مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از آغاز عملیات برداشت چغندرقند از سطح 520 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 50 درصد محصول برداشت شده است.
کد خبر: ۳۳۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 17 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیژن لطفی با بیان این خبر افزود: در سال زراعی جاری 10 هکتار از کل اراضی چغندر قند بصورت نشایی کشت شده است.
وی اظهارداشت: برنامه ریزی مناسب و اعطای تسهیلات جهت کشت این محصول از قبیل خرید تضمینی و تامین نهاده های مورد نیاز سبب ترغیب کشاورزان و افزایش بیش از 2 برابری سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال قبل شده است.
لطفی اضافه کرد: متوسط عیار محصولات برداشت شده تاکنون 15.8 است که نسبت به سال گذشته 1.1 درصد افزایش داشته است.
وی استفاده از ارقام مناسب چغندر قند، بکارگیری توصیه های کارشناسی در زراعت این محصول و شرایط اقلیمی مناسب در هنگام برداشت از جمله کاهش بارندگی های پائیزه را که باعث کاهش تنفس ریشه و ممانعت از تجزیه قند شده را از عوامل موثر در بالا رفتن درصد عیار این محصول دانست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: کارخانه قند قزوین بصورت شبانه روزی تحویل و تخلیه محصول چغندر قند کشاورزان را انجام داده و روزانه 2 هزار و 200 تن چغندر قند توسط تولید کنندگان استان در بازده زمانی 7 صبح تا 7 شب تحویل این کارخانه می شود.
وی اظهار داشت: محصول چغندر قند سایر استانهای کشور نیز در خارج از محدوده زمانی ذکر شده توسط کارخانه قند قزوین خریداری می شود.
لطفی در پایان بر دقت در وضعیت تحویل، خرید چغندر قند، شناسایی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان، تسریع و تسهیل امور و نظارت بر سنجش شاخص های خرید از جمله توزین، افت و عیار سنجی تاکید کرد.
کل زمین های کشاورزی شهرستان آبیک اعم از آبی، دیم و آیش 127 هزار و 500 هکتار می باشد که از این میزان سالانه حدود 37 هزار هکتار به کشت محصولات زراعی آبی و سه هزار هکتار به صورت دیم، سه هزار و 500 هکتار باغ که شامل سه هزار هکتار بارور و 500هکتار نهال می باشد.
سالانه حدود 500 هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان تولید می شود که محصول استراتژیک گندم با سطح زیر کشت 17 هزار هکتار، ذرت با 10 هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت را دارا می باشند و جو با سه هزار هکتار و کلزا 2 هزار هکتار در رده های بعدی قرار دارند.
شهرستان آبیک با 98 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار