آیت‌الله علوی گرگانی:
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه وضع طلاق در کشور نامطلوب است، گفت: باید روزبه‌روز بر میزان ازدواج‌ها افزوده‌شده و از میزان طلاق کاسته شود.
کد خبر: ۳۵۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 29 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ثبت‌احوال استان قم، با اشاره به تأکید اسلام مبنی بر فرزند آوری اظهار داشت: در اسلام به کثرت افراد و افزایش میزان زاد و ولد سفارش شده است.

وی با بیان اینکه آیه یک سوره نساء به همین دستور اشاره دارد، افزود: در این آیه آمده است، که ای مردم، از پروردگار خود بترسید، خدایی که همه شمارا از یک‌تن آفریده و جفتتان را نیز از همان خلق کرده است، و از آن دو تن نیز خلقی بسیار در اطراف عالم از مرد و زن پراکنده است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه اسلام بر کثرت زنان و مردان سفارش دارد، عنوان کرد: بر اساس روایات، پیامبر اکرم(ص) با ازدواج و فرزند آوری موافق است و هر فرزند مسلمان حتی جنین سقط شده را مایه مباهات می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: به این دلیل که ما پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) هستیم باید نسل را زیاد کرده و تکثیر یابیم، درحالی‌که اهل سنت بیشتر به این مقوله اهتمام دارد، زیرا کثرت شیعیان از منظر دینی، حکومتی و نیز تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به‌ضرورت وجود 4 فرزند در هر خانواده گفت: باید تعداد فرزندان در هر خانواده افزایش یابد و خانم‌ها به این مسئولیتی که بر دوش آن‌ها گذاشته‌شده، بیشتر توجه کنند، و همانند گذشته کثرت فرزندان جز افتخارات محسوب شود.

وی با اشاره به تأثیرپذیری روزافزون مردم نسبت به فرهنگ غرب، گفت: زمانی سیاست غرب مبنی بر تعداد کم ‌فرزندان بود، درحالی‌که امروزه سیاست آن‌ها افزایش فرزند آوری است و جوایزی برای فرزندان بیشتر در نظر گرفته می‌شود، اما مردم کشور ما همچنان بر سیاست گذشته غربی‌ها اهتمام دارند.

آیت‌الله علوی گرگانی بابیان اینکه نیروی جوان جامعه عامل دفاع در برابر دشمن است، اظهار داشت: اگر به موضوع فرزند آوری توجه نشود، چگونه می‌توان در برابر دشمن جنگید و از ایران اسلامی دفاع کرد.

وی بابیان اینکه وضع طلاق در کشور نامطلوب است، ادامه داد: باید روزبه‌روز بر میزان ازدواج‌ها افزوده‌شده و از میزان طلاق کاسته شود، که نیازمند انجام اقدامات گسترده‌ای در این  زمینه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار