"یوسف قوجق" نویسنده شهیر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در نشست ادبی دو پنجره مهمان 50 نفر از نمایندگان اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گلستان شد.
کد خبر: ۳۲۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 16 November 2016
"یوسف قوجق" نویسنده شهیر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در نشست ادبی دو پنجره مهمان 50 نفر از نمایندگان اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گلستان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ابتدای این نشست عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري ضمن قدرداني از يوسف قوجق نويسنده برجسته ادبيات كودك و نوجوان، برگزاري برنامه دو پنجره و دعوت از نويسندگان را پيوند انس آمیز مخاطبان با خالق اثر دانست و از این گونه نشست ها به عنوان بستری مناسب براي ترغيب علاقه مندان به مطالعه نام برد.

ايشان تصريح كرد: علي رغم توسعه رسانه هاي ديداري و شنيداري، همچنان كتاب از جايگاهي ويژه در نزد عموم مردم برخوردار بوده و هيچ چيزي نمي تواند جايگزين لذت لمس و خواندن كتاب شود.

در ادامه این نشست یوسف قوجق ضمن ابراز خرسندی از علاقه مندی نوجوانان به کار نویسندگی گفت: هیچ چیز جای تجربه نشست با نویسنده ی کتاب را نمی گیرد.

این نویسنده برجسته کشوری لالو را نماد هنر و دانش دانست و نقش آن را در این اثر ایستادگی در برابر افکار خرافه و گمراهی های موجود و هم چنین نجات جامعه از گمراهی عنوان کرد.

در این نشست که در مجتمع فرهنگی هنری گرگان صورت گرفت، نمایندگان اعضای مراکز فرهنگی هنری ضمن آشنایی با حوادث و اتفاقات داستان به نقد و بررسی پرداخته و نظرات خود را پیرامون محتوا و ظاهر کتاب ارائه دادند.

گفتنی است از نکات قابل توجه در این رمان می توان به ارتباط شعر آغازین با موضوع داستان، وجود ضرب المثل ها و اصلاحات جالب اشاره کرد و خرافات و عقاید باطل را به عنوان ایده اصلی داستان بیانگر واقعیت هایی دانست که به قلم توانمند قوجق روایت شده است.

يوسف قوجق یکی از نويسندگان شهير ادبيات كودك و نوجوان و اهل استان گلستان است که مي توان از اثرهایی که تاکنون خلق کرده است به مجموعه داستان های كجاوه، لالو، نبرد در قلعه گوك تپه، پرنده ها دوباره اوج مي گيرند و هديه ام آشيانه پرنده است اشاره نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار