مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل گفت: در 7 ماهه امسال بیمه ایران با تشکیل 53 هزار و 878 فقره پرونده اقدام به پرداخت 568 میلیارد ریال خسارت کرده است.
کد خبر: ۳۲۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 03 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، محمد اسماعیلی در آستانه روز بیمه ایران در جمع تعدادی از خبرنگاران  در اردبیل اظهار کرد: 13 آبان روز تاریخی و سرنوشت ساز برای ملت ایران است که در این روز ملت بابصیرت ایران برای همیشه دندان طمع آمریکا و استکبار از این مرز و بوم قطع کردند.

وی با بیان اینکه در 13 آبان انقلاب به معنای واقعی بیمه شد و در 15 آبان نیز مردم ایران با پوشش بیمه‌ای اطمینان بیشتری پیدا کردند، افزود: برای اولین بار بیمه در دنیا به دنبال خطرات دریا شکل گرفت به طوری که ریشه بیمه در پرداخت خسارت‌های دریایی بوده است که در زمان‌های گذشته این پرداختی‌ها به عناوین مختلف انجام می‌شده است.

این مسؤول به فرایند تکاملی بیمه در دنیا اشاره کرد و گفت: تا 700 سال پیش که بیمه از اروپا و کشور انگلیس پا گرفت تا رونق بیشتری پیدا کند بیشتر بر محوریت جبران ضرر و زیان‌ها بود به طوری که به تدریج بیمه باربری و به دنبال آن آتش‌سوزی در کشورهای مختلف توسعه پیدا کرد به طوری که امروز در رشته‌های مختلف بیمه‌ای به عنوان نمونه در بیمه مسئولیت 80 نوع پوشش بیمه‌ای را شاهد هستیم.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل تشریح کرد: در هفت ماهه امسال بیمه ایران با تشکیل 53 هزار و 878 فقره پرونده اقدام به پرداخت 568 میلیارد ریال خسارت کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در کشورمان نیز آرام آرام و از دوران رژیم قبل صنعت بیمه رشد و نمو پیدا کرد به طوری که در گام اول نمایندگی شرکت‌های بیمه انگلیس و روسیه در این کشور شکل گرفت اما وزیر دارایی وقت با تدبیری مناسب و پذیرش مدیریت ریسک توانست بیمه را در ایران توسعه و ترویج دهد، افزود: در حال حاضر 81 سال از عمر بیمه ایران می‌گذرد به طوری که بیمه ایران توانسته ناامنی را به امنیت و بی‌اعتمادی‌ها را به اعتماد تبدیل کند.

وی با بیان اینکه بیمه در ارتقای سلامت روانی جامعه نیاز است تا در قالب یک برنامه‌ریزی درست در باب مدیریت ریسک بتوان کار شایسته‌ای را انجام داد، تصریح کرد: به تدریج با شکل‌گیری بیمه البرز، آسیا و سپس دانا  و شکل تکاملی پیدا کرده و  از سال  81 دیگر بیمه‌های خصوصی پا به عرصه رقابت گذشتند به طوری که در حال حاضر تنها بیمه دولتی بیمه ایران است که در کنار سایر بیمه‌ها زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

 

رضایتمندی مشتری برای ما از سهم بازار و سود شرکت مهمتر است

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل به رسالت بیمه ایران اشاره کرد و گفت: رسالت ما این است تا دغدغه و عدم اطمینان را در جامعه به اطمینان تبدیل کنیم به طوری که ما توانسته‌ایم در سال‌های اخیر این کار را با هدف ارتقا و بهبود شرایط خدمات‌رسانی به خوبی انجام دهیم.

اسماعیلی ارزنده‌ترین دارایی بیمه ایران را در 81 سال فعالیت خود اعتماد مردم بیان کرد و گفت: بیمه ایران با وسیع‌ترین و تخصصی‌ترین شبکه فروش با تکیه بر متخصصان و توانمندی نیروی انسانی و آموزش دیده قادر است پاسخگوی مطالبات مردم باشد به طوری که ما امروز خوش قول‌ترین و خوشفکرترین نیروها را در این مجموعه داریم که برای عموم هموطنان ارائه خدمات می کنند.

وی به عملکرد هفت ماهه بیمه ایران در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در رشته بیمه شخص ثالث سه هزار و 364 فقره پرونده تشکیل شده به طوری که خسارت پرداختی ما 314 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل ادامه داد: در رشته بدنه خودرو هزار و 188 فقره تشکیل پرونده انجام شده که 22 میلیارد ریال نیز در این حوزه پرداخت خسارت داشتیم.

اسماعیلی یادآور شد: در حوزه آتش‌سوزی 129 فقره پرونده با پرداختی 2 میلیارد ریال در رشته بیمه مهندسی مسئولیت و باربری 141 فقره تشکیل پرونده با پرداختی 14 میلیارد ریال و اموال حوادث اعم از انفرادی، گروهی، خانوادگی و کارکنان دولت 160 فقره تشکیل پرونده و 48 میلیارد ریال خسارت پرداختی را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در بخش بیمه عمر 535 فقره تشکیل پرونده و 7 میلیارد ریال خسارت پرداختی داشتیم و در حوزه درمان اعم از مکمل‌های درمانی و درمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران 48 هزار و 361 فقره پرونده با پرداخت خسارت 161 میلیارد ریال را شاهد بودیم.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل گفت: در مجموع در هفت ماهه امسال 53 هزار و 878 فقره پرونده تشکیل شده که خسارت پرداختی در حدود 568 میلیارد ریال بوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در امر بیمه‌گری در کنار پرهیز از رقابت غیرمعقول به تکامل خدمات بیمه‌ای و پرداخت سریع خسارت‌ها و انجام خدمات بی‌نقص و موثر فکر می‌کنیم و بر این باوریم رضایت مشتری برای ما از سهم بازار و سود شرکت مهمتر است.

خسارت حادثه‌دیدگان منا پرداخت شده است

وی با بیان اینکه طرح‌های خوبی را در قالب بیمه ازدواج، جوانان، مان، و بیمه حامی، خانه و خانواده و همچنین بیمه روستاییان، مهر، اصناف و ... اجرا می‌کنیم، گفت: پرداختی‌های در همه این حوزه‌ها در کمترین زمان و به سرعت انجام می‌شود به طوری که 50 درصد این خسارت‌ها علی‌الحساب و در همان روز پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل در مورد پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان منا گفت: این کار در همان مقطع و به سرعت انجام شده است.

اسماعیلی با یادآوری اینکه در حال پرداخت پرونده مرتبط با بیمه توسعه در استان اردبیل هستیم که مراحل پایانی این پرداخت را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم، افزود: این اقدام حرکت بسیار سنگین و پیچیده‌ای بود که بیمه ایران موفق شد پاسخگوی مشتریان بیمه توسعه باشد تا مطالبات بیمه توسعه به حساب آنها از طریق بیمه ایران پرداخت شود.

وی ضریب نفوذ بیمه را در استان اردبیل بالای 2 درصد اعلام کرد و گفت: این ضریب نفوذ در قیاس با میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل در پایان یادآور شد: ما انتظار داریم هموطنامنان در استان از انواع بیمه‌ها به ویژه بیمه عمر و خانواده استقبال کنند چرا که بیمه بزرگترین پشتوانه برای اطمینان‌بخشی به آینده و تامین بهداشت روانی جامعه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار