رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گفت: حدود 90درصد دانشجویان این دانشگاه همزمان یا پس از تحصیل وارد بازار کار می شوند.
کد خبر: ۳۴۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 11 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدصالح احمدی  در نشست خبری افزود:در حال حاضر تعداد هشت هزار دانشجو در 150رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی در 23 مرکز فعال این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه سرفصل 70 درصد درس های دانشگاه جامع علمی و کاربردی، عملی است ادامه داد: این دانشگاه با هدف ارایه آموزش های مهارتی تاسیس شده و افرادی را تربیت می کند که آماده ورود به بازار کار و اشتغال باشند.
وی با تبیین همکاری افزون بر یکهزار مدرس به صورت حق التدریس با دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان یزد ادامه داد: این دانشگاه به لحاظ منابع مالی به شهریه دانشجویان متکی است و از این نظر به دولت وابسته نیست.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی یزد گفت: این دانشگاه می تواند رشته های مورد نیاز جامعه را به سرعت تصویب و دانشجو جذب کند و پس از مدتی با رفع نیاز جامعه، رشته حذف شود اما این موضوع در دیگر دانشگاهها با توجه به جذب هیات علمی و برقراری رابطه استخدامی ممکن نیست.
احمدی افزود: صلاحیت علمی مدرسان دانشگاه علمی کاربردی استان با استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد به شیوه ای جدید و کارآمد بررسی می شود و بر این اساس تاکنون در 6 نشست، صلاحیت 53 مدرس مورد بررسی قرار گرفته است.
وی مهمترین وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را نظارت بر فعالیت مراکز زیرمجموعه استانی ادامه داد: این دانشگاه همچنین بر گسترش آموزش های مهارتی نیز توجه و تاکید دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد در بخش دیگری با تبیین برنامه ‌های این دانشگاه در هفته پژوهش گفت: این برنامه ها از فردا (یکشنبه) به مدت سه روز برگزار می شود که مهمترین آن همایش روز دوشنبه نقش آموزش‌ های مهارتی در توسعه صنعت شیرینی استان یزد است.
احمدی افزود: همه تلاش خود را در دانشگاه علمی کاربردی به کار می گیریم که افزایش کمیت و توجه به مباحث اقتصادی با کاهش کیفیت آموزشی همراه نشود.
وی تصریح کرد: بر این اساس تصمیمی برای ادامه فعالیت مراکز علمی کاربردی ناتوان در ارتقای مهارتهای کاربردی دانشجویان نداده ایم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار