فرهنگی:
جلسه هم اندیشی با حضوردکتر محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز اسکو آذرشهر سه‌شنبه18ابان درمحل مجتمع فرهنگی وهنری 29بهمن برگزار گردید.
کد خبر: ۳۲۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 09 November 2016
به گزارش تابناک تبریز،محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در ابتدا به تبیین شرایط بین المللیپرداخت و تصریح کرد،امروز در جهان، جمهوری اسلامی ایران  به عنوان کشوری امن، مورد توجه کشورهای مختلف بوده و در مسائل منطقه و جهان یکی از کشورهای موثر است، در حدی که انتخابات کشوری مانند آمریکا تحت تأثیر مسائل مربوط به ایران بوده و موضوع ایران از موضوعات موردبحث کاندیداهاست .
وی ادامه داد،کشور عربستان در مصاف با یمن به بن بست رسیده وانصارالله بیش از بیش مورداحترام است.
دکترفرهنگی پیروزی اخیر حزب الله لبنان درانتخاب رئیس جمهور، پیروزیهای میدانی در عراق و سوریه رانشانه های موفق دیپلماسی جمهوری اسلامی در منطقه دانست وافزود،در سطح بین الملل نیز در صورت پافشاری بر اجرای کامل تعهدات طرف مقابل در برجام می توان به گسترش بیشتر روابط  با کشورهای مختلف دست یافت.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت،باتوجه به اینکه fatfابتدا به منظور مبارزه با پول شویی  و تروریسم شکل گرفته است و اعضای این سازمان گروهG7 هستند.
 
وی اضافه کرد ، مدتی قبل بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کردبا کارگروه ویژه اقدام مالی به توافق رسیده است. این در حالی است که تعریف تروریسم از نگاه جمهوری اسلامی ایران و FATF کاملا متفاوت است.ودرهمین راستابه بیانات رهبری  در تعریف تروریسم اشاره کرد: " تروریسم یعنی  مجموعه ای، سازمانی یا دولتی که بخواهد کار خود را با ایجاد ترور و وحشت و قتل و ناامنی پیش ببرد. مجموعه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود، یک عدّه انسان را، از هر نوع و جنس، در هرجایی، بدون دشمنی خاص و بدون جرم و گناهی، نابود کند. البته دولت تروریست هم داریم که به کارش "تروریسم دولتی" اطلاق می‌شود. امروز واضح‌ترین نمونه دولت تروریست، رژیم غاصب صهیونیست است. ترور، دستاویز کسی است که فکر ندارد. ترور، . منافق روسیاهی است که در میان ملت ایران جایی ندارد".
رئیس مجمع نمایندگان استان متذکرشد،در حالی که از نگاه FATF تروریسم یعنی حزب الله لبنان، حماس ، جهاد ، انصارالله، سپاه قدس و همه نیروهای مقاومت که برای حفظ از خاک وطن خودوازادی خواهانه با قدرت های استکباری در حال جهاد هستند.
محمد حسین فرهنگی درادامه توضیحاتfatf اظهارداشت،اقدامات به عمل آمده باعث شده است تا فعلا ایران از لیست سیاه بیرون بیاید تا عملا امکان نقل و انتقال پول از خارج به ایران و ایران به خارج به وجود آید. مجلس تاکیددارد که اقدامات بر اساس سه قانون مصوب مجلس باشد که در آنها تفاوت دیدگاه بیان شده و دولت مکلف به رعایت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به قراردادهای جدید نفتی خاطر نشان کرد،
وزیر نفت در مجلس به صراحت اعلام کرد قراردادهای جدید نه واگذاری امتیاز است و نه قرارداد فروش، بلکه قرارداد سرمایه گذاری است با اولویت میادین مشترک. وی ادامه داد،در مجلس هم تأکید شد در شرایط مساوی باید اولویت با سرمایه گذاران داخلی باشد نه سرمایه گذار خارجی.

فرهنگی بااشاره به اینکه اقتصاد یکی ازمحورهای مهم است ابراز داشت،در قانون برنامه ششم به دنبال دست یابی به افقهای جدیدی در اقتصاد هستیم،شرایط نابسامان اقتصادی کنونی مقتضی است اقتصاد و توسعه در کشور با رویکردی زمان بندی شده شاهد تحولات جدید باشد.
وی تاکیدکرد،در کارگروه زیربنایی تصمیمات خوبی گرفته ایم که همه ی آنها به تصویب کمسیون تلفیق رسیده است ودرحوزه هایی مانند عمران، صنعت، شهرکهای صنعتی، صنایع معدنی و صنایع دستی، کشاورزی، آب، محیط زیست و انرژی از جمله محورهایی است که احکام قانونی روشنی را در آنها تصویب کرده یا خواهیم کرد.
وی تصریح کرد،رونق اقتصادی و فعالیت در اقتصاد، باید به رکود فعلی پایان دهد.
این نماینده مجلس به اصلاح نظام اداری و روابط کاراشاره کردو گفت،عدالت در نظام پرداخت و اداره صحیح بیمه ها قانون برنامه در موضوع نظام اداری و پرداختها نیز دستاوردهای مناسبی خواهد داشت. تلاش بر این است که با توجه به شرایط کشور به مناسبترین شرایط در نظام اداری برسیم. وی اضافه کرد،البته به شرط اراده دولت در اجرا.
فرهنگی ابراز کرد،با انتقال بیمه های درمانی به بهداشت و درمان مخالفت خواهیم کرد.
محمد حسین فرهنگی باتوجه به مشکلات ارباب شاگردی تاکیدکرد، قانون کار باید به گونه ای اصلاح شود که معایب قانون فعلی به نفع کارگر و کارفرما اصلاح شود نه آن که بر مشکلات فعلی بیفزاید، موضوع اشتغال نیز باید به درستی مدیریت شده و به فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور منتهی شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی،شکل گیری وتعامل مناسب نمایندگان استان را زمینه ساز پیگیری مناسب وتسریع حل مشکلات دانست و افزود،مسائل پولی و بانکی، صنعتی، معدنی، و عمرانی از محورهای اصلی است و پیگیری مسأله کارخانه ماشین سازی، ریخته گری و فولاد میانه، مس آذربایجان و پروژه های عمران

وی بویژه راه آهن تبریز میانه و آزاد راه تبریز بازرگان، از موضوعات مطرح در مجمع نمایندگان است.
وی ورودمسوولان استانی درموضوع بلبرینگ سازی را مناسب دانست وافزود، درکمیسیون تلفیق برنامه تصویب کردیم که دولت بر اهلیت و انجام تعهدات مربوط به واگذاریها نظارت کامل داشته باشد.
امیدواریم با گذشت نزدیک 4 سال از عمر دولت، مسوولان به جای انتقاد از گذشتگان، مقداری هم از عملکردهای واقعی خود بگویند و از اتهام زنی و اقدامات خلاف واقع، اجتناب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار