اعضاى شوراى اسلامى شهر مشهد در جلسه علنى و رسمى شورا خواستار تعیین تکلیف وضعیت اتوبوس های گازسوز و فرسوده این سازمان شدند.
کد خبر: ۳۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 12 May 2015
اعضاى شوراى اسلامى شهر مشهد صبح سه شنبه در شصت و نهمين جلسه علنى و رسمى شورا سازمان اتوبوس رانی را موظف کردند تا حداكثر ظرف دو ماه وضعيت اتوبوس هاى گاز سوز متوقف شده و همچنين حداكثر ظرف مدت شش ماه وضعيت اتوبوس هاى فرسوده و اسقاطى را مشخص کند.

مديرعامل سازمان اتوبوسرانى شهردارى مشهد در جلسه علنی شورا اظهار کرد: خوشبختانه از ۱۲۶ دستگاه اتوبوس گاز سوزى كه به دليل نقص فنى در پاركينگ متوقف شده بود تعداد ۱۲۲ دستگاه تعمير و به ناوگان حمل و نقل عمومى با اولويت هسته مركزى شهر اضافه خواهد شد.

هادى عطارزاده در ارتباط با وضعيت اتوبوس هاى فرسوده ادامه داد: در حال حاضر سازمان اتوبوسرانى داراى يك هزار دستگاه فرسوده است كه بيش از ۱۰ سال از عمر مفيدشان گذشته لذا تصميم بر تعمير و بازگشت مجدد آنها به ناوگان حمل و نقل عمومى گرفته شد.

وى عنوان كرد: البته براى نوسازى ناوگان حمل و نقل عمومى در حال پيگيرى اخذ مجوز از ستاد سوخت هستيم كه اقدام به اسقاط دستگاه هاى اتوبوس كنيم تا واگذار كردن آنها چرا كه از لحاظ مالى به نفع شهردارى مشهد است.

درخواست مهلت بیشتر

عضو كميسيون حمل و نقل ترافيك شوراى اسلامى شهر مشهد نیز در خصوص درخواست مهلت بيشتر براى ارائه گزارش وضعيت اتوبوس هاى گازسوز متوقف شده عنوان كرد: در جلساتى كه توسط كميته تحقيق و تفحص شورا برگزار شد تعداد ۴۰ سوال به منظور روشن شدن بيشتر تخلفات و پاسخ دهى مديريت شهرى تهيه شد تا بتوانيم گزارش جامعى در اين خصوص به اعضاى شورا ارائه كنيم.

حسن قديرى با اشاره به اينكه تنها در دو جلسه ۱۲ ميليارد تومان يارانه بخش خصوصى كه وجاهت قانونى نداشت از بودجه اتوبوسرانى كسر شد، اضافه كرد: بنده نيز به عنوان نماينده شورا در كميته تحقيق و تفحص دغدغه اعضاى شورا را در خصوص مشخص شدن تخلفات صورت گرفته درك كرده و به جديت موضوعات را پيگيرى خواهم كرد.

تخلفات اتوبوسرانی باید شناسایی شود

رييس امور اقتصادى، سرمايه گذارى و مشاركت هاى شوراى اسلامى شهر مشهد نيز در مخالفت با افزايش مدت زمان تحقيق و تفحص در خصوص توقف اتوبوس هاى گاز سوز ابراز كرد: در جلسات گذشته شورا براى تصويب اصلاح و متمم بودجه سال ۹۳ اتوبوسرانى توافق شد كميته اى متشكل از سه نماينده به منظور بررسى مشكلات و تخلفات اتوبوس هاى گازسوز متوقف شده گزارش نظارت خود را در دو هفته به جلسه علنى شورا ارائه كنند.

سيد عبدالكريم جوادى افزود: نبايد لايحه اصلاح و متمم بودجه سال ۹۳ اتوبوسرانى تصويب شود در حالى كه درخواست بيشترى براى تحقيق و تفحص افزايش در خواست شده است.

وى گفت: ضرورى است بستر مناسبى جهت شناسايى تخلفات و پول هايى كه در حوزه اتوبوس هاى متوقف شده فراهم شود و افراد متخلف نيز در مقابل سوالات شوراى اسلامى مشهد پاسخگو باشند.

شهردار مشهد نيز در خصوص اهميت تصويب اصلاح و متمم بودجه اظهار داشت: شهردارى مشهد از تحقيق و تفحص شورا و نمايندگان شهروندان در حوزه سازمان اتوبوس رانى استقبال كرده و آن را به منزله مچ گيرى نمى داند.

سيد صولت مرتضوى عنوان كرد: لذا نبايد تصويب لايحه اصلاح و متمم بودجه را به ارائه گزارش توسط كميته تحقيق و تفحص شورا مرتبط كرد چرا كه مسائل حسابرسى شهردارى در اين حوزه به دليل مشخص نبودن بودجه قابل انجام نيست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار