دکتر رازانی:
استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون پروژههای متعددی در کرمانشاه در حال اجرا هستندو فعالیت های عمرانی روزهای پررونقی را پیش رو دارد.
کد خبر: ۳۲۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 03 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر رازانی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ضمن تبریک روز دانش آموز و فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: بخشی از نشست های چند ماه اخیر شورای برنامه ریزی استان به بررسی سند توسعه کوتاه مدت شهرستان ها اختصاص یافته  و تا کنون سند توسعه 13 استان تدوین شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سند توسعه کوتاه مدت کرمانشاه به عنوان آخرین شهرستان باقی مانده در دستور کار این شورا قرار گرفته است در ادامه عنوان کرد: این ابرشهر با یک میلیون نفر جمعیت به تنهایی نیمی از  جمعیت استان را در خود جای داده است. البته با در نظر گرفتن دیگر پارامترهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت آن بسیار بیشتر هم می شود.

این مدیر ارشد در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فوق العاده کرمانشاه طبیعی است سند توسعه کوتاه مدت این شهرستان باید به شکل مفصل و گسترده تری مورد بررسی قرار گیرد. به همین منظور مدیریت ارشد استان چندین جلسه را به این موضوع اختصاص خواهد داد.

تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های شهرک صنعتی زاگرس

وی در ادامه سخنانش به مشکل کمبود زمین برای واگذاری به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: طی این مدت چند کارآفرین مهم خواهان سرمایه گذاری در کرمانشاه بوده اند ولی به دلیل عدم وجود زمین مناسب برای واگذاری در قالب شهرک های موجود هنوز اینکار صورت نگرفته است.

دکتر رازانی ادامه داد: هم اکنون 3 شهرک صنعتی در حاشیه و اطراف شهر کرمانشاه وجود دارند که بخش اعظمی از اراضی آن ها واگذار شده است و در شرایط فعلی، امکان واگذاری اراضی به واحدهای جدید بسیار دشوار شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: خوشبختانه یک مجموعه هزار هکتاری تحت عنوان شهرک صنعتی زاگرس در دست ایجاد است که اراضی آن تملک و محصور شده است. البته هرچند بخشی از زیرساخت های این شهرک آماده شده ولی هنوز بسترهای موجود برای استقرار واحدهای تولیدی در این مجموعه آماده نیست.

این مدیر ارشد ادامه داد: در سفر رئیس جمهور محترم موضوع دریافت اعتبار برای عمران شهرک های صنعتی و به ویژه شهرک زاگرس مطرح شد و در دنباله مدیریت ارشد استان گفتگوها و مذاکراتی با دکتر شریعت مداری  معاون رئیس جمهور و دکتر نوبخت داشتیم و موفق شدیم مبلغ 40 میلیارد تومان دیگر به مجموع اعتبارات سفر که 1000 میلیارد تومان بود اضافه کنیم.

وی ادامه داد: از این مبلغ، 15 میلیارد برای پایش تصویری جاده های بین شهری و داخل شهر کرمانشاه اختصاص یافته است. همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان نیز برای کمک به بهبود مسایل اجتماعی استان اختصاص یافته است. در این میان مبلغ 20 میلیارد تومان نیز به طور مشخص برای کمک به شهرک های صنعتی استان و از جمله شهرک صنعتی زاگرس درنظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: در نشستی که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران داشتیم ایشان نیز مبلغ 20 میلیارد تومان کمک های اعتباری به استان اختصاص دادند. با مجموع این 40 میلیارد تومان اعتبار تلاش می کنیم زیرساخت های لازم جهت توسعه شهرک های صنعتی در استان را فراهم کرده و بسترهای لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران را مهیا نماییم.

فعالیت های عمرانی رونق می گیرد

دکتر رازانی در خصوص پروژه‌ تصفیه خانه فاضلاب شهری در کرمانشاه گفت: ساماندهی آبشوران و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه جزو اولویت‌های جدی مدیریت ارشد استان است. انجام اینکار 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیگیری‌های جدی برای تأمین این اعتبار از منابع مختلف در حال انجام است.

این مدیر ارشد قطار شهری را از دیگر پروژه های مهم شهر کرمانشاه معرفی کرد و گفت: قطار شهری امسال 65 میلیارد اعتبار داشته است و پروژه فعال است و از پیشرفت خوبی نیز برخوردار می باشد. فاز دوم  این پروژه هم که شامل تونل زیر زمینی می شود نیز پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و فعالیت های عمرانی آن آغاز می شود.

استاندار کرمانشاه ایجاد بندر خشک را یکی از پروژه های مهم شهرستان کرمانشاه معرفی کرد و گفت: با توجه به خواسته وزارت راه، مکان احداث بندر خشک باید ۲۰ کیلومتر از کرمانشاه فاصله داشته باشد که در این زمینه یک قطعه زمین مناسب در هرسین معرفی کرده ایم که نزدیک راه آهن واقع شده است.

وی در مورد کمربندی غربی کرمانشاه نیز عنوان کرد: این پروژه در مراحل انتهایی به سر می برد و تا پایان فصل پاییز به نتیجه می رسد.

در خصوص پروژه راه آهن غرب نیز اظهار داشت: پروژه راه آهن کرمانشاه ملایر هم اکنون در حال اجراست و پیشرفت ایستگاه راه آهن نیز از ۴۵ درصد به ۶۲ درصد رسیده است. در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این پروژه تا پایان تیرماه سال آینده به اتمام برسد.

این مدیر ارشد همچنین اظهار داشت: هرچند فصل سرما پیش روست ولی با توجه به هوای متعادل زمستانی سال های اخیر، فعالیت های عمرانی روزهای پررونقی را پیش روی خویش خواهند داشت که این وضعیت تاثیر مثبتی بر بهبود وضعیت اشتغال استان خواهد داشت.

رازانی با بیان اینکه وزارت راه برای توسعه فرودگاه کرمانشاه ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته، افزود: این پروژه در کل نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. روند توسعه و نوسازی فرودگاه باید به گونه ای باشد که فعالیت های معمول فرودگاه همچنان ادامه داشته باشد.

قول مساعد وزیر برای اجرای طرح سردسیری

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری ازسخنانش اظهار کرد: خوشبختانه طرح سردسیری با قول های مساعد وزیر نیرو همراه شده است. بر اساس این طرح بخشی از آب سیروان به سمت سمت روانسر و دشت کرمانشاه منتقل می شود و در حوزه های صنعت، کشاورزی و آب شرب از آن بهره گرفته می شود.

وی در خصوص سد بیستون گفت: حوزه آبی کرخه به دلیل کاهش باران و تغییر اقلیم با مشکل مواجه شده است.  به همین دلیل کسب موافقت برای احداث سد بیستون که در این حوزه آبریز واقع شده بسیار دشوار است. با این وجود به دلیل اهمیت احداث این سد در توسعه صنعت کرمانشاه، آن را جدیت تمام دنبال می کنیم.

این مدیر ارشد ارشد خواستار برجسته‌سازی برندهای غذایی کرمانشاه شد و گفت: در کرمانشاه یک سری برندهای پرطرفدار در زمینه غذا و خوراکی مانند نان برنجی، روغن حیوانی، دنده کباب، خورشت خلال، آش عباس علی و ترخینه داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

رازانی ادامه داد: هم اکنون تعداد بسیار زیادی در بخش های مختلف پخت و توزیع و فروش نان برنجی مشغول به کار هستند و اگر این پتانسیل در اختیار شهرهای دیگر قرار داشت استفاده بسیار بیشتری از آن صورت می گرفت.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کباب معروف شاندیز مشهد نسبت به دنده کباب ویژگی های چندان متفاوتی ندارد ولی شاندیز مشهد هم اکنون چندین شعبه در شهرهای بزرگ کشور دارد درحالیکه دنده کباب اینگونه نیست.

وی همچنین اظهار کرد: طاق بستان یکی از مهم ترین مجموعه های تاریخی کرمانشاه است و مدیریت ارشد استان ثبت جهانی این مجموعه بی نظیر را با جدیت دنبال می کند.

دکتر رازانی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در کشور 13 میلیون بیمه شده داریم و استان کرمانشاه با احتساب برخورداری از 2.5 درصد جمعیت کشور می بایست آمار بیمه شدگان آن حدود 330 هزار نفر می بود ولی هم اکنون تنها 240 هزار نفر بیمه شده در استان وجود دارند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این نکته که پرکردن این فاصله 100 هزار نفری نیازمند کار و تلاش بسیار است در ادامه افزود: دولت به تنهایی نمی تواند معضل بیکاری را حل کند و مردم نیز باید به کمک بیایند. خانواده ها نیز می بایست جوانان را به مهارت آموزی تشویق کنند و دغدغه ها اشتغال داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار