی در شهر حلب سوریه شرکت خواهند داشت، وزارت خارجه خواستار توضیح از سفارت روسیه در مادرید شد."
اما براساس این بیانیه در پی درخواست توضیح از روسیه، سفارت روسیه در مادرید گفت از درخواست سوختگیری انصراف داده است.سفارت روسیه این انصراف را تایید کرده است.
اسپانیا گفت در ماه سپتامبر مجوز سوختگیری سه ناو روسی در فاصله 23 اکتبر تا دوم نوامبر در بندر سیوتا را داده بود و گفت چنین توقف هایی در اسپانیا برای کشتی های روسیه عادی است.
ناتو پیشتر نسبت به شرکت این کشتی ها در بمباران غیرنظامیان در حلب ابراز نگرانی کرده بود اما گفت که تصمیم نهایی به عهده اسپانیاست.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخطار داده بود که ممکن است از این ناوها برای هدف گرفتن غیرنظامیان در سوریه استفاده شود.
او روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: "ما نگرانیم و من نگرانی درباره استفاده بالقوه از این ناوگروه رزمی برای تقویت توانایی روسیه و استفاده از آن به عنوان سکویی برای حملات هوایی در سوریه را خیلی روشن بیان کرده ام."
این ناوگروه تحت هدایت تنها ناو هواپیمابر روسیه، کوزنتسف، با یک رزم ناو با موتور هسته ای، دو ناو ضدزیردریایی و چهار کشتی پشتیبانی احتمالا با اسکورت زیردریایی ها در حرکت است.
این ناوگروه حامل ده ها بمب افکن و هلی کوپتر است و انتظار می رود به ده ناو دیگر روسیه در آب های سوریه بپیوندد.
به گفته فعالان از زمان شروع عملیات ماه پیش سوریه و روسیه علیه شورشیان در حلب 2700 نفر کشته یا زخمی شده اند.
رهبران کشورهای غربی گفته اند که حملات این دو کشور در حلب می تواند جنایت جنگی باشد؛ اتهامی که روسیه رد می کند.
حدود 250 هزار غیرنظامی که در حلب زندگی می کنند دستخوش نبردها هستند. مسکو هفته پیش یک وقفه "انساندوستانه" در حملات را اعلام کرد تا امکان خروج غیرنظامیان و شورشیان فراهم شود.
منبع: بی بی سی
بازار آمریکا در دستان "زن کثیف"
استفاده دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا از عبارت «زن کثیف» برای توصیف هیلاری کلینتون، رقیب خود از حزب دموکرات با گذشت نزدیک به یک هفته از برگزاری آخرین مناظره بین این دو نامزد همچنان خبرساز است.
به گزارش فرارو و به نقل از دویچه وله، بسیاری از سایت‌های خرده‌فروشی اینترنتی اقدام به فروش و تبلیغ تیشرت‌هایی کرده‌اند که روی آن عبارت «زن کثیف» نقش بسته است. برخی از هواداران نامزدهای انتخابات آمریکا که از هنرمندان هستند با پوشیدن این تیشرت‌ها به آن واکنش نشان داده‌اند.
محور شرارت جدید در خاورمیانه اعلام شد
قانونگذار ایالت ویرجینیا در مصاحبه با پرس تی وی گفت: عربستان سعودی، ترکیه و قطر را به دلیل حمایت‌ها از تروریست‌ها، «محور شرارت و شیطانی» توصیف کرد.
بلیک گفت: «شاید سه چهارم شورشیان، اصلا سوری نیستند و مزدوران به خدمت گرفته شده از سوی ترکیه، قطر و عربستان سعودی هستند و همین‌ها هم نیروی عمده پشت سر این جنبش تروریستی (در سوریه) هستند».
وی با اشاره به تحرکات آنکارا در کشورهای همسایه خود تصریح کرد: «ترکیه با نیروهای نظامی سنگین و پرحجم خود به عراق و سوریه تجاوز کرده است. ترکیه همین حالا هم، به یک کشور یاغی تبدیل شده است».
آقای بلیک افزود: «همین حالا شما این تهدید فزاینده ترکیه علیه اروپای غربی را می‌بینید. رئیس‌جمهور اردوغان این موضوع را به وضوح روشن کرده که خواهان احیای امپراطوری عثمانی است. او بیش از پیش، تهاجمی شده، او ارتش، مطبوعات آزاد و هر نهاد قدرتمند در دولت ترکیه را سرکوب کرده و تحت کنترل و مشت آهنین خود درآورده و اکنون، یک دیکتاتور مطلق است. او کسی است که گفته خواهان تغییر قانون اساسی است تا قدرتی شبیه به آدولف هیتلر داشته باشد. این، متحد بزرگ ما است و ما با مردی متحد هستیم که می‌خواهد هیتلر شود».
این قانونگذار آمریکایی با انتقاد شدید از اتحاد و ائتلاف کشورش با عربستان سعودی گفت که این کشوری است که در آن «زنان بدون اجازه یک مرد، نمی‌توانند بیرون رفته و یک روزنامه بردارند و نمی‌توانند رانندگی کنند! آیا این بخشی از آزادی بخشی‌ای است که ما درصدد اعمال آن در خاورمیانه هستیم».
او درباره تجاوز نظامی ائتلاف عربستان سعودی به یمن هم اظهارنظر کرد و از مقاومت یمنی‌ها در برابر متجاوزان سعودی تقدیر کرد.
عضو مجلس سنای ایالتی در آمریکا گفت: «خدا آن‌ها (یمنی‌ها) را حفظ کند. یمنی‌ها علی رغم اینکه دارای کشوری کوچک و فقیر هستند، دارند بینی سعودی‌ها را به خاک می‌مالند».
بلیک با تاکید بر اینکه «جهان» به جنایت‌های پرشمار عربستان سعودی در یمن و اذعان دارد، از حمایت آمریکا از پادشاهی سعودی ابراز تاسف کرد.
او ادامه داد: «ما (آمریکا) توجه زیادی به این موضوع (جنایت‌های سعودی‌ها در یمن) نداریم چون آن‌ها متحدان خوبمان هستند».
قانونگذار آمریکایی ادامه روند حمایت از عربستان سعودی و بی‌توجهی به جنایت‌های این کشور در یمن را «مسیر و اقدامی انتحاری و خودتخریبی» برای واشنگتن خوانده است.
او افزود: «پول سعودی به بسیاری از سیاسیون عالی رتبه در بسیاری از کشورهای غربی داده می‌شود و آن‌ها ارتش آمریکا را مانند مزدورانی برای وهابیت، به کار گرفته‌اند».
سناتور ایالتی ویرجینیا ضمن رد ادعای مرسوم در آمریکا درباره «حمایت ایران از تروریسم» گفت: «حقیقت آن است که اگر شما واقعا به تروریسم جهانی نگاه بیاندازید، سرچشمه آن از عربستان سعودی نشات می‌گیرد».
او با مثال زدن از حملات 11 سپتامبر 2001، انفجار در بوستون آمریکا و حملات تروریستی بروکسل تاکید کرد که این حملات «نمایانگر و بازتاب فلسفه وهابی است»./فارس
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار