دهه دوم اردیبهشت ماه سال جاری برای حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان با همکاری نیروی انتظامی استان با کشف 48 هزار لیتر نفت گاز قاچاق همراه بود.
کد خبر: ۳۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳ 13 May 2015
حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان با همکاری نیروی انتظامی استان در دهه دوم اردیبهشت ماه سال جاری طی سه مرحله در مجموع موفق به کشف حدود 48 هزار لیتر نفت گاز قاچاق شدند.

به گزارش "همدان نیوز" ، در مرحله اول طی پیگیری‌های حراست منطقه یک دستگاه نفتکش که حامل 28 هزار لیتر فرآورده نفتگاز قاچاق بود، توسط نیروی انتظامی در ابتدای آزادراه همدان ـ ساوه متوقف شد.

صادق فریدی گفت: در پرس و جو های اولیه راننده نفتکش به نام «ح.و» لب به اعتراف گشوده و اظهار داشته که این مقدار فرآورده را از یکی از اعضای شورای روستای جیحون آباد به نام «س.ا» تحویل گرفته و مقرر شده که محموله را به شهر رباط کریم منتقل کند. در ادامه راننده مذکور اقدام به دادن یک میلیون ریال رشوه به نیروهای انتظامی کرده که ضمن عدم دریافت این مبلغ توسط مأموران، پس از تشکیل پرونده و صورتجلسه متهم به دستگاه قضایی شهر قهاوند تحویل و خودروی نفتکش توقیف شد.

فریدی ادامه داد: با توجه به اظهارات راننده، طی تماس تلفنی با «س . ا»، ضمن تأیید این موضوع که وی این محموله را فروخته مدعی شده که محموله فوق فرآورده نفتگاز نبوده و ضایعات سوختی بوده، در حالی که پس از آزمایشات واحد کنترل کیفی پخش منطقه این ادعا رد شده و ثابت شده که محموله نفتگاز است. لازم به ذکر است بعد از تماس تلفنی مجدد با «س. ا»، وی منکر کل ماجرا شده و راننده هم به دادگاه ثانویه مراجعه نکرده است. این پرونده هم اکنون در دادگاه شهر قهاوند در جریان و در حال پیگیری است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان در ادامه سخنان خود افزود: در پی گزارش‌های مردم روستای امیرآباد از توابع شهرستان کبودراهنگ در تاریخ 16 اردیبهشت ماه، مبنی بر جابجایی سوخت در این روستا، طی هماهنگی با رئیس ناحیه و نیروی انتظامی، به محل فوق مراجعه و یک دستگاه نفتکش اسکانیا که حامل 19000 لیتر نفتگاز قاچاق بود کشف و ضبط شد.

فریدی اضافه کرد: همچنین در ساعت 20 تاریخ 13 اردیبهشت ماه جاری نیز در پی گزارش حراست منطقه مبنی بر حمل فرآورده قاچاق توسط یک دستگاه خودروی پیکاپ در محور مواصلاتی همدان ـ نهاوند (آورزمان)، تلاشگران عرصه انتظامی دست به کار شده و خودرو مذکور را حین تردد توقیف و حین بازرسی مقدار 700 لیتر فرآورده نفتگاز جاسازی شده در این خودرو را کشف کردند.

مدیر پخش منطقه همدان، با بیان اینکه متهمان این دو پرونده نیز جهت برخورد و مجازات به چنگال قانون سپرده شدند، خاطرنشان کرد: 48 هزار لیتر فرآورده مکشوفه نفتگاز پس از اخذ حکم قضایی در انبار نفت ایثارگران همدان تخلیه شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار