بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« اردوغان حشد الشعبی را تهدید کرد »،« دردسر بی موقع برای کلینتون!» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 30 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
هشدار آمریکا به دیپلمات های خود برای خروج از ترکیه
وزارت امور خارجه آمریکا از خانواده دیپلمات های کنسولگری این کشور در استانبول خواست ترکیه را ترک کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد از خانواده های دیپلمات های کنسولگری این کشور در استانبول خواسته است به دلیل تهدیدات فزاینده گروه های تروریستی ترکیه را ترک کنند.
وزارت امور خارجه آمریکا در هشداری که شامگاه شنبه در پایگاه الکترونیکی این وزارتخانه منتشر کرد نسبت به تهدیدات فزاینده از سوی گروه های تروریستی در مناطق مختلف ترکیه هشدار داده است.
وزارت امور خارجه آمریکا می گوید این تصمیم را بر اساس اطلاعات امنیتی اتخاذ کرده است که نشان می دهد گروه های تندرو به تلاش های خود برای حمله به اتباع آمریکایی در مناطقی از استانبول که آمریکایی ها در آن ساکن هستند یا تردد دارند ادامه می دهند.
این دومین هشدار وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور در ترکیه طی یک هفته است که نشانگر نگرانی آمریکا از افزایش تهدیدات گروه های تروریستی در ترکیه است.
واشنگتن در عین حال اعلام کرده است که کنسولگری این کشور در استانبول بسته نخواهد شد و به طور کامل خدمات رسانی خواهد کرد.
اردوغان حشد الشعبی را تحدید کرد
به گزارش پارس نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شنبه (امروز) نیروهای بسیج مردمی عراق را تهدید کرد.
به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، اردوغان در تازه‌ترین اظهارات خود علیه نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی، این نیروها را به انجام اقدامات تروریستی متهم کرد.
اردوغان مدعی شد: «اگر نیروهای الحشد الشعبی در شهر ترکمن‌نشین «تلعفر» دست به اقداماتی این چنینی بزنند، پاسخ‌های ترکیه متفاوت خواهد بود.»
وی افزود: «شهر تلعفر ساکنان ترکمن دارد و نسبت به اقدامات الحشد الشعبی حساس هستیم.»
مقامات ترکیه به ویژه شخص اردوغان بارها به بهانه‌های متفاوتی به دنبال دخالت نظامی در شمال عراق بوده‌اند و حتی شماری از نظامیان ترکیه در پایگاه نظامی بعشیقه واقع در شرق موصل حضور دارند.
با آغاز عملیات آزادسازی موصل از دوشنبه هفته گذشته، ترکیه اصرار دارد که در این عملیات شرکت کنند که مخالفت احزاب و نیروهای نظامی عراقی را در پی داشته است.
شهرستان تلعفر به مرکزیت شهر تلعفر در غرب شهر موصل قرار دارد و بیشتر ساکنان آن ترکمن هستند.نیروهای بسج مردمی از امروز در غرب موصل مستقر شده‌اند تا از فرار داعش‌ها به سوریه جلوگیری کنند.
 دردسر بی موقع برای کلینتون!
درست هنگامی که ورق انتخابات آمریکا به نفع کلینتون برگشته بود، اف‌بی‌آی تصمیم گرفت بررسی ایمیل‌های وی را از سر بگیرد.
هیلاری کلینتون خبری که جشن تولد کلینتون را به کامش تلخ کرد
به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در روزهای اخیر بر اسب مراد می‌تاخت. پیشتازی وزیر امور خارجه سابق آمریکا در نظرسنجی‌های چندین ایالت بنفش، پایان مناظره‌های تلویزیونی ریاست‌جمهوری، رضایت مشاوران ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها از شرایط روزهای پایانی رقابت‌ها و جشن تولد چند روز پیش کلینتون، همگی از رویدادهای مثبت برای حزب دموکرات محسوب می‌شدند.
درست در این شرایط بود که کابوس ایمیل‌های شخصی دوباره گریبانگیر کلینتون شد و «جیمز کومی،» رئیس اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، در نامه ای به کنگره این کشور اعلام کرد تحقیقات جنایی درباره پرونده ایمیل‌های شخصی وزیر امور خارجه سابق آمریکا دوباره از سر گرفته شده است. وی در نامه خود اعلام کرده است اف‌بی‌آی به‌تازگی، به وجود ایمیل‌هایی پی برده است که به نظر می رسد برای تحقیقات مفید باشد.
کومی در نامه خود تصریح داده است: هنوز نمی توان گفت موارد یاد شده اهمیتی داشته باشند یا خیر؛ همچنین نمی توان گفت این تحقیقات چه میزان به طول می کشد، ولی کنگره قطعا در جریان پیشرفت های تحقیقات پرونده قرار می گیرد.
خبر مربوط به بررسی مجدد ایمیل‌های شخصی کلینتون زمانی اعلام شد که مشاوران ارشد کلینتون تصور می‌کردند این پرونده به‌همراه کمپین انتخاباتیش به پایان راه خود رسیده است. پلیس فدرال آمریکا ستاد انتخاباتی کلینتون را در خصوص فرستادن چنین نامه‌ای به کنگره، در جریان قرار نداده بود.
آن‌ها در نیویورک، پیش از سوار شدن بر هواپیما و عزیمت به سوی ایالت آیووا، در خواب خرگوشی به‌سر می‌بردند و با خوش‌رویی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دادند. دسترسی نداشتن به اینترنتی در هواپیما باعث شد مشاوران ارشد کلینتون بکلی از اخبار مربوط به از سرگیری مجدد تحقیقات درخصوص ایمیل‌های شخصی کلینتون بی‌اطلاع بمانند.
زمانی که خبرنگاران مشاوران کلینتون را که تازه از هواپیما پیاده شده بودند در جریان این موضوع قرار دادند، قیافه‌های شوک‌زده آن‌ها نشان از بی‌خبری کامل آن‌ها می‌داد.
کلینتون در واکنش به این خبر اظهار داشت: مطمئن هستم بررسی دوباره ایمیل‌های من بوسیله اف بی آی مشکل ساز نخواهد شد و نتایج اولیه را تغییر نخواهد داد.  وی همچنین از اداره تحقیقات فدرال آمریکا خواست همه اطلاعات بدست آمده از بررسی‌های جدید را برای مردم آشکار کند.
ایمیل‌های جدید هنگام انجام تحقیقات مجزا درخصوص «آنتونی وینر،» همسر سابق «هما عابدین،» دستیار وزیر امور خارجه سابق آمریکا، بدست آمد. وینر سیاست‌مدار آمریکایی و نماینده سابق مجلس آمریکاست که از ژانویه 1999 تا ژوئن 2011 حوزه انتخابیه نهم نیویورک را نمایندگی می‌کرد. او که عضو حزب دموکرات است، هفت دوره به نمایندگی برگزیده شد که در هیچ‌یک از آنها کمتر از 59٪ آرا را نیاورد. وینر سال 2011 به دلیل یک رسوایی اخلاقی استعفا داد. هما عابدین دلیل جدایی از همسرش را در تابستان سال جاری، همین رسوایی و تبعات ناشی از آن اعلام کرد. 
عربستان دیگر عرب ها را در خصوص ایران تهدید کرد!
سفیر عربستان در امارات به اعضای شورای همکاری خلیج فارس هشدار داد برای برقراری هر رابطه خارجی با کشورهایی که به گفته وی دوست عربستان نیستند، باید با ریاض هماهنگ باشند.
به گزارش ایسنا بر اساس گزارش وبگاه «پانورما»، وی تاکید کرد: هرگونه رابطه با کشورهای دشمن عربستان در گرو چراغ سبز دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض است.
محمد بن عبدالرحمن در ادامه گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، کویت، عمان و امارات همیشه در خصوص روابط خارجی‌شان با عربستان هماهنگی کامل دارند؛ این دفتر دبیرکلی شورای همکاری در ریاض است که مرزهای روابط خارجی اعضای شورای همکاری را مشخص می‌کند و هیچ بهانه‌ای برای عبور از خطوط قرمز در این زمینه را نمی‌پذیرد.
محمد بن عبدالرحمن تصریح کرد: پیش‌تر به قطر درباره عدم تکرار این رفتارهای تحریک‌آمیز هشدار داده‌ایم.
گفته می‌شود این هشدار سفیر عربستان در پی تماس تلفنی «تمیم بن حمد» امیر قطر با «حسن روحانی» در عید قربان و تبریک این عید بوده است.
تصمیم به یکسره کردن جنگ حلب
براساس اعلام منابع مطلع، مجموعه‌ای از توافقات در نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه در مسکو حاصل شده است که می‌تواند روند مرحله میدانی آینده در سوریه را به ویژه در شهر حلب تعیین کند.
 شرکت‌کنندگان در این نشست در رابطه با تصمیم یکسره کردن جنگ در این شهر به توافق رسیدند. آنها همچنین خطوط قرمزی را در این رابطه تعیین کردند که از جمله آنها جلوگیری از مداخله نیروهای ترکیه از طریق مبارزان سپر جزیره از فعالیت در اراضی سوریه است.
 همچنین گفته می‌شود نشست مذکور بر تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی از طریق اتاق عملیات چهارجانبه بغداد شامل ایران ، روسیه ، عراق و سوریه تأکید کرده است. به این ترتیب نیروی هوایی روسیه پشتیبانی از عملیات نیروهای متحد خود در ارتش سوریه در مناطق شرقی و با همکاری نیروهای الحشد الشعبی عراق در دستور کار قرار خواهد داد تا از روند نقل و انتقال نیروها بین این دو کشور جلوگیری کند. گفته می‌شود حاضران در نشست سه‌جانبه بر فعال سازی مجدد همکاری‌های روسیه و ایران در روند عملیات مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند که براساس آن قرار است بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه امکان استفاده موقت از پایگاه نیروی هوایی همدان را داشته باشند
 روسیه در عین حال معتقد است که از سرگیری فوری حملات هوایی بر ضد شهر حلب در شرایط کنونی ضرورتی ندارد و مسکو می خواهد یک زمان دیگر را به آمریکا برای جداسازی گروه‌های تروریستی از جریان‌های معتدل فراهم کند و به عناصر مسلح و شهروندان امکان خروج از این شهر را بدهد. لاوروف در همین راستا در تماس تلفنی خود با جان کری بار دیگر بر ضرورت جداسازی گروه‌های تروریستی از جریان‌های معتدل تأکید کرده است.
 تغییر استراتژی مقاومت در سوریه/ تصمیم بر یکسره کردن جنگ در حلب/ مهلت روسیه به آمریکا برای از سرگیری حملات هوایی
به همین علت بود که لاوروف در نشست مطبوعاتی مشترک با همتایان ایرانی و سوری خود ضمن تأکید بر ریشه‌کنی نهایی گروه های تروریستی اعلام کرد که در سایه فقدان هر نوع سیگنال در رابطه با عزم گروه‌های معارض معتدل برای جداسازی صفوف خود از گروه تروریستی داعش و جبهه النصره زمان آن فرا رسیده که این گروه ها نیز به عنوان اهداف مشروع و قانونی هدف حملات قرار گیرند.  
خبرگزاری مهر:رسانه های عربی از بسته شدن فرودگاه های بین المللی دبی و الشارجه امارات به دلیل مشاهده پهپاد در حومه این فرودگاه ها خبر می دهند.
بسته شدن فرودگاه دبی در پی مشاهده پهباد
به گزارش النشره، رسانه های عربی از بسته شدن ۲ فرودگاه بین المللی در کشور امارات خبر می دهند.
بر اساس این گزارش، رسانه ها اعلام کردند که فرودگاه های بین المللی دبی و الشارجه در امارات بسته شدند.علت بسته شدن این فرودگاه ها، مشاهده هواپیمای بدون سرنشین(پهپاد) در حومه این فرودگاه ها عنوان شده است.در پی وقوع این رویداد، تمامی پروازها در این ۲ فرودگاه از ساعت ۷:۲۵ عصر به وقت محلی به حالت تعلیق درآمده است  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار