مجریان طرحهای اشتغال زایی کمیته امداد خصوصاً بافندگان فرش به منظور حفظ سلامت در محیط کار هر ساله معاینه و مورد چکاب پزشکی قرار می گیرند.
کد خبر: ۳۴۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 19 December 2016

 بیش از 50 خانواده مددجو در شهرستان ملکشاهی استان ایلام هم اکنون در زمینه فرش بافی فعالیت داشته و از این طریق امرار معاش می کند.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیر کمیته امداد شهرستان ملکشاهی بیان کرد: تمامی مددجویانی که در زمینه فرش بافی در این شهرستان در حال فعالیت هستند با هدف توانمند شدن در آینده، از مزایای بیمه های اجتماعی برخوردار هستند.
 
وی افزود: بافندگان مددجوی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون توانسته اند تعداد 60 تخته فرش به ابعاد 134 متر مربع ببافند که در این مدت از بابت فروش این تعداد فرش حدود 850 میلیون ریال درآمد کسب کرده اند.
 
معاینات پزشکی رایگان بافندگان فرش در  ملکشاهی
 
مدیر امداد شهرستان ملکشاهی در ادامه به ارائه خدمات پزشکی به مجریان طرحهای اشتغال زایی این نهاد اشاره کرد و گفت: مجریان این طرحها خصوصاً بافندگان فرش به منظور حفظ سلامت در محیط کار هر ساله معاینه و مورد چکاب پزشکی قرار می گیرند.
 
توکلی افزود: به همین منظور امسال کلیه بافندگان فرش طی دو مرحله به چشم پزشک معرفی و بصورت رایگان مورد معاینات چشم پزشک قرارگرفته و همچنیندر این مدت یکبار بصورت کلی چکاب پزشکی شده اند.
 
وی همچنین گفت: در سالهای اخیر خوشبختانه حرفه فرش بافی به عنوان یکی از مشاغل خانگی درآمدزا مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و هم اکنون این صنعت نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی خانواده ها داشته است.
 
مدیر امداد شهرستان ملکشاهی به موضوع آموزش های مهارتی به علاقه مندان در این زمینه اشاره کرد و گفت: سال گذشته چند کارگاه آموزش فرش بافی با همکاری این نهاد و اداره فنی و حرفه ای برای خانواده های مددجو راه اندازی شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار