سردار ریحانی:
در پیام تبریک فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش آمده است: سپاه به‌ عنوان مهم‌ترین امر در زمینه پژوهش، حمایت از امر پژوهش، پژوهشگر، اندیشه‌ورز و تجربه‌نگار را در رأس اولویت‌ها قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۴۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 12 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش با صدور پیامی این هفته را به برادران و خواهران، دانشور، اندیشه‌ورز و پژوهش‌گر سپاه استان تبریک گفت.

در این پیام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است، امروز برای نظامیان در هر سطحی که هستند کسب معلومات و دانش نظامی و هر آنچه که به این دانش مربوط می‌شود، جزو فرائض است.      

براساس این پیام، نظر به اینکه اسلام دینی فرهنگ‌مدار و عقل محور است، دانش‌پژوهی را بسیار ارج می‌نهد و این مهم در کلام و رفتار امان معصوم(ع) نیز بسیار بر آن تأکید شده است، به عنوان مثال از حضرت علی(ع) نقل شده است که می‌فرمایند: «لا سنه افضل من التحقیق» یعنی (هیچ کوششی ارزشمندتر از تحقیق نیست).

این پیام ادامه می‌دهد، خداوند متعال را بسیار شاکر و سپاسگزاریم که در دوران پیشرفت و عدالت، و زیر توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و در سالی که از جانب ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم فرماندهی کل قوا به‌نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، شاهد مجاهدت عظیم و همت عالی پژوهشگران، اندیشه‌ورزان و تجربه‌نگاران سپاه هستیم، که ماهیت علمی و فرهنگی این مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگر زبانزد همگان است.

این پیام می‌افزاید، نامگذاری یک هفته در تقویم رسمی کشور، به نام هفته پژوهش، نشان از اهمیت این موضوع در بین مسؤولان جمهوری اسلامی دارد و موقعیت مناسبی برای بازنگری و آسیب‌شناسی در خصوص شیوه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه پژوهش، اندیشه‌ورزی و تجربه‌نگاری محسوب می‌شود.

امروزه در کشورهای توسعه‌یافته، پژوهش یک سرمایه‌گذاری راهبردی محسوب می‌شود و در سپاه نیز به‌عنوان مهم‌ترین امر، حمایت از امر پژوهش، پژوهشگر، اندیشه‌ورز و تجربه‌نگار در رأس اولویت‌ها قرار دارد.

در این پیام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است، تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه، صنعت، تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران، و رده‌های وابسته به دانش و پژوهش محسوب می‌شود و بر این اساس هرگونه توسعۀ علمی، صنعتی و فرهنگی، بدون پرداختن به امر پژوهش، اندیشه‌ورزی و تجربه‌نگاری با موفقیت چندانی همراه نیست، در سال‌های اخیر با پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های توسعۀ علمی سپاه، شاهد رشد قابل‌ توجه تولیدات علمی بوده‌ایم.

این پیام ادامه می‌دهد، شایسته است که در این زمان، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تمامی پژوهشگران، اندیشه‌ورزان و تجربه‌نگاران را ارج نهاده و از همه تلاشگران این عرصه پرزحمت و مملو از خیر و نیکی، در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) تشکر کنم.

این پیام می‌افزاید، سلامت، سعادت و مزید توفیقات یکایک دلسوزان و خدمت‌گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه پاسداران سرافراز سپاه حضرت نبی اکرم(ص) را از درگاه ایزدمنان خواستار هستم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار