استاندار قم با تاكيد بر لزوم تلاش براي افزايش مشاركت بخش خصوصي در توسعه قم گفت: ساماندهي مركز سرمايه گذاري استان براي جذب بخش خصوصي مهم و ضروري است.
کد خبر: ۳۲۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 12 November 2016
به گزارش تابناک قم، سيد مهدي صادقي روز شنبه در پنجمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه ي استان قم بررسي كارشناسي مباحث مطروحه در كارگروه ها پيش از قرائت در جلسه شوراي برنامه ريزي را خواستار شد.

استاندار قم با اشاره به بحث ميزباني از زائرين كربلاي معلي در قم، بهبود و ارتقاء خدمات رساني به زائرين در سالهاي گذشته را مورد توجه قرار داد و افزود: اين روند بايد درسالهاي آتي شرايط بهتري داشته باشد.

استاندار قم به دغدغه چندين ساله اصناف استان پيرامون وصول ماليات و پيامدهاي آن بر اشتغال اشاره كرد و افزود: اميدواريم با تغييرات صورت گرفته مشكلات و دغدغه هاي اين حوزه كاهش يافته و شاهد رونق فضاي كسب و كار در قم باشيم.

صادقي با بيان اينكه موضوع بررسي و برخورد با واحدهاي غيرمجاز و پلمپ اين واحدها به اتاق اصناف واگذار شده است افزود: با كمك اتاق اصناف مي توانيم بحث نظارت بر واحدهاي صنفي را بهتر مديريت كنيم.

نماينده عالي دولت در استان همچنين با بيان اينكه مركز سرمابه گذاري استان بايد داراي جايگاه و دستور كار مشخص باشد اضافه كرد: سازماندهي مركز سرمايه گذاري استان در راستاي جذب بخش خصوصي بسيار موثر خواهد بود.

سيد حسن رضوي رئيس سازمان برنامه و بودجه نيز در اين جلسه با بيان اينكه 40 درصد نيروهاي استان قم قراردادي هستند كه حقوق ايشان از بخش ساير برداشت مي شود،گفت: اين مسئله معضل عمومي همه استانهاست، اما قم و برخي ديگر از استان ها بيشتر درگير آن هستند.

وي با اشاره به نحوه ي تعيين درآمد براي استان ها، افزود: مديران سازمان برنامه و بودجه ي سراسر كشور جلسه اي با محور درآمدها داشته اند و نظرات خود را منتقل نموده اند.

يونس عالي پور معاون هماهنگي امور زائرين استاندار قم نيز در اين جلسه با بيان اينكه در سال گذشته 15 موكب در عراق داشتيم اظهارکرد: امسال اين تعداد به 28 موكب افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه هشت جلسه تاكنون برگزار شده است افزود: حتي در مهران و كشور عراق نيز جلساتي برگزار شده است.

معاون استاندار قم با اشاره به بسيج حسينيه ها و مساجد در سال گذشته براي پذيرش زائرين ادامه داد: در سال جاري با استقرار مصلاي قدس قم، همه ي حسينيه ها در مصلي مستقر شدند.

وي ادامه داد: حداكثر تا دو شب آينده ميزبان زائرين شهرهاي دور خواهيم بود و كسانيكه از دو روز آينده از قم عبور مي كنند از شهرهاي حاشيه اي هستند.

عالي پور خاطرنشان كرد: اطلاع رساني به مردم بايد افزايش يابد تا شاهد افزايش مشاركت در قم براي پذيرايي هرچه بهتر از زائرين باشيم.

معاون امور زائرين استاندار با بيان اينكه قم معبر بسياري از مردم كشور در عيد نوروز، نيمه شعبان و اربعين است افزود: نيازمند اعتبارات بيشتري براي اين معاونت براي خدمات شايسته به زائرين هستيم.

واگذاري حق بهره برداري از مدارس و اماكن عمومي بلااستفاده روستاها به فرمانداري جهت استفاده براي امور عمومي با 16 راي وافق و 4 راي مخالف به تصويب رسيد.

بررسي عملكرد جلسات كارگروه تخصصي درآمدها و تجهيز منابع انساني و كارگروه تخصصي توسعه روستايي و عشايري از ديگر برنامه هاي اين جلسه بودند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار