مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: مساحتی که در سال زراعی جاری زیر کشت کلزا رفته ۳ برابر شده است.
کد خبر: ۳۳۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 26 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، علیرضا نیکپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در حالیکه در سال زراعی گذشته مساحتی که زیر کشت کلزا در خراسان‌رضوی رفته بود 3500 هکتار بود این میزان در سال زراعی جاری به 10 هزار هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: پرداخت به موقع مطالبات کشاورزانی که در خراسان رضوی مبادرت به تولید کلزا داشته‌اند و پوشش 100 درصد رایگان بیمه‌ای برای غرامات این محصول از مهم‌ترین عللی است که سبب شده اقبال کشاورزان به کشت این گیاه بیشتر شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تأکید کرد: خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی برای کاهش واردات یکی از مهم‌ترین دستور کارهایی است که در جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حال پیگیری است.

نیکپور تأکید کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی و بحران آبی که در خراسان رضوی وجود دارد کلزا بهترین دانه روغنی است که می‌توان کشت کرد و علاوه بر این تهاتر کشت این محصول با گندم می‌تواند به افزایش حاصلخیزی خاک کمک کند.

وی بیان کرد: هنوز نمی‌توان در مورد میزان محصول سال ِآینده هیچ پیش بینی داشت زیرا عوامل قهری و مشکلات اقلیمی ممکن است در میزان برداشت آن تأثیر زیادی داشته باشد.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار