رئیس جمهور در سی‌وسومین سفر استانی دولت به استان البرز:
رئیس جمهور، نخستین دستور دولت را در شرایط فعلی ادامه مقابله با آلودگی هوا دانست و گفت: با تکمیل ظرفیت تولید بنزین استاندارد، از سال آینده واردات بنزین متوقف می شود.
کد خبر: ۳۲۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 16 November 2016
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری صداوسیما، پیش از سخنرانی آقای روحانی در جمع مردم این استان ، نماینده ولی فقیه و همچنین استاندار البرز صحبت کردند.
رئیس جمهور در این مراسم در سخنانی گفت: مردم ما دشمنان فراوانی پیش روی خود دارند و دوستان زیادی پشت سر خود دارند.

آقای روحانی در جمع مردم استان البرز با اشاره به آلودگی هوا و محیط زیست افزود: ما دشمنی مثل فقر، بیکاری و رکود داریم و دشمنی به نام تورم ، قهر طبیعت، خشکسالی و کم آبی در سراسر کشور را پیش روی خود می بینیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مشکلاتی از جمله ذرات معلق، آلودگی هوا، آب،  و محیط زیست پیش روی ماست و همچنین خصم خارجی را پیش روی خود داریم.

آقای روحانی گفت: گاهی هوای نفس عده ای به عنوان بدترین دشمن انسان با دروغ، تزویر و بداخلاقی و تهمت به عنوان دشمن در جامعه ما جلوه می کند.

رئیس جمهور افزود: انسجام به عنوان قدرت و استعداد ایرانی در کنار ماست، رهبری شجاعی در کنار ماست و دست قوی قوای سه گانه یعنی نیروهای مسلح در کنار ماست.

آقای روحانی همچنین با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: این راهپیمایی را می بینید که چه عظمتی را در عراق آفریده و کربلا را به عنوان نگینی درخشان در آغوش خود گرفته است.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور میلیونی مردم عاشق اباعبدالله الحسین(ع) ابراز امیدواری کرد: به زودی راه آهن ایران به راه آهن عراق متصل شود تا مسیر عاشقان امام حسین (ع) برای زیارت عتبات عالیات از جمله کربلای معلی آسان شود.

افزایش 50 درصدی تسهیلات بانکی برای بخش تولید

رئیس جمهور گفت: در 7 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به 50 درصد تسهیلات بانکی بیشتر برای کمک به بخش تولید پرداخت شد.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان البرز  با اشاره به اینکه برای آبادانی ایران تلاش ها و زحمات بسیاری کشیده شده است افزود: ما از روزهای بسیار سخت استعمار و استثمار،  جنگ تحمیلی و 12 سال تحریم با قدرت عبور کردیم .

رییس جمهور گفت: این ملت بزرگ هر روز پیروزی جدیدی به دست آورده و خواهد آورد.

آقای روحانی خاطر نشان کرد: ما توانستیم در برابر تورم بی مهار و خطرناک نخستین قدم های مهم را برای مهار آن برداریم .

رئیس جمهور گفت: آن روز که ما کار را شروع کردیم و تورم 45 درصد بود می گفتیم باید یک روز به تورم تک رقمی برسیم اما عده ای ما را تمسخر می کردند و می گفتند تورم تک رقمی آرزوی دست نیافتنی است اما آرزو بر جوانان عیب نیست.

آقای روحانی افزود: اما ملت با قدرت ،  کارآفرینان ، کارگران ،دانشگاهیان ، کشاورزان ،صنعتگران ، روستائیان و شهرنشینان همه دست به دست هم دادیم و اصل تورم را مهار  و تورم را تک رقمی کردیم .

رئیس جمهور مهار تورم را افتخاری برای ملت ایران دانست و گفت: به ما می گفتند از تورم می توان گذشت اما رکود قابل عبور نیست و امروز موج بسیار خوبی را در کشور شاهدیم .

آقای روحانی افزود: عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند اما ملت ما بیدار و آگاه هستند.

رئیس جمهور گفت: در 7 ماهه اول امسال 49/6 درصد تسهیلات بانکی برای بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات برای حرکت به سمت تولید نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده و این تسهیلات بانکی نزدیک به 50 درصد بیشتر پرداخت شده است.

آقای روحانی افزود: 15 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در طول این 7 ماه راه اندازی شده و بسیاری از واحدهای صنعتی راه اندازی خواهد شد.


اتخاذ تصمیمات لازم برای حل مشکل آلودگی هوا در جلسه امروز دولت

رئیس جمهور با اشاره به تشکیل جلسات هر ساله دولت درخصوص مشکل آلودگی هوا گفت: به معاون اول رئیس جمهور دستور دادم که نخستین دستور جلسه امروز هیئت دولت ، موضوع مقابله با آلودگی هوا در کلان شهرها و گرفتن تصمیمات لازم در این باره باشد.

 آقای روحانی در ادامه سخنرانی خود در استان البرز با بیان اینکه همه جا حرکت آغاز شده است، افزود: وعده‌هایی که ما امسال به مردم داده ایم؛ شکستن رکود، شکستن خاموشی اقتصاد، شروع رونق اقتصادی و رشد 5 درصدی اقتصاد تا پایان سال است.

رئیس جمهور ضمن امیدواری به تحقق وعده های دولت یازدهم تصریح کرد: ان شاء الله با کمک شما به وعده هایمان عمل خواهیم کرد.

آقای روحانی با تاکید بر مقابله همگانی درخصوص مشکلات پیش روی کشور گفت: برخی از مشکلات در بازه زمانی یک ساله و دو ساله، برخی 3 و 4 ساله و برخی مشکلات نیز زمان بیشتری برای حل و فصل نیاز دارند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نباید ناامید و خسته شویم بلکه همه باید دست به دست هم دهیم و این راه و حرکت را ادامه دهیم.

آقای روحانی با اشاره به معضل آلودگی هوا و محیط زیست گفت: آلودگی هوا همین روزها و حتی امروز در کلان شهرها از جمله کرج دامن ما را گرفته  و هرساله این ایام یعنی اواخر آبان و آذر به علت وارونگی هوا ما در این باره مشکل داریم که قابل حل است.

رئیس جمهور افزود: البته معضل آلودگی هوا تنها مخصوص ایران نیست و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز امروز این مشکل وجود دارد اما همه در تلاشند تا بر این مشکل فایق آیند.

آقای روحانی گفت: ممکن است شما بگویید که دولت یازدهم در این سه سال برای مشکل آلودگی هوا چکار کرده است؟
رئیس جمهور افزود: ما در طول این سه سال شاهد برخی از آلودگی ها مانند آلودگی هوا هستیم لذا باید بتوانیم عوامل آلوده کننده هوا را مهار کنیم.

آقای روحانی با اشاره به تشکیل جلسات هر ساله دولت در این باره گفت: همین امروز  به معاون اول رئیس جمهور دستور دادم که نخستین دستور جلسه هیئت دولت موضوع مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها باشد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس جمهور درخصوص نخستین اقدام دولت در سه ساله گذشته افزود: اکنون سوخت بسیاری از مراکز صنعتی و نیروگاه های کشور که پیش از این مایع بود تبدیل به  گاز شده است.

آقای روحانی گفت: غیر از یکی دو ماه فصل سرما همه نیروگاه های ما با سوخت گاز کار می کنند اما در فصل سرما مشکل داریم که انشاء الله این مشکل مختص امسال خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان البرز گفت: وضع تولید گاز ما در پارس جنوبی به گونه ای خواهد بود که سال آینده هیچ مشکلی در زمینه گاز نخواهیم داشت.

آقای روحانی افزود: امسال بیش از 100 میلیون مترمکعب در روز اضافه بر پارسال تولید  گاز داریم و این به 140 میلیون مترمکعب نیز خواهد رسید.
وی گفت: بحمدالله در این سه سال در زمینه  نفت و گاز حرکت بسیار خوبی کرده ایم .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر استانی خود به خوزستان افزود: در سفر به منطقه  غرب کارون  چند پروژه تولید نفت  را افتتاح کردم که تولید نفت این منطقه از 45 هزار بشکه  به 300 هزار بشکه در روز رسید .

آقای روحانی با بیان اینکه  این اقدام  کار بزرگی است که صنعت نفت ما انجام  داده است اظهار داشت : در زمینه گاز پیشرفت های بسیار خوبی کردیم  و همین امسال شما شاهد افتتاح  فازهای جدیدی  در عسلویه خواهید بود .

وی افزود: اولین کار مسئله تغییر  سوخت بوده است که تلاش داریم این کار را تکمیل کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: کار دوم  تغییر بنزین و آوردن  بنزین یورو 4 در جایگاه ها  مخصوصا در کلانشهرها  بوده است  که این کار نیز آغاز شده است و ادامه خواهد یافت .

آقای روحانی گفت : اوایل  سال آینده با افتتاح پالایشگاه  ستاره خلیج فارس هم وضع کیفیت بنزین  بهتر خواهد شد  و هم برای اولین بار در تاریخ ایران از سال آینده نیاز به واردات  بنزین نخواهیم داشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: ان شاءالله حتی بخشی از بنزین را  در اواخر سال آینده، صادر خواهیم  کرد .
وی با بیان اینکه در زمینه  گازوئیل که قبلا واردکننده بودیم  افزود : از امسال صادر کننده گازوئیل و نفت گاز هستیم.

آقای روحانی اظهار داشت: قدم سوم خارج کردن ماشین های فرسوده است زیرا بسیاری از این آلودگی های هوا توسط  اتومبیل های فرسوده مخصوصا وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و مینی بوس ایجاد می شود .

رئیس جمهور با بیان اینکه فرسوده ها باید خارج شوند  اظهار داشت: باید اتومبیل های نو با تسهیلات در اختیار مردم گذاشته شود و ماشین های فرسوده را از بین  ببریم  و این تصمیم جدی ما  از آغاز دولت بوده و اقدامات خوبی نیز در این 3 سال انجام  گرفته است .

روحانی گفت : در سال 92 حدود 66 هزار و 199 خودروی فرسوده را  خارج کرده و از بین برده ایم و به جای آن خودروی نو تحویل داده ایم.
وی افزود : در سال 93 که بهترین سال ما بوده است  336 هزار و 80 خودروی فرسوده را از چرخه  خارج کرده ایم که این اقدام، کار بسیار بزرگی بوده و خودروی  نو در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در سال 94 که وضع بودجه ما کمی در سختی بود  256 هزار و 344 خودروی فرسوده را خارج کردیم و در هفت ماهه امسال نیز 150 هزار و 383 خودروی فرسوده کشور از چرخه خارج شده است.

 از رده خارج شدن 809 هزار خودروی فرسوده در سه سال اخیر
رئیس جمهور گفت:‌ در هفت ماه امسال 150 هزار و 383 خودروی فرسوده و در سه سال اخیر در مجموع  809 هزار و شش خودروی فرسوده در کشور از رده خارج شده است.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کرج افزود: این قدمی است که امسال و سالهای آینده باید با شدت بیشتر برداریم.
وی موضوع معاینه فنی خودروها را از دیگر مسائل مهم در مقابله با آلودگی هوا دانست و بر توجه مردم ، پلیس و مسئولان به آن تاکید کرد.

آقای روحانی در عین حال گفت: مساله آلودگی هوا فقط به دست دولت حل و فصل نخواهد شد بلکه باید همه مردم و دولت همه استعدادهایشان را در این زمینه بکار گیرند.
رئیس جمهور هشدار داد: آلودگی محیط زیست خطر بزرگی است که همانند ترویسم ، سلامت جهانی را تهدید می کند و حواسمان باید جمع باشد.

وی ، تحول در ساخت خودروهای داخلی را از دیگر ضرورت های مقابله با آلودگی هوا دانست و افزود: یکی از مشکلات ما این است که خودروهای داخلی با موتورهایی که دارند هم مصرفشان بالاست و هم گاهی آلاینده اند.
آقای روحانی گفت: برخی می پرسند پس از برجام چه تحولاتی به وجود آمده است؟ چند روز پیش شاهد بودیم که با شرکت توتال فرانسه قراردادی در پارس جنوبی "عسلویه" به ارزش حدود 5 میلیارد دلار امضا کردیم .

رئیس جمهور با اشاره به آغاز ساخت خودروهای با کیفیت یورو5 و یورو6 افزود: برخی مطبوعات و سایت ها می گفتند حرف می زنند اما سرمایه ها نمی آید، اما قدم به قدم؛ یکی از قراردادهایی که پس از برجام امضا کردیم مربوط به تولید مشترک خودرو با موتورهای جدید است.

وی گفت: در سفرم به فرانسه تفاهمات لازم را امضا کردیم و امروز نیز قرارداد آن امضا شده است؛ در نخستین بخش ، ایران خودرو و پژو به طور مشترک با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی سه نوع خودروی جدید تولید خواهند کرد که نخستین تولیدات آخر اسفند به بازار می آید.

آقای روحانی افزود: براساس این قرارداد سالانه 200 هزار دستگاه خودرو تولید می شود که در آغاز 40 درصد آن را شرکت داخلی و 60 درصد را فرانسوی ها تولید می کنند و در آینده این رقم برای شرکت داخلی به 70 درصد افزایش می یابد.

* گام های بزرگی در زمینه رفع آلودگی برداشته ایم
رئیس جمهور گفت: در زمینه رفع آلودگی، گام های بزرگی را برداشته ایم و گام های بزرگ دیگری باید برداشته شود.
آقای روحانی افزود: از پارسال به دنبال تولید خودرو با موتور برقی هستیم چرا که موتور سیکلت ها نیز آلودگی ایجاد می کند و تاکنون مشکل قیمت داریم که برای مردم گران تمام می شود و در حال چاره اندیشی هستیم .
وی تصریح کرد: دولت، محیط زیست، دستگاه های مسئول، نیروی انتظامی و همه دست به دست هم دادیم و خواهیم داد، با همراهی  صنعت کشور و مردم ان شاءالله در برابر غول آلودگی هوا پیروز خواهیم شد.
رئیس جمهور در ادامه به مسئله اشتغال اشاره کرد و گفت: باید با یک تحرک بزرگ در مسئله اشتغال گام بزرگ برداریم .
وی با اشاره به جوانان پرشور، انقلابی، متدین، ایران دوست و اسلام دوست ایران افزود: در مخیله بعضی ها این است که جوان ها اعم از پسر و دختر یکی از مشکلات جامعه ما هستند و چه کار کنیم؛ این خطای بزرگی است چراکه جوان ها سرمایه بزرگ کشور هستند.
 
آقای روحانی اظهار داشت: متاسفانه برخی ها درباره جوانان اظهار بدبینی می کنند.
وی با اشاره به مسابقه فوتبال اخیر بین ایران و کره که در روز تاسوعا برگزار شد گفت: روز مناسبی برای مسابقه فوتبال نبود اما چاره نبود و بعضی ها چقدر غصه خوردند که چه می شود و گفتند اگر گل بزنیم چه می شود.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: واقعا جای تعجب است، این جوان عزیز متدین، عاشق امام حسین (ع) و عاشق ایران است و دیدید با چه زیبایی در ورزشگاه آزادی هم تشویق کردند و هم به دین خودشان و هم به خاندان رسالت احترام کردند و هم عشق خودشان را به ایران نشان دادند.
 
وی تاکید کرد: این قدر بدبین نباشیم و به جوان های عزیز میدان بدهیم، جوان های غیور جنگ را اداره کردند و افتخار امروز ایران جوانان هستند و باید برای جوان ها میدان فعالیت و کار درست کنیم و برای این کار قدم های خوبی برداشته ایم .

* لایحه دو فوریتی «برداشت 1/5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه» تقدیم مجلس شد
رئیس جمهور از ارسال لایحه دوفوریتی «برداشت 1/5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان» به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آقای روحانی در جمع مردم استان البرز افزود: امروز، این خبر خوش را برای همه روستاییان سراسر کشور اعلام می کنم که یک لایحه دوفوریتی تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم تا از مجلس مجوز بگیریم و 1/5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان برداشت کنیم.
وی تصریح کرد: در مجلس نهم با هم کار می کردیم و تعامل داشتیم اما مجلس دهم ما را دلگرم تر کرد و وقتی به سه وزیر که عمدتا در حوزه جوانان بود رای اعتماد داد یک پیام داشت.
رئیس جمهور ادامه داد: لازم می دانم یک بار دیگر از مجلس سپاسگزاری و تشکر کنم و مجلس به مردم پیام داد که این مجلس می خواهد در کنار دولت برای خدمت به ملت ایران کار کند.
وی گفت: مجلس دهم به همه مردم پیام داد که تابع شایعات و پرونده سازی های غلط و نابجا نیست و بر مبنای اینکه هر کس لیاقت دارد باید پست های کشور را برعهده بگیرد.
آقای روحانی تاکید کرد: برای ما اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالگرا، این و آن، همه یکی بوده و همه ملت بزرگ ایران هستند و تمام اقوام و مذاهب ایرانی و همه استان های ایران همه برادر هستیم و باید دست در دست هم دهیم و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور را بسازیم و کشور را در مسیر تعالی قرار دهیم .

* تغییر رئیس جمهور جای دیگر تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد
رییس جمهور با بیان اینکه ما کشور و ملتی نیستیم که اگر رییس جمهور اینجا یا آنجا عوض شد تاثیری در اراده ملت بزرگ ما بگذارد. آقای روحانی افزود: دنیا دست اراده یک فرد و یک حزب نیست بلکه دنیا اینقدر مسائل،‌ مشکلات و واقعیت دارد و واقعیت جهان همه چیز را بر افراط گرایان جهان تحمیل خواهد کرد.
رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما بر مبنای عهد و پیمان مان همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند عمل می کنیم اما کسی فکر و خیال نکند که می شود با ملت بزرگ ایران، با رهبری ایران، با نیروهای مسلح و با ملت متحد و منسجم ایران شوخی کرد.
وی خطاب به ملت گفت: همه پیروزیهای ما در سایه مقاومت و حمایت شما و در سایه رهنمودهای رهبری و وحدت و انسجام بوده است و ما به عنوان دولت آنچه را با شما عهد کردیم از روز اول و از خرداد 92 با شما عهد کردیم که با نظر کارشناسان متخصص عمل خواهیم کرد.

* اختصاص 995 میلیارد تومان اعتبار برای 40 طرح و پروژه در استان البرز
رئیس جمهور گفت: 40 طرح و پروژه را در این سفر  با اعتباری بالغ بر 995 میلیارد تومان تصویب کردیم که همه آنها در سال های 95 و 96 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
آقای روحانی تصریح کرد: ما دولت شعار نیستیم بلکه دولت عمل هستیم.
رئیس جمهور افزود: دولتی هستیم که دستگاه و ارگانی که ما را تحریم کرد مجبور به شکستن تحریم کردیم.
آقای روحانی ادامه داد: ما در مسیر آبادانی این کشور با امید و نشاط حرکت می کنیم و در اینجا به برخی رسانه ها می گویم که آب در هاون نکوبید.
رئیس جمهور خطاب به رسانه های مورد نظر خود گفت: شما قادر نیستید که این مردم را ناامید کنید، قادر نیستید بین وحدت دولت و ملت، بین نیروهای سه گانه کشور، بین دولت و سپاه و بسیج و ارتش و نیروهای مسلح و همچنین بین اقوام و مذاهب مختلف فاصله بیندازید لذا این قدر آب در هاون نکوبید.
آقای روحانی خطاب به مردم استان البرز خاطرنشان کرد: ما برای آبادانی ایران و این استان دست به دست هم خواهیم داد.
رئیس جمهور با اشاره به ترافیک سنگین آزادراه تهران - کرج در تعطیلات به ویژه تعطیلات ایام تابستان تصریح کرد: به خوبی می دانم که این ترافیک چه زحمتی برای البرز و کرج ایجاد می کند چراکه خود من یک بار 15 ساعت در این ترافیک بودم لذا می دانم شما چه مشکلاتی دارید.
آقای روحانی ادامه داد: اولین هفته ای که رئیس جمهور شدم وزارت راه و بنیاد مستضعفان را صدا زدم و گفتم که آزادراه تهران - شمال که وعده ساخت آن را 17 سال پیش به مردم داده ایم، چه زمانی درست خواهد شد.
رئیس جمهور افزود: تا کی مردمی که قصد سفر به سمت شمال را دارند به اتوبان ها و خیابان های اطراف کرج بیایند و زندگی مردم را مختل کنند و خود نیز ساعت ها در این ترافیک گرفتار باشند.
آقای روحانی گفت: همه تلاش خود را انجام داده ایم، خیلی دلم می خواست که نوروز امسال قسمت اول آزادراه تهران - شمال که تقریبا تا نزدیکی گچسر می رسد، افتتاح شود اما ان شاءالله سال آینده این کار انجام خواهد شد.
رئیس جمهور افزود: به طور مداوم وزیر و معاون اول بر سر پروژه آزادراه تهران - شمال حاضر می شوند و خودم نیز به زودی بر سر این پروژه خواهم رفت تا ان شاءالله به زودی این پروژه را انجام دهیم که البته همه راه حل نیست بلکه مردم را از این مسیر رد و به قیف دیگری در گچسر هدایت می کنیم.
آقای روحانی گفت: اما در عین حال به فکر مراحل بعدی هم هستیم که ان شاء الله کار این جاده حل شود و مردم راحت شوند.
رئیس جمهور موضوع بعدی مورد تلاش هیئت دولت برای این استان را اتصال اتوبان همت به کرج خواند و افزود: مردم کرج مدت ها منتظر این موضوع هستند و این درحالی است که امسال خیلی تلاش کردیم و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز چند نوبت بر سر این پروژه حاضر شد تا بلکه بتوانیم امسال این پروژه را تکمیل کنیم.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: ولی این کار هم سال آینده با همت شما مردم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به مشکل حمل و نقل استان البرز گفت: در این سفر 428 میلیارد تومان برای این بخش تخصیص اعتبار صورت گرفت که 186 میلیارد تومان برای قطار شهری و 70 میلیارد تومان نیز برای اتصال اتوبان همت به کرج درنظر گرفته شده است.
آقای روحانی با بیان اینکه هم اکنون استان البرز 960 تخت بیمارستانی دارد، افزود:  بخش بهداشت و درمان در این استان با مشکلات زیادی رو به روست که ان شاءالله تا پایان سال تعداد تخت های بیمارستانی به 1350 خواهد رسید.
رئیس جمهور گفت: البته برنامه ما تا پایان دولت 2 هزار و 100 تخت بیمارستانی برای استان البرز است، یعنی بیش از هرچه تاکنون برای این استان از زمان شهرستان بودن آن تا امروز انجام شده است.
آقای روحانی درخصوص سایر زمینه ها افزود: در حوزه گازرسانی شهری و روستایی نیز قدم های خوبی برداشته خواهد شد، گازرسانی شهری در اول دولت 69 درصد بوده است که تا پایان دولت به 99 درصد خواهیم رساند.
رئیس جمهور گفت: همچنین گازرسانی روستایی 63 درصد بوده که ما آن را به 81 درصد خواهیم رساند.
آقای روحانی درخصوص مجموعه تخصیص اعتبار برای استان البرز در این سفر افزود: 40 طرح و پروژه را در این سفر تصویب کردیم که همه آنها در سال های 95 و 96 با اعتباری بالغ بر 995 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :