معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اکنون درصد باسوادی در شهر قم به 96 درصد و در روستاها به 89 درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تاریخچه نهضت سوادآموزی اظهار کرد: این نهضت در روز هفتم دی‌ماه 1358 تشکیل شد و اولویت کنونی در بحث سوادآموزی، باسواد کردن افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال در استان قم است.

وی ادامه داد: برای باسواد کردن افراد بی‌سواد در کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اما هنوز در این زمینه کار داریم و باید تلاش کنیم تا بی‌سوادی را به صورت نسبی در کشور و استان قم ریشه‌کن کنیم،

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی در شهر قم 52 درصد و در روستاهای این شهر 30 درصد بود، اما اکنون درصد باسوادی در شهر قم به 96 درصد و در روستاهای این شهر به 89 درصد رسیده است.

قاسمی‌نیا با اشاره به آمار باسوادی در میان مردم استان قم اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلابی درصد باسوادی در میان مردم استان 64 درصد و در میان زنان قم 34 درصد بود، اما اکنون در استان درصد باسوادی زنان به 93 درصد و درصد باسوادی مردان به 96 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر 672 نفر در روستاهای استان قم در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند و در مجموع حدود 13 هزار نفر در استان در دو سال اخیر در دوره‌های سوادآموزی حضور داشتند، امسال هم حدود 4 هزار و 200 نفر در دوره‌های سوادآموزی در استان قم شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: براساس طرحی قرار شده است که در هفت استان کشور از جمله استان قم به ازای باسواد شدن هر فرد بی‌سواد در روستاها، پاداش یک میلیونی داده شود، در این راستا به صورت جدی به دنبال تشویق افراد بی‌سواد در روستاهای استان برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با روستاییان بی‌سواد استان قم در حال تماس گرفتن هستیم تا آن‌ها در دوره سوادآموزی شرکت کنند، شاهد استقبال خوب این افراد از بحث شرکت در دوره‌های سوادآموزی و باسواد شدن بودیم و بانک اطلاعاتی کاملی را از افراد بی‌سواد در استان قم از جمله روستاها داریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار