رییس اداره فرهنگ و ارشاد چابهار با اشاره به راه اندازی نخستین سینما در چابهار از برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تیاب در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱ 09 November 2016

محمدامين محمدی با اشاره به عمکرد این اداره در دوسال اخیر اظهارداشت: پس از15سال شاهد راه اندازی سينماساحل با اكران فيلمهاي روزپايتخت درجنوب استان و درشهرستان چابهار بوده ایم و اين درحاليست كه بابيگانه بودن چند ساله شهروندان باسينما و امكانات محدود اداره این کار را انجام دادیم.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تیاب خبرداد وگفت:این رویداد در21اسفند امسال برگزارمی شود و به زودی فراخوان عمومی ارسال آثار را برای علاقه مندان خواهیم داشت.

به گفته محمدی بنا به تفاهمنامه ای که مرداد ماه سال جاری میان رییس انجمن سینمای کشور و مسولین استان به امضا رسیده به زودی شاهد افتتاح دفتر سینمای جوان جنوب استان در چابهار خواهیم بود که این خود اتفاق مهمی است.

وی اشاره هم به هنرهای تجسمی کرد و گفت: دراین حوزه شاهد برپايي نمايشگاه های مختلفی ازهنرمندان در سطح چابهار و دیگر شهرهای کشور بودیم، به طوری که سه نمایشگاه از استاد یادگارزاده از هنرمندان بومی به صورت مجزا در نیشابور،زاهدان و گرگان بر پاشد.

رییس اداره ارشاد چابهار تصریح کرد: برگزاری کلاس های هفتگی خوش نویسی و برپایی دو نمایشگاه خطاطی از استاد اربابی از دیگر رویداد های فرهنگی شهرستان است و این درحالی است که با پیگیری های انجام شده مجوز راه اندازی دوموسسه هنری و مهارتی از نهاد های مربوطه اخذ شد.

محمدی مهمترين اتفاق هنري ،راهيابي دو اثرنمايشي پس از5سالازشهرستان به جشنواره تاتر استاني دانست و تاکید کرد: این موفقیت درپی ساماندهی گروه های تاتر رخ داد و این در حالی است که پس از این اتفاق گروه های دیگر نیز فعال شدند و اجرا های خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه درحوزه اهل قلم شاهد شكوفايي و يژه اي خواهيمبود اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه كتاب با بيش ازبيست هزارجلد درشهرستان را خواهیم داشت.

رییس اداره ارشاد یکی ازفعالترين انجمن های شهرستان را انجمن شعر وادب دانست و خاطرنشان کرد: برگزاري شب شعر و نشست تخصصي درحوزه شعر و ادبيات بلوچي به صورت ماهانه واجراهای تاثیرگذار در نيمه شعبان، دهه كرامت و ارتحال حضرت امام(ره)گوشه ای ازفعالیت های این انجمن است.

وی با اشاره به فعالیت های انجمن موسیقی نیز یادآورشد: درحوزه موسيقي بيشترين تفاهمنامه برنامه هاي فرهنگي وهنري را بااين انجمن داشته ایم و این درحالی است که انجمن موسيقي باداشتن گروه هاي مختلف سني و تبحر درخواندن و نواختن در انواع موسيقي درشهرستان فعالیت می کند.

محمدی درپایان تاکید کرد: اجراي گروههاي موسيقي ساحل مكران دلنوازان چابهار دردهه كرامت امسال و هنر نمايي گروه ساحل مكران درجشن انقلاب و حضور پررنگ اين گروه درجشنواره موسيقي فجر از مهم ترین رویدادهای موسیقی شهرستان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار