هفته‌ای دیگر از سال 2016 میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته 49 سال جاری میلادی با ما همراه باشید.
کد خبر: ۳۴۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 23 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایمنا:هفته‌ای دیگر از سال 2016 میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا معرفی تازه های موبایل را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید. اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.
گوشی های نوکیا در سال 2017 به بازار می آیند

یک شرکت جدید به نام HMD Global که توسط مدیران سابق نوکیا تاسیس شده است حق بهره برداری از نام تجاری نوکیا را از مایکروسافت دریافت کرده است. این شرکت که با یکی از تولیدکنندگان سخت افزار موسوم به Foxconn قرارداد همکاری منعقد کرده است، قصد دارد در ابتدای سال 2017 میلادی یک گوشی هوشمند اندرویدی با نام تجاری نوکیا به بازار عرضه کند.
به گزارش  گاردین،‌ شرکت HMD Global در تلاش است تا با استفاده از نوستالژی کاربران گوشی های قدیمی، بازیگران کوچک و بزرگ بازار پر رقابت گوشی های هوشمند را که اکنون پذیرای غول هایی همچون سامسونگ، اپل و هواوی است، به چالش بکشد.
 آرتو نوملا رئیس شرکت HMD Global در این رابطه گفت: ما می خواهیم یکی از بازیگران رقابتی کسب و کار گوشی های هوشمند باشیم.
شرکت HMD Global پس از مذاکراتی که از ماه می سال جاری میلادی آغاز شد، در روز پنجشنبه کسب و کار گوشی های هوشمند نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد. این شرکت حق انحصاری بهره برداری از نام تجاری توکیا را در حوزه گوشی های تلفن همراه و تبلت برای 10 سال آینده دریافت کرده است و در ازای استفاده از نام تجاری و اختراعات ثبت شده نوکیا، مبلغی را به آن شرکت پرداخت می کند. با وجود این، نوکیا هیچ نوع سرمایه گذاری مستقیمی را در HMD Global انجام نداده است.
سامسونگ گلکسی اس ۸ را به دوربین جلو با فوکوس خودکار مجهز خواهد کرد

سامسونگ همه ساله برای رونمایی از اسمارت فون پرچمدار خود که معمولا در کنگره‌ی جهانی موبایل یا همان رویداد MWC معرفی می‌شود، کار سختی را در پیش دارد. این سختی حالا به دلیل افتضاحاتی که نوت ۷ به وجود آورده است، بسیار بیشتر شده و حالا همه از کمپانی کره‌ای انتظار دارند که گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) را با قابلیت‌هایی معرفی کند که تمام تلخی‌های فبلت انفجاری سامسونگ را با خود بشورد و ببرد!
به همین دلیل هر روز سایت‌ها و تحلیلگران دنیای تکنولوژی بر روی یکی از بخش‌های گلکسی اس ۸ دست می‌گذارند و فرضیات خود برای ارتقای آن را مطرح می‌کنند. نمایشگر، دکمه‌ی هوم، پردازنده و بیوسنسورهایی نظیر اسکنر عنبیه‌ی چشم، مواردی هستند که تا به حال مطرح شده‌اند و حالا نیز کارشناسان به سراغ دوربین جلوی اس ۸ و ارتقای آن توسط کمپانی کره‌ای رفته‌اند.
طبق گزارشی که به تازگی در خبرگزاری ETNews منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۸ را با یک دوربین جلوی قدرتمندتر نسبت به نسل‌های قبلی سری اس روانه‌ی بازار کند و موضوع هیجان‌انگیز این است که این دوربین، دارای قابلیت فوکوس خودکار خواهد بود؛ اتفاقی که در صورت رخ دادن می‌تواند دوربین جلوی گلکسی اس ۸ را به یکی از برترین نمونه‌های موجود در بازار برای عاشقان سلفی تبدیل کند.
به‌روز رسانی اندروید نوقا برای گوشی‌های هوآوی منتشر شد

شرکت هوآوی مشغول آماده‌سازی اندروید نوقا برای گوشی‌های پرچم‌دار خود است، البته قرار است اندروید جدید در اختیار گوشی‌های رده‌ بالا اما قدیمی‌تر هوآوی نیز قرار گیرد.
به نظر می‌رسد به زمان عرضه رسمی اندروید نوقا برای اسمارت فون های هوآوی بسیار نزدیک هستیم. بنا بر شایعات منتشرشده، هوآوی می‌خواهد امروز اندروید نوقا را در اختیار دارندگان دستگاه‌های پی 9 و میت 8 قرار دهد.
گزارش‌ها حاکی از آن است اندروید نوقا در 7 دسامبر برای کاربران چینی منتشر می‌شود، اما هنوز مشخص نیست این نسخه از اندروید در چه زمانی در اختیار کاربران دیگر کشورها قرار می‌گیرد، احتمال می‌رود بعد از مدت کوتاهی این نسخه از اندروید برای تمام بازارهای جهانی عرضه شود. پیش از این شرکت هوآوی اعلام کرد اندروید 7 را برای گوشی‌های میت 8 و پی 9 در سه‌ماهه اول 2017 منتشر خواهد کرد.
هوآوی به‌روز رسانی اندروید نوقا را به همراه رابط کاربری EMUI 5.0 برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند که به‌صورت ایمن و کارآمد موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد.
 چینی‌ها برای نخستین بار از اپ دراور استفاده کرده‌اند، بدین ترتیب تمام ‌کارهای مهم با دو تا سه کلیک قابل انجام خواهد بود.
ویدیوی جدیدی از گلکسی A5 2017 سامسونگ فاش شد

به تازگی ویدئویی از کار با گوشی گلکسی A5 2017 در فضای اینترنت منتشر شده است که در واقع به بررسی این گوشی معرفی نشده می‌پردازد.
چند هفته پیش، رندر و اطلاعاتی از مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی ای ۵ سامسونگ (Samsung Galaxy A5) توسط Onleaks@ در اینترنت فاش شد. شرکت سامسونگ هنوز به‌طور رسمی این گوشی را معرفی نکرده است؛ اما به‌تازگی ویدئویی از کار با آن منتشر شد که به نظر می‌رسد مدل اولیه این گوشی را به نمایش درمی‌آورد.
 این ویدئو را شخصی به نام نیل پوتگیتر (Neil Potgieter) منتشر کرده است. وی در این ویدیو ادعا می‌کند که در حال بررسی گلکسی ای ۵ (۲۰۱۷) است. با این حال، از آن‌جایی که این گوشی هنوز معرفی و به بازار عرضه نشده است، احتمالا این «بررسی» درباره یک نمونه‌ی اولیه پیش‌تولید از این گوشی هوشمند است. به‌عنوان مثال این ویدئو نشان می‌دهد این دستگاه بر مبنای اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو کار می‌کند؛ اما به‌احتمال زیاد، نمونه نهایی گلکسی ای ۵ از اندروید ۷.۰ نوقا به‌صورت پیش‌فرض بهره خواهد برد.
به نظر می‌رسد این کلیپ با آنچه ما در مورد این دستگاه می‌دانیم تطبیق می‌کند؛ از جمله این‌که ای ۵ به لحاظ طراحی مشابه گلکسی اس ۷ است و طرح آن با گوشه‌های گرد دارد. همچنین این ویدئو نشان می‌دهد این گوشی دارای ۳ گیگابایت رم، یک پردازنده هشت هسته‌ای و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. البته ممکن است سامسونگ مدل‌هایی از این گوشی را با حافظه داخلی بیشتر به بازار عرضه کند.
به هر حال، انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی ای ۵ را در یکی از روزهای ماه دسامبر به‌صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه کند.
تصاویر آخرین گوشی مجهز به کیبورد فیزیکی بلک بری منتشر شد

به تازگی تصاویری از گوشی اندرویدی بلک‌بری منتشر شده است که گمان می‌رود آخرین گوشی این شرکت با کیبورد QWERTY باشد. ماه گذشته، جان چن، مدیرعامل بلک‌بری، وعده‌ داد این شرکت «آخرین گوشی تولیدی خود» را با کیبورد فیزیکی QWERTY عرضه خواهد کرد. مدت‌ها است که گفته می‌شود بلک‌بری این گوشی را با نام BlackBerry Mercury عرضه خواهد کرد؛ اما اکنون به نظر می‌رسد نخستین تصاویر مربوط به گوشی مورد بحث در فضای مجازی منتشر شده است.
احتمالا سومین دستگاه از سه گوشی هوشمند اندرویدی بلک‌بری را که عرضه‌ی آن‌ها برای سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بود، نشان می‌دهند؛ چرا که بلک‌بری پیش از این دو گوشی DTEK50 و DTEK60 را معرفی کرده است. اگرچه در حال حاضر نمی‌توانیم با قطعیت در خصوص درستی این تصاویر نظری بدهیم؛ اما آن‌ها به‌طور حتم با دستگاهی که بلک‌بری در حال کار روی آن است، مطابقت دارند.
تجربه‌ اندرویدی بلک‌بری تاکنون بسیار جالب توجه بوده است؛ از گوشی بسیار گران‌قیمت پریو گرفته تا گوشی پایین‌رده‌ی DTEK60. بلک‌بری ثابت کرده است حتی روی پلتفرمی دیگر نیز می‌تواند نوآور باشد؛ اما پیشرفت همواره به مفهوم آن است که باید بعضی موارد را در گذشته جا گذاشت و رو به جلو حرکت کرد؛ مواردی مانند کیبورد فیزیکی QWERTY بلک‌بری.
در حالی که حذف این کیبورد، خبری ناراحت‌کننده برای تعدادی از دیپلمات‌ها و تجار سراسر دنیا محسوب می‌شود؛ در صورت حقیقت داشتن شایعات مربوط به گوشی Mercury، بلک‌بری وداع درخوری با دنیای گوشی‌های مجهز به کیبوردهای فیزیکی خواهد داشت. اگرچه نتایج بنچمارک‌ گوشی بلک‌بری نشان از میان‌رده بودن این گوشی دارد؛ اما عملکرد، هیچ‌گاه از ویژگی‌های شاخص گوشی‌های بلک‌بری نبوده است.
گلکسی اس ۸ همراه با پنل RGB AMOLED و بدون دکمه هوم تولید خواهد شد

این روزها شایعه‌ها و خبرهای پیرامون پرچم‌دار آینده کمپانی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ بخش مهمی از اخبرا تکنولوژی را به خود اختصاص داده و روزبه‌روز اطلاعات جدیدتری از این محصول مورد انتظار مشخص می‌شود، در همین راستا به‌تازگی در خبری مشخصات صفحه نمایش این گوشی فاش شده و گفته می‌شود که سامسونگ قرار است وجود رزولوشن Quad HD را در صفحه نمایش این محصول حفظ کند اما با شیوه‌ای متفاوت. در این خبر آمده است که سامسونگ در اقدامی جالب می‌خواهد به جای استفاده از پنل Diamond PenTile از پنل RGB Super AMOLED استفاده کند، به این معنی است که وجود این پنل در گلکسی اس ۸ به ایجاد تصویری بسیار شفاف‌تر نسبت به دیگر محصولات بازار کمک می‌کند و تصاویر به نمایش در آمده در آن باکیفیت بیشتری دیده خواهند شد، اما از مهم‌ترین مزایای این پنل نتیجه بسیار قابل‌توجه در استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی است که قابل مقایسه با گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نخواهد بود. همچنین خبر خوب برای علاقه‌مندان به این برند اینکه پنل های استفاده شده در گلکسی اس ۸ از مقاومت بیشتری نسبت به محصولات سابق برخوردار خواهد بود. البته این خبر جدید خبرهای قبلی مبنی بر استفاده از صفحه نمایش ۵٫۷ یا ۶٫۲ در این محصول را تأیید نکرده است اما به هر حال گفته می‌شود که خبری از دکمه هوم در این گوشی نیست و قرار است سامسونگ از سنسور اثر انگشت با تکنولوژی بیومتریک مافوق صوت که توسط کوالکام ساخته شده است در زیر صفحه‌نمایش استفاده کند.
اپل آیفون 7s را با پردازنده‌ A11 و بدون شارژر وایرلس عرضه خواهد کرد
 
بر اساس شایعات منتشرشده؛ آیفون 7s با پردازند‌ه‌ی A11، بدون شارژر وایرلس و در رنگ جدید قرمز عرضه می‌شود.
شایعه‌ای متفاوتی در خصوص آیفون بعدی منتشر شده است که با اطلاعات و اخبار قبلی مطابقت ندارد. بر این اساس؛ ظاهرا اپل قصد دارد به‌جای عرضه‌ی آیفون ۸، نسخه‌های ارتقاءیافته‌ای از آیفون ۷ را با نام‌های آیفون ۷ ‌اس و ۷ اس پلاس معرفی کند که تغییرات کمی نسبت به مدل پیشین خواهند داشت.
سایت Mac Otakara اعلام کرده است اپل در آیفون بعدی بدنه‌ی صیقلی و شیشه‌ای را تغییر نمی‌دهد و شارژر وایرلس نیز به آن اضافه نخواهد کرد، به این ترتیب ظاهر آیفون جدید مانند نسل قبلی خود باقی می‌ماند؛ اما در عوض از پردازنده‌ی A11 در این موبایل استفاده خواهد شد. علاوه بر این احتمالاً رنگ قرمز این گوشی نیز معرفی می‌شود.
 البته دور از انتظار نیست اگر اپل مسیری فراتر از یک بروزرسانی مختصر را برای آیفون بعدی در پیش بگیرد، مانند کاری که با آیفون ۷ انجام داد؛ اما چنین حرکتی نیازمند افزودن امکانات جذاب و جدید است که بتواند آیفون را در میدان رقابت باقی نگاه دارد. اپل در سال جاری بسیار خوش‌شانس بود که گلکسی نوت ۷ به دلیل مشکلات پیش‌آمده از بازار جمع‌آوری شد. سامسونگ در ارائه‌ی نوت ۷ عجله‌ی زیادی به خرج داد و سرانجام شکست روبه‌رو شد، اما به عقیده‌ی بسیاری، این کمپانی چنین اشتباهی را تکرار نخواهد کرد.
انتظار می‌رود آیفون بعدی در ماه سپتامبر سال آینده معرفی شود؛ بنابراین در این فاصله‌ی زمانی، شایعات متعدد و متفاوتی در این خصوص خواهیم شنید.
گوشی LG G6 ضد آب است و شارژ بی‌سیم دارد

بی‌شک باید منتظر تغییرات اساسی در پرچم‌دار بعدی ال‌جی باشیم. گفته می‌شود گوشی G6 از شارژ بی‌سیم و قابلیت ضدآب بهره خواهد برد.
بر اساس گزارش‌های جدید؛ استفاده از طراحی ماژولار مانند آنچه در گوشی جی 5 ال‌جی دیدیم، روی گوشی جی 6 تقریبا منتفی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود ال‌جی قصد دارد پرچم‌داری ضد آب با قابلیت شارژ بی‌سیم معرفی کند. در گزارشی که دیروز توسط وب‌سایت کره‌ای ETNews منتشر شد، آمده است ال‌جی جی 6 باتری قابل تعویض نخواهد داشت.
به‌تازگی گمانه‌زنی‌هایی توسط ETNews منتشر شده است که ادعا می‌کند گوشی جی 6 همچون نسل قبلی خود از طراحی ماژولار برخوردار نخواهد بود و قابلیت‌های ضد آب آن مانند دیگر مدل‌ها نیست. به گفته‌ی این وب‌سایت کره‌ای، ال‌جی روی روش ضدآب جدیدی کار می‌کند که شگفتی ما را در پی خواهد داشت و با روش‌های گران‌قیمت به کار گرفته‌شده توسط رقبایی چون سامسونگ متفاوت است.
یکی از مدیران ال‌جی الکترونیکس به ETNews گفته است: آب‌و‌هوای ژاپن مرطوب و بارانی است و بهارهای گرم باعث می‌شوند تقاضا برای گوشی‌های ضد آب بالا باشد.
با این حال وب‌سایت کره‌ای The Investor می‌گوید گوشی ال‌جی جی 6 به شارژ بی‌سیم و سیستم پرداخت موبایل این کمپانی مجهر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار