استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این که این استان در سال 96 مقصد گردشگری داخلی و خارجی معرفی شده، امسال 220 میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 08 November 2016
علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی گردشگری سیستان و بلوچستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان با دارا بودن آثار دیدنی و جذاب فراوان در سال 96 مقصد گردشگری داخلی و خارجی معرفی شده است حمایت از حوزه میراث فرهنگی استان جزو اولویت هاست.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در خلوت قرار گرفته است گفت: باید این استان با کثرت و فراوانی ظرفیت و توانمندی در کنار برخورداری از زیباترین نگاهها در نزد مردمان از خلوت خارج شود.
وی افزود: ما در استان به هتل نمی اندیشم بلکه در نظر داریم هر فرد یک میزبان باشد این امر ضمن تغییر نگاه به این استان سبب پیشرفت آن می شود.
وی تاکید کرد: تمام تلاش بر این است که استان از نگاه منفی خارج و واقعیت های آن دیده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال استان با نام حاشیه نشینی معرفی شده است گفت: با توجه به اهمیت این بخش 35 درصد درآمد و اقتصاد استان به این بخش تعلق گرفته است.
هاشمی گفت: همچنین با توجه به اینکه سال آینده این استان مقصد گردشگری معرفی شد انتظار داریم ستادی در سازمان میراث فرهنگی کشور برای این مهم شکل گیرد تا ما بتوانیم هم زبانی و همدلی را به شکل ملی و استانی رقم بزنیم.
وی افزود: سال 96 سال بذر افشانی است و محصول آن در سالهای آینده شکل خواهد گرفت و راه برای کسانی که علاقه مند به حضور هستند هموار می شود.
هاشمی با بیان اینکه ظرفیت های سیستان و بلوچستان در بخش گردشگری بالاست گفت: متاسفانه ما هویت جهانی برای داشته هایمان نظیر شهر سوخته و کویر لوت می گیریم اما در ملی کردن مشکل داریم که باید در این حوزه نگاه ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: این استان با دارا بودن مرزهای فراوان آبی و زمینی، همجواری با اقیانوس، حمل و نقل ریلی، پنج فرودگاه که ششمین آن نیز بزودی راه اندازی می شود و بسیاری دیگر از ظرفیت ها سهم اندکی در گردشگری داخلی و خارجی دارد که انتظار است یک فایل و نگاه خاص برای استان شکل گیرد.
وی درخواست کرد اگر قرار است سیستان و بلوچستان در سطح ملی تابلو برای گردشگری شود باید مقصد تمام تورها و بسیاری از همایش ها در این استان برگزار شود.
هاشمی با بیان اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را روستاییان تشکیل می دهند گفت: از ظرفیت صنایع دستی در روستاها می توان به خوبی در این حوزه بهره گرفت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به ثبت 2 اثر شهر سوخته و کویر لوت استان در فهرست آثار جهانی گفت: با توجه به آثار متعدد در استان یکی از اولویت های این نهاد افزایش ثبت جهانی آثار است تا ضمن معرفی صحیح و مثبت از استان زمینه برای افزایش جذب گردشگران فراهم شود.
کامبیز مشتاق گوهری با بیان این که سیستان و بلوچستان در سال 96 مقصد گردشگران داخلی و خارجی است گفت: اعتبارات هزینه ای این نهاد در سال گذشته حدود 25 میلیارد ریال بود که امسال با رشد 10 برابری به 250 میلیارد ریال می رسد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکانهای تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندیها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان- زاهدان - زابل، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک -کنارک - چابهار امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه به همراه شماری از معاونان و مسئولان این سازمان به زاهدان سفر کرده است.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار