معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در ایلام برداشت می شود.
کد خبر: ۳۴۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 19 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛  "همایون مظاهری"، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام ۳۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بیشترآن به کشت  گندم، جو، ذرت و کلزا اختصاص دارد.

وی بیان داشت: این استان به علت شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های مستعد از مناطق پیشرو کشور در کشت کلزا است و امسال پنج هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان های مختلف این استان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: هم اکنون این استان در زمینه کشت کلزا و تولید دانه روغنی در جایگاه ششم استان های کشور قرار دارد.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی سال آبی جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع کلزا استان ایلام برداشت شود.

وی  با اشاره به اینکه شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و مهران با بیشترین سطح زیر کشت کلزا مهمترین قطب های تولید دانه روغنی در استان هستند، افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری برای توسعه کشت کلزا در این استان اختصاص یافته که  به ازا هر هکتار سطح زیر کشت کلزا ۲۵میلیون ریال تسهیلات با بهره ۱۲ درصد پرداخت می شود./م
 
 
 
منبع:ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار