کد خبر: ۳۲۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 07 November 2016
تابناک / معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران گفت:پیشرفت سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان گیلان از درصد تعیین شده برای متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه گیلان،«دکتر محمد صادق علی پور» در جریان سفر به بندر مرزی آستارا و بازدید از ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 شهرستان، اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان گیلان 33 . 61 درصد پیشرفت دارد که از میانگین معین شده کشوری، 3 درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان های گیلان از میانگین استان پایین تر هستند، ادامه داد: شهرستان های آستارا و انزلی علاوه بر اینکه با میانگین کشوری برابری می کنند، ولی از میانگین خود استان گیلان پایین تر هستند.

وی با ابراز نگرانی از بابت تداوم بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات،افزود:این پدیده سبب تأخیر در آمارگیری می شود که تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده داست.

علی پور در بخش دیگر سخنان به وضعیت آمارگیری در سطح کشور اشاره کرد و توضیح داد:با برنامه ریزی انجام شده باید اطلاعات 25 میلیون خانوار جمع آوری می شد که حدود 59 درصد از این اطلاعات جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه درصدی از خانوار ها در سطح کشور می باشند که یا غایب هستند و یا عدم همکاری دارند،تصریح کرد:از این خانوارها دعوت می شوند که در جمع آوری اطلاعات همکاری لازم داشته باشند.

وی آمارهای پایه درست را از عوامل رشد و توسعه کشور برشمرد و گفت: با ارائه آمار نادرست، خود مردم متضرر می شوند.

معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران در بخش دیگر سخنان خود از کاهش تعداد آمارگیران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 خبر داد و خاطر نشان کرد: در دوره گذشته 56 هزار نفر وظیفه سرشماری را بر عهده داشتند که در این دوره به 25 هزار نفر آمارگیر کاهش یافته است.

وی کلیه عوامل مستقیم و غیر مستقیم دخیل در سرشماری دوره گذشته را 110 هزار نفر عنوان کرد و افزود:این تعداد در آمارگیری سالجاری 40 هزار نفر می باشد.

دکتر محمدصادق علی پور در خصوص تمدید مهلت آمارگیری عنوان کرد:با توجه به تمدید سه روزه ثبت نام اینترنتی، این انتظار می رود که زمان پایان سرشماری از 25 آبان به 28 آبان تغییر یابد.

وی در پایان استان های خراسان جنوبی،لرستان و فارس را پیشتاز در مقوله سرشماری عنوان کرد و افزود:استان گیلان از متوسط کشوری بالاتر است و در وضعیت خوبی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار