بسته خبری تابناک تبریز
بسته های خبری «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۳۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱ 13 May 2015

بیانیه برای حضور یا عدم حضور در انتخابات مسئله این است!

شعردوست: در اين نوشته قصد اين را ندارم كه كلاً اصل حضور را تكذيب نمايم

پیشین ایران در تاجیکستان و نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در خصوص شایعات موجود درباره کاندیداتوری وی برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داده و عدم حضور خود را نفی نکرد در این یادداشت که بیش از نیمی از آن شامل بیان سوابق فرهنگی و رزومه ای! ایشان هست برای حضورش چنین نوشت:

«در اين نوشته قصد اين را ندارم كه كلاً اصل حضور را تكذيب نمايم، اما صادقانه عرض مى كنم كه هنوز بصورت جدى ، اثرگذار و عميق نسبت به بررسى موضوع اقدام نكرده ام.»

مرخصی زندانیان مراغه‌ای با دستبندهای موقعیت‌یاب

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: زندان‌های استان به سامانه دستبند الکترونیکی مجهز می‌شود.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از فارس، هاشم بنی‌هاشمی در جمع خیرین و اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مراغه اظهار داشت: با بکارگیری یک هزار دستبند الکترونیکی در زندان‌های استان، زندانیان با دستبندهای مجهز به سیستم موقعیت یاب gps به مرخصی می‌روند.

وی هدف از اجرای طرح دستبند الکترونیکی در زندان‌ها را کاهش آمار زندانیان اعلام کرد و افزود: سازمان زندان‌ها با این دستبندها می‌تواند زندانیان را به دور از زندان، در منزل و محل کار کنترل کند.

امتناع متهمان تخلف در شهرداری از پاسخ به خبرنگار

پس از اینکه طی هفته های اخیر تبریزبیدار خبری را مبنی بر برگزاری قریب الوقوع دادگاه تخلفات احتمالی برخی اعضای شورای شهرفعلی وهمچنین برخی مدیران شهرداری را منتشر کرد این افراد از پاسخ به خبرنگار تبریزبیدار امتناع کردند.

به گزارش تبریز بیدار ، برخی متهمان تخلفات انتخاباتی در شهرداری از پاسخ به خبرنگار تبریزبیدار طفره رفته و پاسخی ندادند.

پس از اینکه طی هفته های اخیر تبریزبیدار خبری را مبنی بر برگزاری قریب الوقوع دادگاه تخلفات احتمالی برخی اعضای شورای شهرفعلی و همچنین یرخی مدیران شهرداری را منتشر کرد این افراد از پاسخ به خبرنگار تبریزبیدار امتناع کردند.

یکی از اعضای فعلی شورا که خود یکی از متهمان این پرونده است به خبرنگار ما گفت: اگر نگویید منبع خبر شما چه کسی است پاسخ نخواهم داد.

همچنین یکی از مدیران شهرداری نیز به خبرنگار ما گفت: تا زمانی که ندانم چه کسی این خبر را به بیرون درز داده جواب نمی دهم.

وی همچنین پس از اصرار تبریزبیدار مبنی بر اخذ جواب مناسب گفت: حالا که شما منبع خبرتان را نمیگویید اصلا من هم در جریان این موضوع  نیستم.

صنعت استان را دریابید

محمدحسین جعفری عضوشورای شهر تبریز در خصوص مطالبات وی از سفر ریاست جمهوری به تبریز اظهار داشت: با توجه به نوع درگیری و تقاضای مردم تبریز از ما، احساس می کنم که بایستی تبریز در حوزه صنعت به جایگاه قبلی خود برسد.

محمدحسین جعفری گفت: تبریزامروز نسبت به 25 سال گذشته عقب نشینی کرده و درصد بیکاری امروز در تبریز به حدود 30 درصد رسیده است در حالیکه در مدت زمانی مشابه در سال های قبل این رقم به 2 یا 3 درصد می رسید.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: وضعیت صنعت استان فرسوده شده است و نسبت بیکاری ما نیز که رابطه مستقیمی با صنعت دارد افزایش پیدا کرده است.

جعفری اظهار داشت: ما نیز در شورای شهرمشکلات موجود در راه دولت را درک می کنیم اما بالاخره باید سیستم حمل و نقل ما که متشکل از اتوبوسرانی و مترو  و تاکسیرانی است وضعیتش بهبود یابد و در خصوص مناطق فرسوده نیز بایستی مشکلات موجود در راه وام های مربوطه برطرف گردد.

بازداشت انتشار دهنده تصاویر خصوصی دختران در تبریز

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: چندي پيش يکي از شهروندان با در دست داشتن شکوائيه اي اعلام داشت فردي در فضاي مجازي اقدام به انتشار تصاويري زننده و مبتذل از دخترش کرده، لذا مراتب در دستور کار کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

 محمد قاسملو تصريح کرد: پس از جمع آوري مستندات و بررسي هاي فني و مهندسي اجتماعي فردي که اقدام به انتشار تصاوير دختر شاکي کرده بود شناسايي و به محل پليس فتا منتقل شد.

اين مقام انتظامي افرود: متهم در ابتدا منکر قضيه شده و اعلام کرد شاکي و دخترش را نمي شناسد اما پس از مشاهده ي مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرده و اعلام داشت چندي پيش با اين دختر آشنا شده‌ام و با وي مدتي دوست بودم لذا در موقعيتي که مناسب ديدم از وي چندين مورد عکس هاي بسيار زننده تهيه کرده تا بتوانم از وي با استفاده از اين عکس سوء استفاده کنم، لذا پرونده مربوطه جهت سير مراحل قضايي به همراه متهم تحويل مراجع قضايي شد.

نمی گذاریم کارخانه ماشین‌سازی تبریز به نااهلان واگذار شود

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس اظهار کرد: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر و مسولین مربوطه احضار شده‌اند تا در خصوص موضوع و نحوه واگذاری ماشین‌سازی تبریز که مورد انتقاد ما هم هست توضیح داده و راهکارهای بهبود وضعیت این کارخانه را که شناسنامه صنعت آذربایجان است مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم شرکتی با قدمت و ریشه ماشین‌سازی به دلیل تصمیم گیری‌های غلط به یک فرد یا ارگان فاقد اهلیت واگذار شود چرا که ماشین‌سازی شناسنامه صنعت آذربایجان شرقی بوده و به قولی کارخانه کارخانه‌سازی است.

سخنان متفاوت علی مطهری در زنجان!

علی مطهری شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در خصوص فحاشی به کوچکزاده اظهار داشت: کوچکف اصطلاحی است که از قدیم در زمینه کوچکزاده استفاده میکردیم و در مجلس بیاختیار لفظ کوچکف را به کار بردم.

وی با بیان اینکه ماجراهای مجلس به گونهای از سوی رسانهها مطرح شد که گویی من پشت تریبون رفته و چنین الفاظی را بیان کردهام، افزود: در زمینه مصاحبه رادیویی نیز قصد من مزاح با کوچکزاده بود.

مطهری در زمینه فتنه سال ۸۸ نیز گفت: باید این افراد به قانون تمکین کرده و تظاهرات را زیاد ادامه نمیدادند، معتقدم از این جهت این افراد دچار خطا شدند و باید دید علت این کار چه بود و ما چه کاری کردیم که اینها اینگونه عمل کردند.

وی در زمینه شرکت در مناظرات نیز گفت: با شکل مناظرات موافق نیستم، مناظراتی باب شده است بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.

نماینده دورههای هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستن پرونده سال ۸۸ باید توسط قوه قضاییه صورت گیرد، ادامه داد: نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد، اینجا قوه قضاییه کوتاهی کرده است.

مطهری با بیان اینکه هنوز بر روی مواضع خود در زمینه حجاب و عفاف اصرار دارم، گفت: نظر من در زمینه مسائل فرهنگی تفاوتی نکرده است و من برای نخستین بار مسئله ساپورت را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم که اجازه ندهید ساپورت در کشور وارد شود و باید دولت در این زمینه نظارت کند.

وی با بیان اینکه من به سخنان روحانی در خصوص وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست، اعتراض کردم، یادآور شد: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :