به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان سد شنجور رزن شهریور امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 12 May 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از افتتاح سد شنجور رزن تا شهریور امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، "مرتضی عزالدین" ، با اعلام این خبر، اظهار کرد: سد شنجور رزن با 75 درصد پیشرفت فیزیکی شهریور امسال آبگیری می شود.

وی افزود: حجم این سد 7 میلیون مترمکعب است که بیشتر برای مصارف کشاورزی و به میزان محدود در بخش صنعت استفاده خواهد شد.

عزالدین با بیان اینکه 5 سد در استان همدان درحال احداث است، تصریح کرد: 5 سد کلان، سرابی، گرین، نعمت آباد و شنجور در حال احداث هستند که طبق سیاست های دولت ابتدا سدهایی که بیش از 50 تا 80 درصد پیشرفت داشته باشند در اولویت اتمام قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه حجم آب ذخیره شده در سد اکباتان 19.5 میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: میزان حجم آب سد اکباتان 19.5 میلیون مترمکعب است در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته 20 میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان ذخیره شده بود.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته با کاهش 14 درصدی همراه بوده است، یادآور شد: امسال 295 میلیمتر بارندگی در استان همدان ثبت شده که نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته و نسبت به آمار بلندمدت کاهش 11 درصدی را نشان می دهد.

عزالدین با تاکید بر صرفه جویی مصرف کنندگان آب، عنوان کرد: به علت کاهش بارندگی ها همچنان از مصرف کنندگان بخش شرب، کشاورزی و صنعت می خواهیم الگوی مصرف را رعایت کنند تا با همکاری و کمک آنها بتوانیم تابستان امسال را به خوبی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه هیچ آبی از استان خارج نمی شود، بیان کرد: آب های جاری و سطحی که حاصل بارندگی ها است به دشت ها و منابع زیرزمینی استان هدایت می شود و هیچ آبی از دشت های استان خارج نمی شود.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار