معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی:
معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی با اجرای طرح سواد آموزی بومی در خراسان جنوبی، گفت: دراین طرح پاداش یک میلیون تومانی به بی سوادان روستایی که اقدام به سواد آموزی کنند پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 24 December 2016
محمد مهدی زاده پیش از ظهر شنبه در حاشیه گردهمایی سوادآموزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سواد از دو جزء، ابزار سواد و محتوای سواد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه لازمه محتوای سواد، آموزش مهارت های زندگی است، بیان کرد:  بیش از ۵۰ درصد از سرانه هزینه های سوادآموزی برای آموزش مهارت های زندکی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور گستره بالایی دارد، عنوان داشت: از این رو به دنبال ترویج فرهنگ یادگیری از همدیگر در جامعه هستیم.

وجود ۱.۴ میلیون نفر بی سواد در کشور

مهدی زاده از شناسایی ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بی سواد در کشور در سرشماری سال ۹۰ خبر داد و گفت:  از این تعداد سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر زیر ۵۰ سال سن داشته اند.

وی با اشاره به اینکه درصد بی سوادی در سال ۵۵ حدود ۵۲.۵ درصد بوده است، عنوان داشت: این رقم در سرشماری سال ۹۰ درصد به ۱۴.۵ درصد رسیده و امیدواریم در سال ۹۵ خبرهای خوبی در خصوص درصد باسوادی مردم ارائه دهیم.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور، نرخ رشد سواد در کشور را ۹۱ درصد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بی سواد باقی مانده بودند.

مهدی زاده با اشاره به وضعیت مطلوب خراسان جنوبی از نظر سواد آموزی، بیان داشت: تاکنون بالغ بر دو هزار نفر بی سواد روستایی و دو هزار نفر بی سواد شهری در خراسان جنوبی شناسایی شده اند.

وی از اجرای طرح سواد آموزی بومی در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پاداش یک میلیون تومانی برای بی سوادان روستایی که اقدام به سواد آموزی کنند در نظر گرفته شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار