یک مدرس آشپزی گفت: در صورتی که فست فودها درست طبخ شوند و از مواد سالم تشکیل شده باشد، غذاهای سالمی هستند.
کد خبر: ۳۲۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 30 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، علا پیشرو در حاشیه رویداد «سفره ایرانی» با اشاره به این امر که بزرگترین اشتباه درباره غذاهای فست فودی مضر بودن آن ها است، بیان کرد: اگر فست فودها بر مبنای پخت و پزهای ایرانی طبخ شود و زود پخته نشوند اما در عوض در توزیع آن سرعت عمل وجود داشته باشد بسیاری از عادات اشتباه تغذیه رفع شده و می توان در جامعه فرهنگ فست فود را اصلاح کرد.
وی با اشاره به این که امروزه جوانان گرایش زیادی به غذاهای فست فودی دارند، افزود: باقالی قاتوق، انواع کوکوها، کشک بادمجان و... از جمله غذاهای متعدد ایرانی هستند که می توان به عنوان فست فود در مراکز دانشگاهی یا رستوران ها بدون هیچ گونه عوارض جانبی عرضه کرد.
این داور مسابقات سفره ایرانی با تاکید بر روش پخت صحیح اذعان داشت: تمام اقشار جامعه نیاز به مواد غذایی ویژه ای دارند که از مواد اولیه سالم و طبیعی داشته باشد، سوسیس، کالباس و لبنیات پالم دار برای تمام آحاد جامعه جزئی از ممنوعیت های غذایی است و نباید آنها را در سبد خانوار غذایی خود قرار دهند.
پیشرو با بیان این نکته که آشپزی ایرانی یکی از سه مکتب آشپزی در جهان است، تصریح کرد: ذائقه انسان ها در گذر زمان تغییر می کند که این امر تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر فشارهای اقتصادی و نیازهای تجاری است این درحالی بوده که رسانه¬ها تاثیر مستقیم بر ذائقه ها دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار