مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام ازاعزام 20 دستگاه آمبولانس هلال احمر و40 امدادگر از سوی مرز مهران به کشورعراق درشب گذشته خبرداد.
کد خبر: ۳۲۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلیمانی اظهار کرد: این آمبولانس ها در مسیر مرز مهران تا شهرهای کربلا و نجف مستقر و خدمات امداد و نجات و درمان به زائران اربعین ارائه می دهند.
 
وی افزود: هر یک از این آمبولانس ها 2 امدادگر نیز به همراه دارند که کار خدمات رسانی به حوادث احتمالی در مسیرهای تعیین شده را انجام خواهند داد ضمن اینکه 18 آبان نیز 26 دستگاه آمبولانس به کشور عراق اعزام شده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین این جمعیت در مرز مهران تاکید کرد: 20 تیم موتوری، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 16 دستگاه آمبولانس در این قرارگاه آماده خدمات رسانی به حوادث احتمالی جاده ای هستند.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه فعالیت 23 پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت از 20 آبان در محورهای ارتباطی منتهی به تردد زایران آغاز شده است، اضافه کرد: در مجموع 200 امدادگر این جمعیت در اربعین امسال به زائران خدمات دهی می کنند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه یک فروند بالگرد این جمعیت اعزامی از مرکز در ایلام از 19 آبان مستقر شده، گفت: 2 فروند بالگرد دیگر نیز در روزهای منتهی به اربعین برای شتاب بخشی در خدمات رسانی به حوادث احتمالی وارد این استان خواهند شد.
 
سلیمانی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان ایلام به عنوان عضو ستاد اربعین تمامی خدمات امداد و نجات و اسکان به زائران اربعین را تنها در داخل کشور (مرز مهران) بر عهده دارد.
 
به گزارش تابناک ایلام، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
 
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
 
مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار