معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» یک فریضه محوری بوده و نماد مبارزه با استکبار است.
کد خبر: ۳۲۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶ 04 November 2016
منوچهر متکی در راهپیمایی 13 آبان‌ماه در زاهدان، اظهار کرد: «شعار مرگ بر آمریکا» پیام ظلم‌ستیزی امام راحل به همه مسلمانان جهان است.

وی بیان کرد: هدف آمریکا، نهادینه کردن اختلاف در بین فرق و مذاهب است.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب گفت: ملت ایران تا همیشه از استکبار و ظلم علیه مسلمانان برائت جسته و تا زمانی که این ستم‌ها ادامه داشته باشد، هر سال رساتر فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم غاصب صهیونیستی» را سر خواهند داد.

وی اظهار کرد: حرکت ملت ایران در روز 13 آبان یک حرکت عقلانی برگرفته از دین و الهامات دینی بود.

متکی تصریح کرد: آمریکایی‌ها پشت سر تمام توطئه‌ها و کودتاها و جنگ‌افروزی‎ها و تحمیل جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، تهدیدها و تحقیرها علیه ملت ما نقش اول و نقش کلیدی داشته‌اند.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب افزود: نگاه هوشمندانه رهبری نظام در مواجهه با سیاست‌های زیرکانه آمریکا همواره چراغ راه مسؤولان کشور ما بوده است.

متکی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از حربه‌های مختلف برای مواجهه با انقلاب اسلامی ما استفاده کردند و یکی از آنها ایجاد تفرقه در میان ملت‌ها، قومیت‌ها و مذاهب است.

وی افزود: هدف و مأموریتی که برای آنها تعریف شده، تخلیه انرژی عظیمی بوده که در بین جوانان مسلمان در اقصی نقاط جهان است، منتها تخلیه این انرژی نه بر علیه دشمنان اسلام  بلکه برعلیه خودشان است.

متکی در ادامه گفت: در مناظره‌های آمریکایی‌ها می‌شنویم که خود بر راه‌اندازی داعش اعتراف می‌کنند، ما باید جوانانی را که نادانسته و ناخواسته به اینها پیوسته و یا می‌خواهند بپیوندند را نجات دهیم.

وی ذکر کرد: تقریب مذاهب اسلامی یکی از اهداف مهمی را که از یک قرن قبل توسط مذاهب اسلامی بنیان نهاده شده را دنبال می‌کند، علمای بزرگ کشور، اعضای شورای مجمع تقریب در این عرصه فعال میدان‌داری می‌کنند.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه وحدت و انسجام مسلمانان نسخه‌ای شفابخش در مقابل دردی که استکبار در جهان ایجاد کرده است، افزود: وحدت مسلمین به عنوان یک سلاح برنده در آینده بار دیگر خودنمایی کرده و نقشه‌های دشمنان را در هم می‌ریزد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار