مسئول طرح ثبت نام پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی استان:
27 هزار نفر امروز در کشور در صف پیوند اعضا هستند و روزانه ۷ تا ۱۱ نفر از این عزیزان متاسفانه فوت می کنند و این به دلیل عدم وجود مراکز پیوند است .
کد خبر: ۳۲۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 31 October 2016
سلام بر زخم های نمک خورده.سلام بر رزمنده گان دیروز جنگ که امروزه در پیچ و خم زنده گی به باد فراموشی سپرده شده اند.

آری در این سرزمین ، آدم هایی بودند از جنس آب ،آبی به روشنی آفتاب ، درست است گلوله های تشنه ی خون در هزاران کیلومتر آن طرف تر به صف شده اند ولی در این جا هم زخم هایی برای پذیرایی از آن ها آماده شده اند ،زخم هایی که سالیان سال به حیات خود ادامه خواهند داد .
تا فریادی به وسعت یک تاریخ بلند کنند و شهامت این مردان آسمانی را به گوش عالم برسانند که دیگر استکبار جایی در دنیای امروز ندارد و ظلم به پایان خود نزدیک تر میشود.اری اینان مانند و نسل های سوخته اینده گان بگویند که تبار حسین(ع )سلام هیچ وقت از بین نمیروند و برای همیشه ماندگار بوده و هستند.
اینک شاهد هستیم یکی از دلاور مردان جنگ برادر جانباز شیمیایی دکتر رسول زارع زاده بعد از پیوند کبد بار دیگر استین بالا زده و مجوز و اعتبار پیوند اعضا شمال غرب کشور را از وشخص وزیربهداشت  مطالبه میکند و خود نیز در مسیر قامهای بلندی را برداشته و نهایتا نقریبا شاهد افتتاح ان مرکزبسیار مهم خواهیم بود که اذربایجان مدیون این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بوده .ولی متاسفانه مجددا دچار مشکل شده و مجددا بستری و تحت درمان قرارد گرفته
حال ما باید دست دعا بر استانه ربوبیی برداشته و شفای اجل  همرزم شهیدان را مطالبه کنیم.
 
 
بر این اساس خبرنگار تابناک تبریز به ملاقات ایشان در بیمارستان امام رضای تبریز می رود.
با توجه به مساعد نبودن حالشان گفتگویی کوتاه ترتیب داده می شود تا گوشه ای از مشکلات بیماران پیوند اعضا منتشر شود.
 
لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید.
 
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و عرض تشکر از سایت خبری تابناک که زحمت کشیدند و به عیادت بنده آمدید.
 
بنده رسول زارع‌زاده مجروح جنگی جنگ تحمیلی و مسئول هماهنگی طرح  پیوند اعضای جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی هستم.
 
در کنار مسئولیت اداری به خاطر اینکه مشکل پیوند اعضا در خودم ملموس بود و ین مشکل را در خودم تجربه کرده ام.  این مسئولیت سنگین را جناب آقای دکتر ایرجیان مسئول بسیج جامعه پزشکی استان طرح ثبت نام اهدای اعضا را بر عهده من گذاشتند و  بنده در کنار مسئولیت اداری خود مسئولیت این طرح خطیر نیز بر عهده بنده می باشد.
 
 
از مسئولین امر و شخص وزیر بهداشت جهت تامین اعتبار احداث مرکز پیوند در استان و حمایت از این طرح کمال تقدیر و تشکر را دارم و از شخص  آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه محترم تبریز نیز قدیر و تشکر می‌کنم که برای اولین بار از تریبون نماز جمعه از این طرح بسیج در کشور حمایت کردند  و این حمایت ها باعث شد که امروز بالای هشت هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
 
چه مشکلاتی در پیشبرد این طرح دارید؟
 
  در حالی که باید در دولت هشتم بیمارستان پیوند اعضا در تبریز نهایی می‌شد اما متاسفانه هنوز تکمیل نشده است هرچند با کمک خیران و مدیریت دانشگاه قول افتتاح این مرکز را تا دهه‌فجر امسال داده اند .
اگر این مرکز راه اندازی شود بیماران نیازمند به انجام عمل پیوند مشکلات کمتری در این زمینه را خواهند داشت.
 
لازم به ذکر است که  برای انجام هر عمل پیوند عضو یک تیم ۳۰۰ نفر  لازم است. بعد انجام عمل نیز باید این بیماران تحت کنترل و مراقبت قرار بگیرند.
 
متاسفانه در دو شهر شیراز و تهران این مراکز وجود دارند و باید سریعا در استان ما نیز این مرکز افتتاح شود چون تعداد بیماران نیاز به پیوند و  مراقبت در استان ما کم نیستند.
 
 
آیا آماری از بیماران نیاز مند به پیوند اعضا در کشور وجود دارد؟
 
بله.  27 هزار نفر امروز در کشور در صف پیوند اعضا هستند و روزانه ۷ الی ۱۱ نفر از این عزیزان متاسفانه  فوت می کنند و این به دلیل عدم وجود مراکز است .
 
 طبق آمار هشت هزار نفر سالیانه در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که نصف آنها را می توانیم از اعضای آن ها پیوند برداریم. از این آمار هم فقط ۷۰۰ نفر در آماده اهدای عضو می شوند.
 
 
از مشکلات بیماران پیوند اعضا بگویید؟
 
جا دارد از خانواده شکر علی فرزاد یاد و تشکر کنم که شکر علی معلمی فداکار کهکیلویه و بویر احمد بود که به من کبد اهدا کرد و به قولی جان دوباره ای به من بخشید.
 
هر چند طبق دستور وزارت بهداشت و درمان هزینه ای از بیماران پیوندی دریافت نمی شود اما مشکلات بیماران پیوندی بسیار زیاد است.یکی از این مشکلات عدم وجود مراکر پیوند در کشور است به طوری که خانواده ها باید برای پیوند اعضا به شیراز یا تهران بروند و در این سفر مشکلات زیادی اعم از اسکان دارند به طوری که اخیرا برای کنترلب به شیراز رفته بودم متاسفانه مشاهده کردم  که بیماران بر روی کارتون خوابیده اند و جای اسکان ندارند.
مشکل دیگر طولانی بودن صف انتظار برای پیوند هست.آقای سنجری را می‌شناسیم که 32 ماه هست که در شیراز در سفر مرگ است. یا  نژاد حسن اوغلو که از ایثارگران 8 سال دفاع مقدس هستند که چند ماهی است  در صف مرگ قرار دارد  تا خانواده ای پیدا بشود که عضو خود را اهداکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :