فرماندار تویسرکان گفت: امروز کشورهای غربی و آنهایی که لاف جنگ علیه جمهوری اسلامی را می زنند به خوبی درک کرده اند که روحیه شهادت طلبی ایرانیان اجازه هیچ حرکت نابجایی را به آنها نخواهد داد.
کد خبر: ۳۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 14 May 2015
فرماندار تویسرکان گفت: شهدای سرافراز هشت سال دفاع مقدس، زبان تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان را در نطفه خفه کردند.

به گزارش ایرنا ،مهرداد موسوی در نشست هم اندیشی تدفین پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر سرکان افزود: شهدا بزرگترین نقش را در بازدارندگی در برابر حمله نظامی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را ایفا کرده اند و روحیه شهادت طلبی را در مقابل روحیه تجاوز طلبی و استکباری دشمنان به مرحله ظهور رساندند.

وی بیان کرد: امروز کشورهای غربی و آنهایی که لاف جنگ علیه جمهوری اسلامی را می زنند به خوبی درک کرده اند که روحیه شهادت طلبی ایرانیان اجازه هیچ حرکت نابجایی را به آنها نخواهد داد.

موسوی تاکید کرد: شهدا با خون خود اعلام کردند که فرهنگ شهادت همواره در رگ های حیاتی این ملت جاری است و به هیچ کشوری جرات تعرض را نمی دهد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه پاسداشت شهدا در حقیقت پاسداشت ایثار، فداکاری و شهادت طلبی در مسیر آرمان های الهی است اضافه کرد: بزرگداشت شهدای جنگ، فرصت را برای شناخت بیشتر جوانان نسل کنونی از مبانی اندیشه دفاع مقدس و سیره عملی شهدا فراهم می کند.

رییس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 447 شهید مفقود الجسد در سطح استان همدان وجود دارد که دوتن از این شهدا مربوط به شهر سرکان می شوند.

جعفر زمردیان افزود: دو شهید گمنامی که قرار است در روزهای آینده در پارک کمربسته سرکان آرام بگیرند، دو شهید 21 و 25 ساله هستند که در منطقه حاج عمران در غرب کشور به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه 122 شهید گمنام در 35 نقطه شهری، پادگان های نظامی، مرکز علمی و ارتفاعات در سطح استان همدان به خاک سپرده شده اند اضافه کرد: اکنون 900 تقاضا از مناطق مختلف کشور برای میزبانی از پیکر شهدای گمنام ثبت شده در حالی که تا کنون شش هزار شهید مفقود الجسد به وطن بازگشته اند.

زمردیان ادامه داد: در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) در روزهای آینده، 55 شهید در سراسر کشور تشییع می شوند که از این تعداد 13 شهید با استفاده از آزمایش های تخصصی شناسایی شده اند.

وی موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و اقلیم مناسب و پیشینه درخشان پارک تفریحی کمربسته به لحاظ ارزش تاریخی را مهمترین دلایل انتخاب این مکان برای خاکسپاری دو شهید گمنام در شهر سرکان عنوان کرد.

زمردیان خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته اکنون نمونه خون بیش از 90 درصد از خانواده های شهدای مفقود الجسد در سطح استان همدان در دسترس است که از این تعداد 31 خانواده شهید مربوط به تویسرکان می شوند.

وی همچنین با مصوبه ارزشمند هیات دولت در دیماه سال 93 در رابطه با سامان دهی گلزار شهدا و شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، تولیت منابع این بخش از طریق بودجه اعتباری با همکاری وزارت نیرو، وزارت کشور و نفت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در لوایح بودجه نوشته و تامین می شوند.

زمردیان متذکر شد: با توجه به این مصوبه در سال جاری دیگر با مشکلات سال های قبل روبه رو نیستیم.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که علاوه بر 753 شهید خود، پیکر هشت شهید گمنام را در تپه نورالشهدا، دانشگاه آزاد اسلامی و گلزار شهدای شهر تویسرکان در خود جای داده و با تدفین دو شهید گمنام در پارک کمربسته سرکان، تعداد شهدای گمنام آرام گرفته در شهرستان تویسرکان به 10 شهید می رسد.

سرکان یکی از سه شهر شهرستان تویسرکان در سه کیلومتری غرب شهر تویسرکان است که پارک کمربسته به عنوان یک پارک تفریحی در مرکز این شهر از جاذبه های طبیعی متنوعی برخوردار است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار