کد خبر: ۳۲۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 04 November 2016
تابناک / امام جمعه رشت اظهار کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد مردم ایران از مبارزه با استکبار خسته نشده‌اند و نمی‌شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های امروز( 14 آبان) نماز جمعه شهرستان رشت که در مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان نشان دادند روحیه استکبار ستیزی و عدم سازش با زورگویان همچنان در کشور زنده است.

 

 وی گفت: راهپیمایی 13 آبان نشان داد مردم ایران از مبارزه با استکبار خسته نشده‌اند و نمی‌شوند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مهم سیاسی و اجتماعی از عوامل قدرت و عزت انقلاب و ایران است، افزود: پیام مردم ایران به غرب و سران استکبار این بود که تا زنده هستیم از انقلاب حفاظت می‌کنیم.

 

 وی یادآور شد: با وجود حضور مردم در صحنه کسی نمی‌تواند به انقلاب صدمه بزند.

 

 قربانی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: کمتر عبادتی با زیارت اربعین همسنگ است و هر کسی که توانایی دارد به این پیاده روزی عظیم جهان تشیع برود.

 

 وی اظهار کرد: حتی مراجع بزرگ هم پیاده به مراسم زیارت اربیعن می‌رفتند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار تامین امکانات رفاهی مناسب برای زائران اربعین شد و گفت: مسئولانی که وظیفه خدمات رسانی به زائران را دارند باید با جدیت در این ایام به زائران رسیدگی کنند.

 

وی با بیان اینکه در سال گشذته عده ای از زائران آسیب دیدند، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده مراسم زیارت اربعین امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

 

قربانی در ادامه با اشاره به انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان، گفت: انتخاب فردی نزدیک به مواضع حزب الله لبنان شکست بزرگ عربستان، آمریکا، اسرائیل در منطقه است.

 

وی اضافه کرد: ملت لبنان با انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری سود خواهند کرد.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان ساخت: میشل عون عامل وحدت در لبنان و مایه تضعیف رژیم اشغالگر قدس است.

 

وی همچنین به روند تبلیغات انتخابات در آمریکا پرداخت و گفت: این دوره از انتخابات در آمریکا رسوایی سران این کشور را در دنیا علنی کرد.

 

قربانی اذعان داشت: دو نامزد انتخاباتی در آمریکا به جای بیان برنامه‌های خود برای آینده کشور واقعیت‌های زشت و فاسد زندگی یکدیگر را رسانه‌ای می‌کنند.

 

 وی اعلام کرد: خدا را شکر می‌کنیم در کشور هستیم که در راس آن یک مرجع تقلید قرار داشته و مدیران آن صالح هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه بر بهره برداری از امکانات و امتیازات دنیوی برای آخرت تاکید کرد و گفت: هرکس به امتیازات دنیوی خود رنگ و بوی خدایی بدهد در دنیا و آخرت متنعم خواهد بود.

 

 وی زیبایی را نمونه این امتیازات دنیوی دانست و گفت: حضرت یوسف با عفت و پاکدامنی، دامن خود را به گناه آلوده نکرد و خداوند ایشان را از بردگی به مقام عزیزی مصر رساند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به ثروت از دیگر امتیازات دنیوی، اظهار کرد: قارون به عنوان نماد زراندوزی در قرآن کریم به سرنوشت بدی دچار شد و در مقابل آن هم ثروتمندان خیری هم داریم که ثروتشان در امور عام المنفعه هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار