امام جمعه ایوان گفت: مردم حزب‌اللهی ایلام در برابر مسؤولان آب به آسیاب دشمن ریز می‌ایستند.
کد خبر: ۳۴۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی‌محمد لروند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایوان اظهار داشت: این هفته چون در آستانه حماسه بزرگ 9 دی هستیم بنابراین در این هفته پیرامون آفت بزرگ "فتنه و فتنه‌گری" مطالبی را مطرح می‌کنم.

امام جمعه ایوان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند خوش به حال مخلصین آنان که چراغ هدایتند و هر فتنه تاری از آنها برطرف می‌شود، به عبارت دیگر بر اساس این سخن پیامبر هرکسی اسیر فتنه می‌شود به دلیل نداشتن اخلاص است که اتفاقا سال 88 برخی دچار آن شدند.

 یوم‌الله 9 دی روز ولایتمداری و بصیرت ملت بزرگ ایران است

امام جمعه ایوان سپس مردم را به حضور با شکوه در حماسه 9 دی دعوت کرد و گفت: این روز ولایتمداری و بصیرت ملت بزرگ ایران به معنای تمام کلمه ترجمه شد و آنهایی که با سخنان دشمن شاد کن در این استان حرف‌های تفرقه‌انگیزانه می‌زنند و روز 9 دی را یک روز عادی نشان می‌دهند علنا دارند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند گرچه مردم حزب‌اللهی استان بیدار است و روز 9 دی خروش خودش را نشان خواهد داد.

لروند تصریح کرد: اگر قرار باشد این مقام پرستان مقابل ولایت قد علم کنند ما با غیرت خودمان مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد.

وی شایعات مطرح شده برخی سایت‌ها راجع به انتقال راه آهن اسلام آباد - ایوان - ایلام به مسیر دیگری را خارج از عرف و قانون و عدالت دانست و گفت: وقتی دولت گذشته کلنگ این مسیر را برای ایوان زده و 20 کیلومتر آن هم مطالعه شده به هیچ عنوان ما از حق شهرستان کوتاه نمی‌آییم و امیدوارم که همانطور که استاندار در جواب برخی بزرگان گفت درصدد تغییر مسیر نیستم همینطور باشد و الا مورد قبول مردم ولایتمدار ایوان نخواهد بود.

خطیب جمعه ایوان به روز ثبت احوال اشاره کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت مدیر و پرسنل شهرستان ایوان یک مجموعه پر تلاش هستند و من تاکنون ندیدم حتی یک نفر از این اداره شکایت داشته باشد.

اسم‌گذاری اسامی مذهبی در ایوان بیشتر شده است

وی ادامه داد: آمار ارائه شده 8 ماهه امسال ثبت احوال ایوان نشان می‌دهد که کارهای فرهنگی در ایوان اثر گذاری خوبی داشته و در اسم گذاری‌ها اسامی مذهبی بیشتر شده است و با اینکه میانگین طلاق در کشور افزایش داشته در ایوان طلاق امسال نسبت به سال قبل 58 درصد کاهش داشته که از این جهت خدای بزرگ را سپاسگزاریم.

امام جمعه ایوان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح به همه مسیحیان و حتی مسلمانان جهان حضرت عیسی را پیامبر اخلاق و صلح دانست و گفت: خوی استکباری برخی پیروان مسیح مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و رواج بی‌بند و باری‌ها در این کشورها نشان می‌دهد جامعه مسیحی امروزه از توصیه‌های این پیامبر عظیم‌الشأن فاصله گرفته است و به فرموده امام مسیحیان باید امروز از آبروی عیسی مسیح دفاع کنند.

شهرستان ایوان با 93 درصد باسواد شهر اول استان است

لروند همچنین ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی، پرداختن به علم و دانش را از توصیه‌های اکید اسلام دانست و با بیان اینکه شهرستان ایوان با 93 درصد باسوادترین شهر استان است، گفت: از مسؤولان می‌خواهیم حرمت دانش و مردم شهرستان را رعایت کنند و اینقدر در توزیع اعتبارات بی‌عدالتی نکنند.

امام جمعه ایوان همچنین در خصوص منشور حقوقی رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور شما که در سالن سران گفتید از ابتدای سال 700 هزار شغل درست کردید و با توجه به اینکه یک فصل منشور مذکور عدالت است بفرمایید سرانه اشتغال از 700 هزار شغل مذکور چقدرش شامل استان محروم ایلام شده است، آیا 20 هزار شغل یا 10 هزار شغل سهمیه ایلام نمی‌شود پس چرا از خیل جوانان لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکتری کاسته نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ایوان کشاورز دست و پا ترکیده است که عمر خودش را فدای بچه‌هایش کرده و شش فرزند او مدارک تحصیلات عالیه دارند چرا پس این اشتغالزایی شامل اینها نشده لابد چون زبان دفاع از خودشان را ندارند.

شعارهای رئیس جمهور درمان درد بیکاری جوانان نیست

امام جمعه ایوان اضافه کرد: جناب رئیس جمهور اگر شما با آمار و شعار سر کار دارید ولی ما در دفتر خودمان هر روز جوانان دختر و پسر نجیب و کم توقعی را می‌بینیم که دنبال شغل ساده با حقوق جزئی هستند که شعارهای شما درمان درد آنها نیست.

لروند تصریح کرد: شما فرمودید 15 هزار و 600 کارگاه تولیدی در این چند ماه فعال شده پس چرا شهرک‌های صنعتی در مناطق ما بیش از 50 درصد تعطیل هستند اصلا چرا کارخانه ارج با 80 سال سابقه تعطیل است.

امام جمعه ایوان گفت: چگونه سخن از مطالبه حقوق مردم می‌زنید وقتی که با حقوق بگیران نجومی برخورد قاطع نکردید.

وی ادامه داد: ما روحانیون سینه سپر می‌کنیم از درد مردم فریاد می‌زنیم و مسؤولان شما به ما انگ سیاسی می‌زنند، عیبی ندارد آن خدایی که ناظر است روزی حقایق را برای مردم روشن می‌کند که آیا شیخ لروند با حقوق 850 هزار تومان جناح باز است یا آن کسانی که کاروان 300 نفره‌شان برای تفریح کیش جیب بیت‌المال را خالی می‌کنند، اگر مردم اسیر تبلیغات رسانه‌ای شما هم شوند ولی روزی حقایق روشن خواهد شد که آیا منشور شما طرفداری از مردم است یا رهبر دلسوز که فرمود با اشرافی‌گری و تجملات نمی‌شود به مردم خدمت کرد و فرمودند اول باید فقر و فساد و تبعیض ریشه کن شود./م
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار