فرماندار بهمئی از اداره منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا گزارشی مستند در این زمینه در جلسه آینده ارائه دهند.
کد خبر: ۳۳۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 23 November 2016
به گزارش سایت خبری آوای ماغر،سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در سال 1395 به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای حفاظت در محل سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره منابع آب بهمئی و دبیر جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی، منابع و مصارف آب شهرستان ارائه داد و سپس عملکرد اعضاء در عمل به مصوبات جلسه قبل را مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه نشست رحمانی، فرماندار بهمئی با بیان اینکه وضعیت بارندگی پائیز امسال حکایت از شرایط سخت برای منابع آب شهرستان دارد،گفت: باید با یک برنامه ریزی منسجم تر نسبت به حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب حرکت کرد.
وی ضمن تاکید مجدد بر اجرای کامل مصوبات جلسات گذشته افزود: باید مصوبات شورا بر مبنای قوانین بالا دستی و سایر قوانین مرتبط به تصویب برسد تا در حوزه اجرا توسط دستگاه به مشکلات دچار نشویم و لازمه آن آشنایی مدیران ادارات با قوانین مرتبط و موضوعه است.
رحمانی گفت: با توجه به وضعیت بیکاری در شهرستان و ضرورت استفاده بهینه از پتانسیل کشاورزی و طرح های صنعتی مرتبط، پیگیری احداث سد های کوچک با هدف کنترل روان آب های سطحی فراوان که متاسفانه سالانه خسارات زیادی بر ابنیه ها و زمین های کشاورزی وارد می سازد، لازم است.
فرماندار بهمئی از اداره منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا گزارشی مستند در این زمینه در جلسه آینده ارائه دهند.
رحمانی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تمام منابع آب مورد استفاده بالاخص موارد عام المنفعه باید شناسنامه دار و تعیین تکلیف شوند.
وی در ادامه نشست اشاره ای به نقش مهم پدافند غیرعامل برای مصون سازی جامعه در مقابل تهدیدهای دشمنان داشت و افزود:کاهش آسیب پذیری در مقابل خطرات و افزایش بازدارنگی از راهبردهای اصلی پدافند غیرعامل است که اجرای دقیق سیاست های این امر مهم، پایداری کشور را افزایش می دهد و مدیریت بحران تسهیل می شود.
رحمانی یکی از تهدیدهای اصلی شهرستان بهمئی را بحران شدید آب در آینده عنوان کرد و بر اهمیت پیش بینی روش های جایگزین در مواقع بحرانی آب به خصوص بخش شرب از طرف دستگاه های متولی تاکید کرد.
فرماندار بهمئی در پایان تاکید کرد: لازم است از حفر هرگونه چاه غیر مجاز جهت بهره برداری منابع آب زیرزمینی جلوگیری و با متخلفین به شدت برخورد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار