دبیر دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد:
احمد گلچین دبیر دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گفت: 24 گروه موسیقی آیینی در دهمین جشنواره فرهنگ اقوام به هنرنمایی می‌پردازند.
کد خبر: ۳۵۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 01 January 2017
احمد گلچین دبیر جشنواره دهم گفت: 24 گروه موسیقی آیینی در دهمین جشنواره فرهنگ اقوام به هنرنمایی می‌پردازند.

احمد گلچین مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  و دبیر دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گفت: دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان در حال برگزاری است و مردم استقبال بسیاری خاصه از بخش موسیقی آیینی دارند.

وی افزود: این شب‌ها در جشنواره به اصطلاح جای سوزن انداختن نیست و مردم زیادی در سالن اجرای موسیقی حاضر می‌شوند تا هنرنمایی‌های اقوام مختلف ایران زمین را از دست ندهند.

دبیر ستاد جشنواره با اشاره به این موضوع که استقبال مردم فوق‌العاده است خاطر نشان کرد: حدود 20 گروه داخلی و خارجی در این جشنواره به اجرای موسیقی آیینی می‌پردازند.

احمد گلچین ادامه داد: گروه‌های موسیقی و آیینی آوای موج از بوشهر، هالای از مرکزی، آبیدر و کوردوان از کردستان، زاگرسیان ایران‌زمین از لرستان، رقص شمشیر آوای زاهدان از سیستان و بلوچستان، فلوکلوریک تلار از گیلان در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: همچنین آوای طبری از مازندران، موسیقی عشایر قشقایی از اصفهان، جایلان از خراسان شمالی، آیینی از آذربایجان شرقی، شقایق‌های کالپوش از سمنان، هنرمندانی از هرمزگان، هنرمندان افغان از افغانستان، هنرمندان قزاق از قزاقستان هم در جشنواره دهم حاضر هستند.

دبیر دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوامدر پایان به حضور گروه‌های موسیقی  گلستان هم اشاره کرد و گفت: گروه‌های ونوشه، گروه کوبه‌ای دیبا، هامون سیستانی، مهرگان، اهوراییان و ترکمن از گلستان در جشنواره دهم حضور فعال دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار