امام جمعه بیرجند:
امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی گفت: انسان به عنوان هدیه الهی نیاز به دیده شدن در جامعه دارد.
کد خبر: ۳۲۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 15 November 2016
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی روز سه شنبه در همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در بیرجند افزود: وقتی به یک دختر تریبون می دهند که تو خبرنگاری، با اینکه هیچ وجهی دریافت نمی کند، با عشق خبر تهیه می کند، چون این نیاز طبیعی اوست که باید در جامعه دیده شود.
وی اظهار کرد: والدین به بچه های خود در خانواده توجه کنند، بچه ها ر ا سرکوفت نزنند و با دیگران مقایسه نکنند چون این کار موجب سرخوردگی فرزندان می شود.
وی یادآور شد: متاسفانه وقتی میهمان به خانه می آید و به احترام فرزندان ما بلند می شود سریعا می گویم برای بچه بلند نشو، این کار اشتباهی است چون شخصیت فرزندمان را خرد می کنیم.
وی تصریح کرد: جامعه مجموعه ای از افراد آن است،اگر آسیب جامعه را بخواهیم بررسی کنیم ابتدا آسیب فرد باید بررسی شود.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: اعتیاد یک عکس العمل و دفاع است،کسی معتاد نمی شود، وقتی ما فرزندان خود را نمی بینیم آسیب های اجتماعی ایجاد می شود.
رضایی افزود: زمینه ایجاد گروهک تروریستی داعش در کشورهای عربی به دلیل رفتار نامناسب والدین با نوجوانان و جوانان این کشورها بود، چون آنها مورد تحقیر قرار می گرفتند ، وقتی زمینه فراهم شد همین کودکان سرخورده داعش را ایجاد کردند.
وی اظهار کرد: بچه های داعش همین بچه های جامعه اسلامی هستند اما چون توسط جامعه و والدین خود به درستی دیده نشدند اسلحه به دست گرفتند تا خودنمایی کنند.
وی یادآور شد: وقتی افراد شغل داشته باشند احساس شخصیت می کنند،وقتی به جوان شغل ندهیم و شخصیت او تحقیر شود دفاعش معتاد شدن است.
وی تصریح کرد: کارخانه تویوتا در ژاپن 200 هزار میلیارد دلار فروش دارد، یک صدم این مبلغ یعنی 2 میلیارد دلار درآمد دارد، هیچ عقل ظاهری این کار را تایید نمی کند اما هدف ژاپن ایجاد شغل برای مردمش است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تاکید کرد: متاسفانه جامعه شناسان کشور که باید طراح باشند با یک سری اطلاعات بلغور شده ای که از غرب گرفته اند هاله ای دور خود ترسیم کردند.
رضایی گفت: امروز جامعه شناس باید تحلیل کند که چه اتفاقی در جامعه کشورهای عربی رخ داده که داعش ایجاد شده است.
وی افزود: عده ای با ماشین های گران قیمت در شمال تهران در خیابان ها ویراژ اشرافی گری می دهند و عده ای در جنوب شهر برای فروش کلیه و اعضای بدنشان اعلام آمادگی می کنند.
امام جمعه بیرجند گفت: عده ای در سطل آشغال به دنبال غذا می گردند ،در همین شهر بیرجند،عده ای هستند که نمی دانند چند خانه در مشهد و چند ویلا در دور وبر همین بیرجند دارند در حالی که عده ای در شهر ما به نان شب خود محتاج هستند.
رضایی اظهار کرد: تنها کسی که واقعا به فکر محرومان و مستضعفان هستند مقام معظم رهبری است.
وی یادآور شد: در همین بیرجند نوع بچه های هنجار شکن،دختران بدحجاب و ... کسانی هستند که دیده نشدند، دخترمان را در مدرسه و جامعه ندیدیم هنرش را ندیدیم و به او کار ندادیم بعد او برای اینکه جلب توجه کند، با بدحجابی و لباس نامناسب خودنمایی می کند.
وی یادآور شد: در تهران هنجار شکن ترین بچه ها از فقیر ترین خانواده ها هستند چون این بچه می گوید در هیچ جایی دیده نشدم اینجا با این شکل مجبورید، مرا ببینید.
وی تاکید کرد: صدا و سیما وقتی آن شامپو را با پسر چشم آبی که در خانه ای مجلل زندگی می کند تبلیغ می کند،باعث ایجاد انتظار بیجا در جامعه می شود.
وی بیان کرد: مصرف گرایی و انتظار بیجا در جامعه ایجاد کردن باعث بروز آسیب اجتماعی و هنجار شکنی در بچه ها می شود.
وی گفت: این عقده ها به شکل تجمع در تخت جمشید و فلان هتل در تهران خود را نشان می دهد،باید به جوان خود شخصیت دهیم ، وقتی جوان احساس قدرت و شخصیت کرد دیگر نه حقد، حسد و کینه دارد ، مویش را برای خودنمایی نشان نمی دهد.
وی افزود: دختر در خانه مورد سرکوفت قرار می گیرد پدر به دخترش محبت نمی کند وقتی سر خیابان یک ماشین جلویش می ایستد و دو حرف محبت مابانه می زند سریع سوار ماشین می شود و آسیب آغاز می شود.
وی اظهار کرد: در خانواده یکی اهل محبت است اما نمازش را سر وقت نمی خواند ، فردی نمازش را سر وقت می خواند اما فردی عبوس و عصبانی است قطعا فرد با محبت تر متدین تر است.
وی بیان کرد: اربعین حسینی (ع) زیبا ترین حماسه ای است که 20 میلیون نفر جمعیت در آن با عشق و ایثار شرکت می کنند این راهپیمایی بزرگ زمینه سازی برای حاکمیت انسان کامل حضرت ولی عصر(عج) است.
وی اظهار کرد: همه با سهم خود عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و خواهران ما پیرو حضرت زینب (س) هستند،امیدواریم نام ما در زمره عاشقان ایشان نوشته شود.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) به گریه کننده نیاز ندارد،عاشق عامل می خواهند ، اگر برای ایشان گریه می کنیم برای این است که می خواهیم عاشقانه راهشان را ادامه دهیم.
وی اظهار کرد: روحانی بزرگواری در تهران هر کودکی که وارد مسجد می شد، و به احترام کودک بلند می شد و این باعث می شد که کودکان به مسجد جذب شود.
وی با بیان اینکه امام جماعت؛ باید کودکان با همخوانی روحی تربیت کند، تصریح کرد: معلم باید آنقدر به دانش آموز روحیه دهد تا او بتواند استعداش را در همه زمینه ها ظهور و بروز دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار