فرماندار استهبان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان بر لزوم مقابله با تخلفات در حوزه آب از جمله برداشت های بی رویه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 26 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدمهدی شرفی دوشنبه در این جلسه با اشاره به لزوم مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی در شهرستان گفت: با هدف جلوگیری از ایجاد بحران آب در شهرستان، چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شدند و براساس آمار ارائه شده صرفه جویی قابل توجهی در منابع آب شهرستان حادث شده است.
وی افزود: آب یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است.
فرماندار استهبان با اظهار تأسف از اینکه میزان برداشت آب در شهرستان بیشتر از میزان ورود آب به سفره های زیرزمینی است گفت: باید با مدیریت و نظارت صحیح بر مصرف آب، مقدار ورودی و خروجی آب سفره های زیرزمینی مساوی باشد لذا لازم است مدیریت آب منطقه ای با پیگیری جدی و با قاطعیت نسبت به تخلفاتی که صورت می گیرد برخورد کند.
رئیس شورای حفاظت از آب شهرستان با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم به جهت صرفه جویی در مصرف آب گفت: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم به خصوص انجیر داران آموزش داده شود.
فرماندار استهبان با اشاره به کاهش میزان بارندگی در شهرستان گفت: وضعیت امروز قابل مقایسه با گذشته نیست؛ در گذشته انواع محصولات کشاورزی کشت می شد که آب زیادی هم نیاز داشتند ولی امروز باید محصولات کم آب کشت شود و تدابیری در رابطه با میزان مصرف آب جهت کشاورزی و باغداری اندیشیده شود.
شرفی گفت: امروز بحث تولید و توزیع آب مطرح نیست بلکه بحث مدیریت صحیح منابع آب مطرح است که باعث حفظ منابع آبی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار