فرماندار ویژه لارستان به نیازها و محرومیت های این شهرستان اشاره کرد.
کد خبر: ۳۲۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 03 November 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: جلیل حسنی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: لارستان وسیع‌ترین شهرستان استان فارس است که دارای 6 بخش، 8 شهر، 256 روستا، جمعیتی بالغ بر 226 هزار جمعیت و مساحتی بیش از 14 هزار و 200 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه وسعت زیاد شهرستان لارستان و مسافت طولانی با مرکز استان فارس ایجاب می‌کند که با اختصاص بودجه و تفویض اختیار به مدیران این شهرستان از تلف شدن وقت و هزینه بر دولت و مردم کاسته شود، گفت: با وجود ظرفیت‌های مهم در شهرستان لارستان همچنان محرومیت در این شهرستان دیده می‌شود.

حسنی با بیان اینکه در شهرستان لارستان 14 مرکز آموزش عالی با 12 هزار دانشجو فعالیت دارند، افزود: با وجود فعالیت دو حوزه علمیه و 5 مدرسه دینی همچنان ظرفیت شهرستان لارستان برای گسترش فضای آموزشی وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری برای تحقق مصوبات مربوط به شهرستان لارستان به مرحله عملیاتی، خاطرنشان کرد: از استاندار فارس تقاضا کرد اعتبار مناسب برای محورهای ملی شیراز – جهرم – لارستان – بندرعباس، لار – بستک و لار – لامرد اختصاص یابد.

معاون استاندار فارس خواستار تسریع در آبرسانی از سد سلمان فارسی و هایقر به بخش‌های جویم، بنارویه، اوز، بیرم و صحرای باغ شد و گفت: احداث مخزن 15 هزار متر مکعبی شهر لار و همچنین پیگیری طرح آبرسانی از خلیج فارس به لارستان برای رفع بحران آبی در این منطقه و جنوب فارس است.

وی بیان کرد: گازرسانی به شهرهای بیرم، جویم، بناوریه، صحرای باغ و روستاهای تابعه آنها و همچنین شهرک‌های صنعتی، کارخانه سیمان از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

حسنی با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی لارستان با توجه به دانشکده‌ها و بیمارستان‌های زیرمجموعه و همچنین سرمایه‌گذاری خیرین و بخش خصوصی در بحث بهداشتی و درمانی ظرفیت ارتقاء به دانشگاه را دارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تعداد پزشکان متخصص به 30 نفر افزایش یافته و امید می‌رود از آذر ماه 35 متخصص پزشکی به جمع آنها اضافه شود و  ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان این شهرستان را به قطب سلامت برای مردم جنوب کشور تبدیل می‌کند.

فرماندار ویژه لارستان  با اشاره به عدم حصول نتیجه در پیگیری برای بازسازی اثر باارزش و تاریخی قلعه اژدهاپیکر واقع در شهر لار، گفت: سابقه تاریخی درخشان و آثار تاریخی متعدد در لارستان مستلزم حمایت و ساماندهی و بهره‌برداری بیشتر است.

وی با یادآوری واقعه خنثی شده تروریستی در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال شهر لار خواستار تقویت بنیه امنیتی شهرستان لارستان شد و افزود: می‌بایست با تقویت نیروهای نظامی به تجهیزات سخت‌افزاری نظامی و امنیتی مبادرت کرد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین خواستار استقرار پلیس مهاجرت در جهت تسهیل در صدور روادید در این شهرستان شد و  گفت: ایجاد کلانتری در شهر خور که به نوعی ورودی لارستان از سمت شهرستان بستک است، ضرورت دارد.

وی خواهان ایجاد روشنایی در ورودی شهر لار شد و تصریح کرد: برای ساماندهی افاغنه در سطح شهرستان لارستان نیاز به حمایت مالی و نیروی انسانی است و با وجود آنکه این شهرستان مرزی نیست در طول یک هفته بیش از 700 اتباع بیگانه که به صورت قاچاق وارد لارستان شده بودند، توسط نیروهای بسیج و انتظامی دستگیر شدند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه اقدامات مختلفی توسط بخش خصوصی، خیرین و دولتی صورت گرفته است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط بخش خصوصی از سال 92 تا 95 در دولت تدبیر و امید 157 میلیارد تومان بوده و  سرمایه‌گذاری خیرین از سال 93 تا 95 بالغ بر 156 میلیارد تومان بوده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
لارستان از شهرستان های جنوب استان فارس هست و بسیار به استان هرمزگان در جنوب کشور نزدیک است.مرکز ان هم شهر لار هست.موقعیت منطقه لارستان بسیار استراتژیک هست و عزیزان برای رسیدن به مناطق جنوبی باید از منطقه لارستان عبور کنند.به خصوص عزیزانی که در استان فارس زندگی می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار