عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: یكی از عوامل اصلی بزهكاری در یك جامعه اسلامی،‌ فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی و دینی است.
کد خبر: ۳۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴ 02 November 2016
دكتر امیر حمزه سالارزهی افزود: شكل گیری بزهكاری در یك جامعه فرآیندهای متعددی دارد كه پرداختن به هر یك وقت بسیار زیادی را نیاز دارد اما در جامعه امروزی بزهكاری یك چالش اجتماعی است كه می تواند یك سیل بزرگی از زندگی گروهی را به مخاطره بیاندازد.

وي در ادامه گفت: كشور جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یك حكومت الهی است و در یك حكومت الهی امر به معروف و نهی از منكر جایگاه ویژه به خود را دارد كه عمل به این دو اصل مهم مانع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.

به گفته وی قرآن كتابی است جامع و كامل كه بنا به شرایط تفسیر خاص خود را دارد و هر بار خواندن و نگرش در قرآن كریم پند و آموزه ای جدید به انسان عرضه می شود.

سالارزهی تصریح كرد: هرگاه افراد قرآن را الگوی زندگی خود قرار داده اند جلوی بسیاری از ناهنجاری ها در اجتماع گرفته شده است.

سالارزهی با بیان اینكه فساد،‌ فحشا و ‌ظلم، ‌از اثرات دوری جستن از قرآن است گفت: با اندیشیدن به آیات متعدد قرآن خواهیم دانست كه این گونه اعمال از دید خداوند و اسلام حرام و محكوم است.

وی بیان كرد: شاخص قرار دادن زندگی ائمه اطهار (ع) یكی دیگر از راه های مبارزه با اشاعه بزهكاری در جامعه است بگونه ای كه با مطالعه زندگی این صالحین و بندگان شایسته خداوند می شود با محرمات ساده زیستن آنها آشنا شد.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان گفت: در این كه امر به معروف و نهی از منكر، ‌خود نوعی دفاع از حریم ارزشهای والای اسلامی و بلكه عالی ترین شكل جهاد در راه تثبیت این ارزشهاست تردیدی نیست و به جرات باید گفت سِر برتری امر به معروف و نهی از منكر بر سایر عبادات و نیكی ها در این است كه قوام و استواری و استمرار همه خوبی ها در گرو برپایی این دو فریضه مهم است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار