نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد با تاکیدبر بررسی روند سبک زندگی گفت: ریشه آسیب‌های اجتماعی در تغییر سبک زندگی است.
کد خبر: ۳۴۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 15 December 2016

به گزارش تابناک یزد،حضرت آیت‌الله ناصری در دومین روز نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی با اشاره به آیات و روایات در اسلام اظهار داشت: امور مسلمین عام است و همه شئون زندگی انسان‌ها را شامل می‌شود و همه وظیفه دارند در همه شئون زندگی خود در کنار هم به مشکلات رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه خلقت و فطرت انسان براساس فطرت خدایی است ادامه داد: انسان هم براساس فطرت خدایی خصلتی دارد که همه‌جانگر و به همه چیز توجه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد در بخشی از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی اضافه کرد: سبک زندگی که از سوی خداوند مشخص شده ما را به کمال می‌رساند اما سبکی که انسان‌ها برای خود انتخاب می‌کنند بدون شناخت از خصلت‌ها است که گاهی مورد غفلت و هواهای نفسانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در فطرت خدایی عزت و کمال و رشد هست عنوان کرد: گذشت و رافت در سرشت و فطرت انسان است و چون انسان برای این دنیا و زندگی خلق نشده باید خود را برای زندگی پایدار و جاودانه دنیای آخرت آماده کند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه هر انسانی با هدف خلق شده عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت‌هایی که امام خمینی(ره) داشت متوجه شدیم که چه باید بکنیم و این را از گفتار و کردار و عمل معمار کبیر انقلاب فهمیدیم و از جهل خارج شدیم.

وی عنوان کرد: امروز ما در زندگی حرکت‌هایی داریم و زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم می‌کنیم و آسیب‌های اجتماعی را در خانه و خانواده وارد می‌کنیم که شرایط زندگی هم خودبه خود هم می‌خورد.

امام جمعه یزد با اشاره به بالارفتن سن ازدواج در جامعه و مشکلاتی که به بار می‌آورد اضافه کرد: بستری فراهم شده که به جای ازدواج زمینه ارتباطات فرا زندگی فراه شده و انتظارات از یکدیگر هم بالا می‌رود و به خاطر شرایطی که پیش آمده تن به ازدواج در زمان معین نمی‌دهند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه امروز آسیب‌ها در خانه رخنه کرده گفت: ارتباطات تلفنی و رفتارهای دیگری که وجود دارد موجب می‌شود نسبت به هم بدبین باشند و لذا به زندگی‌ خود خاتمه داده و آسیب طلاق بروز می‌کند.

وی با تاکیدبر فعالیت دشمن در زمینه تخریب بنیان خانواده در جامعه اسلامی ایران تصریح کرد: امروز ازدواج‌های نو ظهور با سگ و گربه و ... بروز کرده که عواقب دیگری دارد و خانواده‌ای وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اصلاح سبک آموزش‌ها و توجه نهادهای آموزشی به امر فرهنگ‌سازی در بازگشت به سبک زندگی اسلامی بیان داشت: همه اشکالات اجتماع از جایی شروع می‌شود که آداب اجتماعی هم آموزش نمی‌بیند و تنها با ریاضی و زبان خارجه رشد می‌کند و این‌ها زمینه فساد و بی‌توجهی به دین است.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها اجتماعی ریشه در عدم توجه به دین دارد  اظهار داشت: دشمن اعتقادات ما را نشانه گرفته و با تغییر سبک زندگی در تحقق این هدف گام برداشته است تا با نابودی ارتباطات خانوادگی و روابط جدید و رفتارهای نادرست بنیان خانواده را تخریب کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
این تغییر سبک زندگی و اصولا" پیشرفت و توسعه چیز بدی است . با ید برگردیم به عصر حجر یا لااقل چندین قرن قبل از این . مگر داعش چه می گوید ؟ مگر سلفی ها چه میگویند ؟ مگر تکفیری ها همین را نمی گویند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار