امام جمعه تربت جام:
امام جمعه تربت جام گفت: شهادت هنر و سعادت ماندگاری است که نصیب همگان نمی شود.
کد خبر: ۳۲۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 15 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام دکتر طاهری در سومین یادواره هنرجویان هنرستان فنی شهید مهدیزاده، با اشاره به حدیثی از رسول خدا (ص) که می فرمایند: «اشرف الموت قتل الشهاده» شهادت برترین مرگ هاست افزود: باشرافت ترین شیوه مرگ "شهادت" در راه خداست و شهادت هنر و سعادت ماندگاریست که نصیب هر کسی نمی شود.
 

وی در سومین یادواره هنرجویان هنرستان فنی شهید مهدیزاده تصریح کرد: يادواره شهدا احياء و بازگويي فرهنگي است كه در حال حاضر به آنان نياز مبرم داریم .
وی با اشاره به وصایای و سخنان شهدا که نبایستی حرف امام  راحل بر زمین بماند و با رشادت رزمندگان اسلام آزاد خرمشهر آزاد شد خطاب به دانش آموزان گفت: اكنون هم بايستي نگذارید حرف رهبر معظم انقلاب  كه می فرمایند اقتصاد مقاومتي با اشتغال پايدار بايد در كشور ايجاد و زندگي اسلامی ایرانی نشر و گسترش یابد، نباید بر زمين بماند.
 امام جمعه تربت جام متذکر شد: جوانان ما به دلیل بیکاری و عدم دانش و شناخت کافی نسبت به آسیب های فضای مجازی گرفتار این « دجال واره » شده اند و بايستي با روشنگری و آگاه سازی مُخاطرات بازگویی شود و مراقبت خود جوانان و خانواده ها در این زمینه بیشتر باشد.

حجت الاسلام دکتر طاهری به وضعيت كشور در قبل از انقلاب اشاره كرد و ابرازداشت: در گذشته از ساخت حداقل تأسيساتی در كشور ناتوان بوديم و دنيا با تمسخر به ايران نگاه مي كرد اما امروز به برکت خون شهیدان شاهد ساخت تأسيسات و فن آوری های نوینی در كشورهستیم که در دنيا بي نظيراست و نگاه دنيا به رغم دسیسه های استکبار جهانی نگاه با عزت و اقتداراست.
 وی با اشاره به دو شبكه ماهواره اي در انگليس گفت : كار اين شبكه ها تفرقه افكني و تخریب دو مذهب شيعه واهل سنت است و هدفي جزء كشته شدن مسلمانان  توسط ایادی داعشي خود در منطقه ندارند.
 دكترطاهري سپس به حضور 25 ميليون عاشقان و شیفته امام حسين (ع) از سراسر جهان در آیین پیاده روی اربعين حسینی اشاره داشت و گفت : در حال حاضر غربي ها از حضور ميليوني مسلمانان وغیر مسلمان كه تا اربعین حسینی با پاي پياده راهي كشورعراق می شوند بشدت هراس دارند .
 وي در پايان با بیان این مطالب که راه شهيدان بخوبي پيش مي رود و هم اکنون طلاب شيعه و سني بيش از 100 كشور دنيا در شهر مقدس قم تحصيل می کنند گفت: از این مجموع 37 هزار طلبه كه خيلي از آنان مسلمان نبوده و مسيحي هستند فارغ التحصيل شدند که اگر در كل دنيا پخش شوند هر كدام بمب اتمي مثل شهید زکزاکی و شیخ نمر مي باشند.
در ابتدای اين مراسم معنوی مديرهنرستان شهيد مهديزاده با اعلام اين مطلب كه همه بايستي از فرهنگ ايثار و شهادت پاسداري كنيم گفت : اقتدار حاكم در اين كشور مرهون خون شهدای است فرهنگ مقاومت ، جانبازي و جانفشانی را به ما آموختند و بايستي این تفکر به نسل هاي آينده انتقال يابد.
 مهندس حسين ميركي افزود: امنيت و آرامشی که امروز در كشور حاکم است اين امنیت را شهداي عزيز با نثار جان خون به ما هديه بخشيدند و برای این که قدردان این نعمت و ادامه دهنده راه شهدا باشیم وظیفه هر معلم درست تعلیم و تربیت کردن و دانش آموزان بیشتر درس خواندن است.
گفتنی است؛ سومين يادواره شهداي هنرجوی واحد مقاومت بسیج هنرستان فنی شهيد مهديزاده تربت جام با حضورامامان جمعه شهر تربت جام ، نصرآباد و اهل سنت ، فرماندهان نظامي ، روحانيون ، جمعي از مسئولين دستگاه هاي اجرايي و هنرجويان در محل سالن اجتماعات این هنرستان باشکوه خاصی برگزار و از خانواده شاهد، ایثارگر و نخبه های دانش آموزی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار