مسوول کمیته فرهنگی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: یک هزار و 200 نفر از روحانیون و مبلغان این استان برای مراسم ارابعین به کشور عراق اعزام شده اند.
کد خبر: ۳۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 17 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام محمد علی قاصری افزود: یکصد و 35 نفر از این مبلغان را خواهران تشکیل می دهند که در موکب ها مستقر می باشند.
وی اظهار کرد: براداران نیز همراه زائران اباعبدالله(ع) هستند که تبلیغ چهره به چهره نیز انجام می دهند.
مسوول کمیته فرهنگی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: مبلغان اعزامی علاوه بر اقامه نماز جماعت، نسبت به پاسخ به مسائل شرعی و تشکیل حلقه های معرفت اقدام می کنند.
قاصری افزود: در مجموع 31 موکب از خراسان رضوی، در نجف، سامرا، کاظمین و کربلا در حال انجام فعالیتهای فرهنگی می باشند.
مسوول کمیته راهنمای زائر ستاد اربعهین خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 35 نفر از خراسان رضوی در شهرهای نجف و کاظمین در حال خدمت به زائران اباعبدالله(ع) می باشند.
جواد شاد افزود: 20 نفر در نجف و 15 نفر در کاظمین در زمینه مسایل مختلفی مانند بلیط، راهنمایی مسیرها، گم شدن مدارک و یا افراد به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

**ایستگاه صلواتی مردم گناباد روزانه 15 هزار وعده غذا در نجف توزیع می کند
مسئول موکب شهرستان گناباد در نجف نیز گفت: این موکب روزانه در دو وعده صبحانه وشام اقدام به طبخ و توزیع 15 هزار وعده غذا بین زائرین اربعین در شهر نجف می کند.
حمید ثاقبی در گفت وگو با ایرنا افزود: تهیه هفت هزار وعده صبحانه و حدود هشت هزار وعده شام بصورت روزانه توسط خادمین و آشپزهای گنابادی و با استفاده از مواد غذایی سالم انجام می شود.
وی افزود: همه پرسنل آشپزخانه دارای تاییدیه های بهداشتی هستند و این موکب با همکاری موکب شهرستان بشرویه اقدام به طبخ روزانه 15 هزا چای از جمله آویشن برای عاشقان ابا عبدالله (ع) می نمایند.
وی ادامه داد: موکب گناباد، هر چند فضای کوچکی دارد اما بصورت فوق العاده امکان اسکان 300 نفر از هموطنان را فراهم کرده است و همه 38 نفر اعضای آن به هموطنان خدمت رسانی می کنند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار