مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: احداث کشتارگاه صنعتی در مهریز یک اتفاق مهم در استان و منطقه جنوب‌شرق کشور است و مسؤولان مهریز باید ارزش این پروژه را دانسته و حمایت‌های لازم را از آن داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 05 November 2016

به گزارش تابناک یزد،محمود شاکری شمسی در بازدید از کشتارگاه در دست احداث صنعتی مهریز اظهار داشت: یکی از وظایف هر دولت و حاکمیت در جامعه، اطمینان بخشیدن به مردم در زمینه سلامت مواد غذایی است و این امر در زمینه فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت و پروتئین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی عنوان کرد: بحث کشتارگاه صنعتی مهریز از سال 89 به شکل جدی در استان مطرح شد و یکی از دغدغه‌هایی بود که مورد توجه جدی مسؤولان استان قرار گرفت.

شاکری شمسی با اشاره به اینکه استان یزد به فعالیت یک مرکز بسیار خوب و با استاندارد بالا در زمینه گوشت نیاز داشت، افزود: کشتارگاه جاده طبس با همه تجهیزاتش آنطور که طراحانش در نظر داشتند، فعالیت نکرد البته برخی نقایص و ایرادها به عنوان کشتارگاه صنعتی همچون ورود قصاب به داخل کشتارگاه و عدم استقبال قصاب‌های همه شهرستان‌ها به خاطر بعد مسافت بر آن وارد است اما ما به عنوان یک مجموعه دولتی وظیفه داریم با تمامی کشتارگاه‌ها یکسان برخورد کنیم و به فعالیت آنها ارج نهیم.

وی عنوان کرد: بحث پدافند غیرعامل که در مواقع اضطراری یک کشتارگاه مجهز و مدرن جایگزین داشته باشیم نیز، وجود کشتارگاه صنعتی مهریز را ضروری می‌کند و در مجموع وجود دو کشتارگاه باعث رقابت می‌شود و در نهایت نفع آن به مردم می‌رسد.

شاکری شمسی تصریح کرد: در مجموع کار بخش خصوصی و افرادی که در زمینه کاری خود تخصص‌ها و تجربه‌های لازم را دارند، قابل مقایسه نیست و به هیچ وجه نمی‌توان بخش دولتی نمی‌تواند همانند بخش خصوصی فعالیت کند.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد، احداث کشتارگاه صنعتی در مهریز را یک اتفاق مهم در استان و منطقه جنوب‌شرق کشور دانست و افزود: مسؤولان مهریز قدر و ارزش وجود این پروژه در شهرستان خود را بدانند و حمایت‌های لازم را از آن داشته باشند.

وی با اشاره به آثار وجود این مجتمع صنعتی در مهریز بیان کرد: عرضه مواد غذایی و پروتئینی سالم و آثار مالی و اقتصادی آن در شهرستان شامل شهرداری و دهیاری می‌شود.

شاکری شمسی ادامه داد: احداث و بهره‌برداری چنین پروژه‌های صنعتی بزرگی باعث افتخار همه به ویژه استان یزد است و این مجموعه می‌تواند الگویی برای کشتارگاه‌های صنعتی کشور و مرکز بازدید متولیان در صنعت گوشت باشد.

وی گفت: دولت یازدهم به امور قابل واگذاری اهمیت داده و مردم نیز ورود بخش خصوصی تشکل‌ها را به عنوان یک اصل مسلم و پذیرفته شده قبول دارند و بر این باورند که چرا کاری که بخش خصوصی به نحو بهتری می‌تواند انجام دهد، دولت باید به آن ورود کند.

شاکری شمسی افزود: احداث کشتارگاه صنعتی مهریز مورد تایید 100 درصد دولت است و حمایت‌های لازم شخص استاندار را نیز به همراه خواهد داشت و امیدواریم فرمانداری مهریز نیز در تکمیل این پروژه و امکانات مورد نیاز آن همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به محل استقرار کشتارگاه صنعتی مهریز گفت: این محور با توجه به شاهراه ریلی و جاده‌ای شمال به جنوب کشور یکی از نقاط مهم استان است و وجود صنایع بزرگ، نقش بسزایی در آینده این منطقه ایجاد خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار