استاندار خراسان جنوبی توسعه شبکه ریلی را از اولویت های دولت در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: امیدواریم پروژه راه آهن خراسان جنوبی نیز هرچه سریع‌تر احداث و عملیاتی شود.
کد خبر: ۳۴۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 22 December 2016
سید علی اکبر پرویزی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و راهداری با اشاره اقدامات دولت طی سه سال گذشته در حوزه حمل و نقل اظهارکرد: طی این مدت هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه های استان خراسان جنوبی روکش آسفالت شده که اقدامی بی سابقه است.
 وی با اشاره به گستردگی حوزه حمل و نقل استان بیان داشت: توجه به حوزه راه‌ها برای توسعه استان از هم ترین اولویت‌ها است.
 وی با بیان اینکه بخش های مختلف تحت الشعاع وضعیت جاده‌ها و شبکه حمل و نقل است، گفت: برای رونق گردشگری و سرمایه گذاری باید زیر ساخت های شبکه حمل و نقل استان فراهم شود.
پرویزی توسعه شبکه ریلی را از اولویت های دولت در بخش حمل و نقل در برنامه ششم توسعه دانست و افزود: ناوگان هوایی کشور فرسوده است که باید در زمینه نوسازی آن هر چه سریع‌تر اقدام شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های شبانه روزی دستگاه های خدمات رسان در حوزه حمل و نقل بیان کرد: دستگاه هایی از جمله راهداری، پلیس راه، هلال احمر و ... برای سفر ایمن و تسهیل تردد مردم تلاش می‌کنند اما از آن طرف مردم نیز باید در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نهایت دقت را داشته باشند.
 وی از تلاش راهداران در ارائه خدمات به مردم در جاده‌ها و در هوای سرد زمستان تقدیر کرد و گفت: فعالیت راهداران با هدف کمک به همنوعان بوده چرا که جز با این هدف نمی‌توان در این شرایط سخت خدمت رسانی داشت.
۳میلیون تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جابجا شد
جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی سه میلیون و ۴۰ هزار و ۱۷۰ تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده ای استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
وی طول راه های شریانی استان را دو هزار و ۲۹ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: ۵۷ درصد راه های شریانی استان در شرایط بحرانی قرار دارد که باید روکش آسفالت برای آنها انجام شود.
 وی بیان کرد: تلفات جاده‌ای استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۰۹ شرکت حمل و نقل در استان بیان داشت: ۹ هزار و ۸۱۴ راننده در بخش حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعالیت می‌کنند.
 به گفته وی ۱۴ هزار نفر در بخش خصوصی و یک‌هزار نفر در بخش دولتی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.
وی از جابجایی سه میلیون و ۴۰ هزار و ۱۷۰ تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده ای استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: یک‌ و ۶۸۵ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
شهامت با اشاره به سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش حمل و نقل استان بیان کرد: از این میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از در دست احداث بودن شش مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان خبر داد و افزود: ۲۴ مجتمع بین راهی هم اکنون در استان فعال است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار