معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام گفت: 260 هزار نفر معادل 39 درصد جمعیت استان سرشماری شده اند که از میانگین کشوری با 33 درصد بالاتر است.
کد خبر: ۳۲۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 01 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛زهره سادات حائری روز دوشنبه اظهار کرد:عملیات میدانی سرشماری حضوری نفوس و مسکن 95 و مراجعه ماموران آمارگیر به منازل مناطق روستایی و شهری این استان مطابق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است و این استان رتبه پنجم بهترین عملکرد در بین استان های کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع 92 هزار و 120 خانوار این استان در سرشماری اینترنتی شرکت کردند، یادآور شد: بدلیل مشارکت خوب مردم این استان در سرشماری اینترنتی، مرحله حضوری با سرعت خوبی انجام می شود و خانوارهایی که از سامانه کد آماری دریافت کرده اند در مراجعه ماموران آمارگیر، سرشماری نمی شوند و تنها کد آماری خود را به مامور تحویل می دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام گفت: سرشماری حضوری بوسیله تبلت انجام می شود و در این راستا 164 مامور آمارگیر و 25 کارشناس مسئول فنی آموزش های لازم را فرا گرفته و 84 خودرو و 187 تبلت بارگذاری شده برای انجام عملیات میدانی سرشماری و مراجعه حضوری برای این افراد آماده سازی شده است.

حائری اضافه کرد: ماموران آمارگیری دارای جلیقه سبز با هولوگرام مرکز آمار ایران و کارت شناسایی هستند و برای ثبت اطلاعات یا کد آماری خانوارها به منازل مراجعه می کنند.

وی از خانوارهای غایب خواست با ماموران سرشماری همکاری کنند و در صورت غایب بودن به اطلاعیه ای که توسط مامور آمارگیری در منزل آنها قرار داده می شود، توجه کنند.

حائری با بیان اینکه برای خانوارهایی که در زمان مراجعه ماموران سرشماری حضور نداشته باشند اطلاعیه و کد غایب صادر و در محل قابل دید گذاشته می شود، یادآور شد: افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده و کد آماری دریافت کرده اند می توانند از طریق کد غایب خود به سامانه سرشماری مراجعه کرده و کد آماری خود را درج کنند.

وی اظهار کرد: خانوارهای غایبی هم که در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده اند از طریق شماره تلفن ستاد سرشماری شهرستان و استان می توانند برای ثبت اطلاعات خانوار خود اقدام کنند.

بر پایه برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.

بر اساس پیش بینی ها، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار