بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 21 November 2016
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

آیت الله علم الهدی از مطهری شکایت می کند!؟ علی مطهری با دولت برخورد قانونی!؟

یکشنبه پرحادثه؛ شاید بهترین عنوان برای حوادث امروز عرصه سیاست ایران باشد؛ روزی که« لغو»،«برخورد قانونی»، «برکناری»،«استیضاح» و «شکایت» مهم ترین کلید واژه هایش بودن؛ همه این کلید واژه ها را به تنهایی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس، آفرید.
 
به گزارش«تابناک» لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با عنوان امام حسین«ع» و اصلاح حکومت،در جمع اصلاح طلبان در مشهد مقدس، بلافاصله مورد توجه رسانه ها و برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفت به گونه ای که یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اتفاق ابتدار خواستار برخورد با استاندار خراسان رضوی و پس از چند دقیقه خواستار استیضاح وزیر کشور دولت روحانی به خاطر این اتفاق شد.
 
علی مطهری نیز بلافاصله نامه ای به رئیس جمهور نوشت که دو نکته کلیدی داشت و هر دو مخاطب این نکات کلیدی به علی مطهری واکنش نشان دادند. علی مطهری در نامه اش رئیس جمهور را تهدید کرد که اگر با مسببان این واقعه برخورد نشود، مجلس برخورد قانونی انجام خواهد داد؛ برخوردی که سنایوهای مختلفی در آن مستتر بود.بلافاصله پس از تهدید علی مطهری، ابتدا معاون استاندار خراسان رضوی واکنش نشان داد و لغو سخنرانی مطهری را غیر قانونی دانست؛ سامانی قائم مقام وزیر کشور نیز به لغو این سخنرانی اعتراض خود را اعلام کرد.
 
متعاقبا،از نامه وزیر کشور به آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه خبری منتشر شد؛وزیر کشور همچنین گروهی را مسئول بررسی این موضوع و برخورد با مسببان آن کرد و در نهایت از جانب دولتی ها خبر رسید که فرماندار شهر مشهد مقدس از کارش بر کنار شده است. همه این اتفاقات در واکنش به تهدید علی مطهری در مدتی کوتاه و چند ساعته به وقوع پیوست! سرعت عملی که برای دولتی که به کندکاری متهم است، مایه شگفتی بود!
 
اما نکته مهم دیگر نامه مطهری، اسم بردن از آیت الله علم الهدی به عنوان یکی از مسببان احتمالی لغو سخنرانی اش بود. وی در فراز ابتدایی نامه اش خطاب به رئیس جمهور نوشته بود: «همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست»
 
نائب رئیس مجلس، در این نامه به صراحت از امام جمعه مشهد، نام برده و به نوعی درباره نقش احتمالی وی در لغو سخنرانی اش تذکر داده بود. آیت الله علم الهدی، البته نه به سرعت دولتی ها، اما به هر حال او نیز با صدور اطلاعیه ای، به این گفته مطهری واکنش نشان داد و صراحتا عنوان کرد که سخنرانی علی مطهری برای وی اهمیتی ندارد و آن بخش از نامه علی مطهری به رئیس جمهور را که به نقش احتمالی امام جمعه مشهد در لغو سخنرانی اش در مشهد مقدس اشاره می کند را مصداق افترا می داند و این حق را برای خود قائل است که از شخص مفتری شکایت کند.
 
همه این اتفاقات در بعد از ظهر روز اربعین در حالی اتفاق افتاد که مردم در یک روز تعطیل، کم تر توجهی به اخبار سیاسی داشتند. با این وجود تا کنون این حادثه یک نفر را در مشهد قربانی کرده است و مشخص نیست که در ساعات آینده استاندار خراسان رضوی نیز قربانی این حادثه خواهد شد یا خیر.به نظر می رسد که در ماه های منتهی به انتخابات یکی از دعاهای دائمی استانداران دولت روحانی این باشد که از خدا بخواهند علی مطهری برای سخنرانی به استان آنان سفر نکند تا آنان قربانی لغو سخنرانی های او نشوند! 


گزینه اصلی وزارت دفاع دولت ترامپ چه مواضعی درباره ایران داشته است؟

او در عین حال مخالف حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ایران بود و پس از آنکه مدل‌سازهایی درباره این تقابل نظامی توسط آمریکایی‌ها صورت پذیرفته بود، در این زمینه گفته بود: «ضربه نخست اسرائیل به ایران، عواقب وخیمی بر منطقه و به طور مشخص بر نظامیان آمریکایی در این منطقه، خواهد داشت.»

دونالد ترامپ، جیمز متیس را به عنوان گزینه اصلی تصدی وزارت دفاع دولتش معرفی کرد و هرچند هنوز این گزینه قطعی نشده اما با توجه به اعلام علنی نام این ژنرال چهارستاره، به نظر می‌رسد او وزیر دفاع آینده آمریکا خواهد بود؛ نظامی‌ای که مواضعی به شدت ضدایرانی دارد و عمده تجربه فرماندهی‌اش در جنگ‌های خاورمیانه ثبت شده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، ارتشبد جیمز متیس را به عنوان گزینه اصلی تصدی پست وزارت دفاع دولت آینده آمریکا معرفی کرد. با وجود آنکه ژنرال متیس هنوز گزینه قطعی این پست محسوب نمی‌شود اما با توجه به شیوه معرفی‌اش، احتمالاً این مسئولیت را به طور قطعی برعهده خواهد گرفت.
 
جیمز متیس که از سال 2010 تا 2013 به عنوان یازدهمین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت بود، به عنوان فرمانده نظامی سال‌های متمادی در خاورمیانه و در جنگ‌های خلیج فارس، جنگ افغانستان و جنگ عراق حضور داشته اما همچنان از قدرت تحلیل درست تحولات خاورمیانه را ندارد و آنچه درباره ایران گفته بود، به خوبی ضعف تحلیل این نظامی بازنشسته را نشان می‌دهد.
 
این ژنرال شصت و شش ساله که به «متیس سگ دیوانه / Mad Dog Mattis» ملقب شده و سی ان ان نیز خبر انتخابش را به اشاره به همین لقب منتشر کرده، قبلاً ادعا کرده بود که خطر ایران حتی از داعش و القاعده نیز بیشتر است و در این زمینه گفته بود: «در نظر من داعش چیزی بیش از بهانه‌ای برای این که ایران به سوء رفتار خود ادامه دهد نیست. ایران دشمن داعش نیست. آنها از ناآرامی در منطقه که داعش می‌آفریند خیلی سود می‌برند.»
 
گزینه اصلی وزارت دفاع دولت ترامپ چه مواضعی درباره ایران داشته است؟ تیتر سی ان ان برای گزینه وزارت دفاع دولت دونالد ترامپ
 
او جزو مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و 5+1 است و شاید ویژگی مشترکش با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی، «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا و «جف سشنز» دادستان کل آمریکا در دولت ترامپ، مخالفت شدید با ایران و برجام و نزدیکی به کشورهای منطقه باشد. جیمز متیس در دوران فرماندهی، طراح اقدامات تحریک آمیزی نظیر استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهای منطقه با بیان صریح برای نظارت بر ایران و همچنین مانورهایی نظیر مانور مین روبی خلیج فارس بوده است.
 
این ژنرال بازنشسته آمریکایی در سخنرانی‌ که دو سال پیش در جریان یک کنفرانس در دانشگاه برکلی داشت، گفته بود: «ایران دیگر مدت هاست تهدید به بستن تنگه هرمز نمی کند؟ می دانید چرا؟ سال های پیش برخی مقامات ایرانی مدام تهدید می کردند که تنگه هرمز را که 40 درصد نفت صادراتی دنیا از آن می گذرد خواهند بست و این گونه می توانند  ثبات بازار جهانی نفت را به هم زده و قیمت نفت را چند برابر کنند.»
 
متیس افزوده بود: «من دو سال پیش در این مورد فکری به نظرم رسید. به فرمانده ناوگان پنجم دریایی مان در بحرین زنگ زدم و به او گفتم برگزاری یک مانور مین روبی در تنگه هرمز را نه به عنوان مانور ضد ایران بلکه به عنوان مانور ضد مین روبی در دستور کار قرار دهد. این مانور با حضور نزدیک به 30 کشور از جمله کشورهایی چون سنگاپور، جیبوتی و ژاپن و... که سابقه خصومت و دشمنی خاصی نیز با ایران نداشتند برگزار شد. پس از برگزاری این مانور دیگر شاهد تکرار تهدیدات سابق ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز نیستیم چون ایران متوجه شد که این تهدید کارگر نیست.»
 
در جریان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 نیز، این ژنرال آمریکایی نزدیک به نومحافظه کاران سطح بالای تحریم‌ها در آن دوران را بی‌اثر خوانده بود و در این زمینه گفته بود: «همزمان با مذاکرات، ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم و پیشرفت مصرانه در ساخت یک سلاح هسته ای ادامه می دهد. امکانات برای سخت‌ترسازی تحریم ها علیه ایران وجود دارد و آمریکا می‌تواند ایران را بدون یک رویارویی مستقیم به تبعیت وادارد.»
 
او در عین حال مخالف حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ایران بود و پس از آنکه مدل‌سازهایی درباره این تقابل نظامی توسط آمریکایی‌ها صورت پذیرفته بود، در این زمینه گفته بود: «ضربه نخست اسرائیل به ایران، عواقب وخیمی بر منطقه و به طور مشخص بر نظامیان آمریکایی در این منطقه، خواهد داشت.»
 
ماتیس در عین حال مخالف رویکرد توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و حامی ایده جان کری مبنی بر تشکیل دو دولت فلسطینی و یهودی بوده و از رایزنی‌های وزیرامورخارجه دولت باراک اوباما حمایت کرده بود. 


دادستان جواب تلفن استاندار خراسان رضوی را نداد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم اربعین با سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هیچ مشکل و مساله ای از نظر سیاسی، امنیتی و اجتماعی نداشت.
 
سید جواد حسینی افزود: این مراسم قرار بود از سوی یک تشکل مجوز دار و قانونی در مشهد برگزار شود و موضوع آن از حدود 2 هفته قبل به دستگاه های مربوطه اعم از فرمانداری و استانداری و نیروی انتظامی اعلام شده بود.
 
وی عنوان کرد: مقرر شده بود که برنامه با موضوع عزاداری و محوریت اربعین حسینی در محیط و فضایی مسقف با حضور شخصیتی رسمی -نایب رئیس مجلس شورای اسلامی- برپا گردد از این رو هیچ منعی برای آن وجود نداشت.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود :حتی برگزار کنندگان این مراسم به لحاظ حساسیتی که برای برگزاری بدون حواشی و بر محوریت عزاداری اربعین حسینی تاکید داشتند محل برگزاری مراسم که در ابتدا قرار بود در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شود را به دلیل همزمانی با مراسم شهدای گمنام در این مرکز برای جلوگیری از تداخل برنامه ها، تغییر دادند.
 
وی گفت : از این رو محل مراسم را با هماهنگی و پیگیری با مسئولان استان به تالار رازی که فضایی مسقف در داخل دانشکده پزشکی بود، منتقل کردند.
 
** تماس های متعدد استاندار با مسئولان و مقامات کشوری

حسینی افزود: حوالی ساعت 15روز گذشته در پی اطلاع از اعلام کتبی دادستان به نیروی انتظامی مبنی بر ممانعت از برگزاری این مراسم در تالار رازی مشهد ،این موضوع از سوی استاندار و اینجانب پیگیری شد و تلاش گردید تا با دادستان پیرامون این موضوع گفت و گو شود اما با وجود تماس های مکرر با دفتر و تلفن همراه وی، به این تماس ها هیچ پاسخی داده نشد.
 
وی عنوان کرد : به ناچار به صورت کتبی به دادستان اعلام شد که این مراسم مشکلی نداشته و لغو آن آثار سوء سیاسی و اجتماعی در پی دارد و از این رو خواستار همکاری دادستانی در برگزاری این برنامه شدیم.
 
معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : در پی ارسال نامه باز هم پاسخی دریافت نشد و استاندار شب گذشته موضوع را با حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد و مقرر شد با دادستان گفت و گو شده و نتیجه را اعلام کنند اما باز هم خبری نشد.
 
حسینی افزود: در پی این شرایط استاندار خراسان رضوی با دادستان کل کشور هم طی گفت و گویی آثار سوء این عملکردها را مطرح نمود .
 
به گفته وی، همچنین صبح امروز استاندار با روسای دو قوه قضاییه و مقننه نیز مذاکراتی داشت و طی دونامه جداگانه که یکی از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به دادستان و دیگری توسط استاندار برای رئیس کل دادگستری استان نوشته شد تاکید مجدد گردید که برگزاری این مراسم منع و مشکلی ندارد و تدابیر لازم برای برگزاری اندیشیده شده و خواستار همکاری در برگزاری آن شدیم.
 
وی تصریح کرد : در پیگیری های انجام شده نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هم منع و مشکلی در برپایی آن ندیدند .
 
وی ادامه داد : در این میان چون پاسخی دریافت نشد و در حکم دادستانی به نیروی انتظامی هم عنوان شده بود که از برگزاری مراسم در تالار رازی در ساعت 9 صبح ممانعت شود برگزار کنندگان با این تصور که مکان برنامه به دلیل قرارگیری در مرکز شهر مشکل دارد برنامه را طی هماهنگی ها به محل ساختمان ساپکو منتقل کردند.
 
این مقام مسئول عنوان کرد : ساعت 9 صبح امروز مقارن با زمان برگزاری مراسم در تالار ساختمان ساپکو دوباره دادستانی طی اعلام به نیروی انتظامی تاکید کرد که این برنامه در هیچ نقطه ای از شهر اجازه برگزاری ندارد و این ساختمان را هم پلمب کرد و پیرو آن حتی فضای پذیرایی ناهار میهمانان این مراسم هم پلمب شد.
 
وی گفت :با وجود همه این تلاش ها و پیگیری های گسترده استاندار خراسان رضوی، هیچ جوابی به نامه ها هم داده نشد و این برنامه لغو و در پی آن اقدامات دیگری چون پلمب دفتر مجمع مشورتی اصلاح طلبان و محل پذیرایی از میهمانان و غیره هم رخ داد.
 
معاون استاندار خراسان رضوی با ابراز تاسف از این شرایط ، افزود : انتظار می رود در مراسمی از این دست که دارای ابعاد سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در استان و حتی ابعاد فرامرزی است ، همکاری بیشتر تمهید و اقدام شود. 


دختری که وحشتناک ترین سلفی جهان را گرفت!

صداوسیما که قرار بود دانشگاه باشد، برای جذب بازدید بیشتر به انتشار خبرهای به شدت زرد، تخیلی و خرافاتی روی آورده است.

به گزارش انصاف نیوز، یکی از سایت های صداوسیما به نام «باشگاه خبرنگاران جوان» که با هزینه ی بالایی اداره می شود، مطلب زیر را منتشر کرده که از کمترین استانداردهای خبری نیز برخوردار نیست.

متن کامل این مطلب باشگاه خبرنگاران صداوسیما در پی می آید:

55367

باشگاه خبرتگاران صداوسیما: سلفی که "هارپر” دختر ۱۳ ساله آمریکایی در جولای (مرداد) امسال در بزرگراهی در نزدیکی شهر "میت لند” فلوریدا گرفته است یکی از وحشتناک ترین سلفی های جهان لقب گرفت. در این تصویر در صندلی عقب خودرو یک موجود عجیب انسان نما یا روح به وضوح قابل مشاهده است. "ملیسا کورتز”، ۴۸ ساله به همراه دخترش "هارپر” مشغول رانندگی در این بزرگراه بودند که دخترش شروع به گرفتن سلفی کرد. بنا به ادعای مادر "هارپر” در لحظه ای که دخترش مشغول گرفتن سلفی بوده هیچ شخص دیگری در داخل خودرو نبوده است.

تحقیقات بیشتر مادر هارپر در این خصوص پرده از واقعیتی ترسناک برداشت و مشخص گردید که دقیقا در محدوده ای که دخترش سلفی گرفته است یک سال پیش در اثر تصادف یک پسر بچه فوت شده است. "ملیسا” در این خصوص گفت: "یک ماه بعد از مسافرتمان هنگامی که در دوربین عکاسی به دنبال یک عکس می گشتم، وقتی به عکس دخترم خیره شدم ناگهان متوجه چیز عجیبی در صندلی عقب خودرو شدم. واقعا شوکه شده بودم. آن را به دوستانم نیز نشان دادم. آنها نیز وحشت زده شدند. بسیاری از مردم، به جهان پس از مرگ اعتقاد دارند و من فکر می کنم که این عکس می تواند آن را اثبات کند. در آن روز دخترم کمربند ایمنی نبسته بود و بنا به گفته "گرک پوچا” کسی که این عکس را مورد آنالیز قرار داد این روح سعی داشته تا به دخترم در این خصوص هشدار دهد.

"پوچا” مدیر یک مرکز فرا روانشناسی است و با کمک یک برنامه آنالیز عکس که توسط FBI و CIA نیز مورد استفاده قرار می گیرد دریافت که موجود قابل مشاهده در این عکس فاقد رنگ و دما بوده و مطمئنا یک روح بوده است.”


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار