معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: توده غلیظ گرد و غبار هوای بیشتر نقاط این استان را در وضعیت هشدار قرار داده و هم اکنون آلودگی هوای شهرستان ایلام هشت برابر حد مجاز است.
کد خبر: ۳۲۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 02 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی طاهر سارایی روز چهارشنبه  اظهار کرد: هوای شهرستان های مهران و ایوان نیز هم اکنون هفت برابر حد مجاز است. ( میزان مجاز میکروگرم در مترمکعب هوا باید 150 باشد)
 
وی افزود: هوای شهرستان های سرابله اکنون با 80 میکروگرم در هر متر مکعب در شرایط سالم است و هوای آبدانان نیز 52 pm/2.5 (حد مجاز پی ام 2.5 مقدار 35 است) نیز ناسالم و در شرایط هشدار قرار دارد.
 
سارایی یادآور شد: هوای شهرستان دهلران که تا ساعاتی پیش در وضع هشدار قرار داشت با خروج توده گرد و غبار اکنون به حالت عادی و پایین تر از حد مجاز رسیده است.
 
وی گفت: این توده اکنون بیشتر هوای شهرستان های شمالی و مرزی استان را درگیر کرده است و تا فردا در آسمان این مناطق قرار دارد ولی بتدریج روند کاهشی خواهد داشت.
 
 هوای استان ایلام طی یک دهه اخیر با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های متمادی همواره با پدیده ورود ریزگردها از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه، عربستان و اردن مواجه بود که علاوه بر تاثیرهای زیست محیطی برای سلامت مردم ساکن در این استان نیز مخاطرات جدی بدنبال داشته است.
 
عدم خروج از منزل و قرار نگرفتن در هوای آزاد، مصرف شیر فراوان، استفاده از ماسک های فیلتردار، اجتناب از کوهنوردی و ورزش های هوازی از توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به مردم به ویژه گروه های حساس چون زنان باردار، کودکان، افراد سالخورده، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی عروقی و جانبازان شیمیایی در هنگام ورود ریزگردها است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار