معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال 4 هزار و 237 بی‌سواد در 3 دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در استان شرکت کردند.
کد خبر: ۳۴۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا در دیدار جمعی از سوادآموزان استان با آیت‌الله سعیدی با اشاره به برنامه باسواد کردن بی‌سوادان در استان اظهار کرد: برنامه‌ای که در استان قم داریم، باسواد کردن افراد بی‌سواد زیر 50 سال است، روز هفتم دی‌ماه، سی و هفتمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی است که این نهضت در استان سه شهید دارد.

وی ادامه داد: امسال 4 هزار و 237 بی‌سواد در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در استان قم شرکت کردند و با حضور در این دوره‌ها باسواد می‌شوند، میانگین سنی این افراد بی‌سواد بین 35 تا 45 سال است، بیشتر افراد بی‌سواد شرکت کننده در دوره‌های سوادآموزی پدران و مادران دانش‌آموزان هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: یک میلیارد بی‌سواد در جهان داریم که دو سوم آن‌ها از زنان هستند، هم‌اکنون بیشتر افرادی که در کلاس‌های سوادآموزی در استان قم شرکت می‌کنند، زنان هستند.

قاسمی‌نیا با اشاره به شرکت مردان در دوره‌های سوادآموزی اضافه کرد: امسال یک‌هزار و 32 مرد در استان قم در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند، این افراد عمدتاً شاغل هستند و کلاس‌های سوادآموزی مردان در شب‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی در شهر قم 52 درصد و در روستاهای این شهر 30 درصد بود، اما اکنون فاصله میان درصد سوادآموزی میان شهر قم و روستاهای این شهر تنها 6 درصد است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی در میان زنان استان 34 درصد و در میان مردان قم 64 درصد بود، اما اکنون فاصله درصد باسوادی میان زنان و مردان استان تنها سه درصد است.

قاسمی‌نیا با اشاره به درصد باسوادی در استان قم اظهار کرد: اکنون درصد باسوادی در میان مردان استان 96 درصد و در میان زنان قم 93 درصد بوده، رسیدن به این عدد به کمک سوادآموزان، آموزش یاران و مدیران مدارس بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 90 درصد کلاس‌های سوادآموزی استان قم در مدارس و با همکاری مدیران برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار