امام جمعه گنبدکاووس:
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تسلیت ارتحال سلیم موذن زاده اردبیلی، گفت: این ذاکر اهل بیت (ع) با شعر زینب زینب خود، مداحی کشور را ارتقا داد.
کد خبر: ۳۳۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 04 December 2016
 امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تسلیت ارتحال سلیم موذن زاده اردبیلی، گفت: این ذاکر اهل بیت (ع) با شعر زینب زینب خود، مداحی کشور را ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی شامگاه شنبه درمراسم گرامیداشت مرحومان سلیم موذن زاده اردبیلی و آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی که توسط آذربایجانی های مقیم گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم موذن زاده پیوند مردم با حضرت زینب (س) را نیز نورانی تر کرد.
وی افزود: مداحان که خالصانه در مردم شور و شعور و معرفت نسبت به اهل بیت (ع) ایجاد می کنند از مقام و منزلت بالایی برخوردار بوده و مورد شفاعت اهل بیت قرار می گیرند. 
حجت الاسلام ترابی همچنین با تسلیت ارتحال آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی اضافه کرد: این عالم ربانی و فقه عالیقدر در طول عمرش نه تنها هیچ نقطه سیاه یا علامت سوالی در زندگیش نداشت، بلکه همه عمر خود را در خدمت به اسلام ،اهل بیت (ع ) و نیز انقلاب و مردم سپری کرد.
وی با اشاره به جایگاه علم و عالم در آموزه های اسلامی تصریح کرد: جایگاه علمی که جهان بینی و معرفت مردم را افزایش دهد و عالمی که مردم را از گمراهی و جهالت نجات دهد بسیار بالاست.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت شهادت برخی زائران امام حسین (ع) درحمله تروریستی حله عراق و نیز درگذشت برخی زائران امام رضا (ع ) درحادثه قطار در سمنان گفت: این زائران تا ابد مقام و منزلت زائر این دو امام معصوم را خواهند داشت.
حجت الاسلام ترابی افزود: پیوند با اهل بیت نبی مکرم اسلام (ص) عامل نجات، سعادت و کمال انسان در دنیا و آخرت است.
وی بااشاره به نام برخی بزرگان دینی و فرهنگی آذربایجان اضافه کرد: این خطه گوهرهای نیکویی را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده که مرحوم موذن زاده و فقیه عالیقدر موسوی اردبیلی از بهترین ها بودند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که درحسینیه اردبیلی های گنبدکاووس برگزار شد، چند تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ع به زبان آذری مداحی کردند. 
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار