مگنو باتیستا داسیلوا از جمله بازیکنان دوست داشتنی و بی حاشیه ای است که توانسته در فوتبال کشورمان درخشش خوبی داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 03 January 2017
اشاره:
مگنو باتیستا داسیلوا از جمله بازیکنان دوست داشتنی و بی حاشیه ای است که توانسته در فوتبال کشورمان درخشش خوبی داشته باشد.
این بازیکن برزیلی فصل گذشته با قراردادی دو ساله به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست.
گسترش فولاد سومین تیمی است که مگنو پیراهن آن را در تبریز بر تن کرده است.
تیم های داماش و نفت تیم هایی بودند که پیش از این از مگنو در ترکیب تیم شان بهره می بردند.
مگنو همراه با مدیر روابط عمومی باشگاه، جناب علی اکبرزاده مهمان دفتر ما بود و مدعی بود که تسلط کافی به زباان فارسی دارد و نیازی به مترجم نیست ولی متاسفانه در ادامه کار متوجه شدیم که چندان هم به فارسی مسلط نیست و جالب تر اینکه آشنایی زیادی هم با زبان انگلیسی نداشت و مجبور شدیم برای تفهیم کلماتی چون "حسرت" و "نگرانی" و ... به ایما و شاره و ... رو بیاوریم.
روحیه شاد و صمیمیت کودکانه اش، از خصوصیاتی بود که کمتر در بازیکن دیگری سراغ داریم! با این بازیکن محجوب و شیرین که بسیار خنده رو و دوست داشتنی است گپ مفصلی زدیم. گپی که هر لحظه اش احساس شادی و شعف را در فضا پراکنده می کرد!
چی شد که به گسترش فولاد پیوستی؟
من سالها در داماش و نفت بازی کرده ام و شناخت خوبی از همه تیم های ایرانی دارم و وقتی پیشنهادی از طرف گسترش شد با کمال میل قبول کردم. گسترش فولاد واقعا یک باشگاه حرفه ای است و بازیکنان خیال شان از همه جهت راحت است. همه امکانات یک باشگاه حرفه ای را دارند. از زمین تمرینی خوب تا یک زمین عالی برای مسابقه. همه اینها دست به دست هم داد تا این تیم را برای ادامه فوتبالم انتخاب کنم.
قراردادت چند ساله است؟
قرارداد دوساله دارم ولی دوست دارم تا آخر عمر ورزشی ام در این تیم بمانم. بازی کردن در گسترش خیلی عالی است و همه امکانات برای بازیکنان فراهم است. همه پرداختی ها سرموقع انجام می شود و همه وظایف کاری خودشان را به نحو احسن انجام می دهند. مدیریت در این تیم بی نظیر است.
به نظرت علت عدم نتیجه گیری تیم  در هفته های اخیر چیست؟
بخدا خودمان هم نمی دانیم! تیم بسیار خوب تمرین می کند و بازی های خوبی هم به نمایش می گذاریم ولی نمیدانم چرا در نتیجه گیری موفق نیستیم. شاید استرس و نگرانی بیش از حدی که به تیم وارد شده اجازه نمی دهد تا آنچنان که باید و شاید نتیجه بگیریم.
و به نظرت کی این نتایج بد خاتمه خواهد یافت؟
مطمئن باشید که با اولین پیروزی همه چیز پایان خواهد یافت و به روال عادی برخواهیم گشت. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و نمی توان با نتایج چند هفته آغازین، قضاوت درستی کرد.
امسال تغییرات زیادی داشتید و بازیکنان زیادی از تیم جدا شدند. تیم پارسال بهتر بود یا تیم امسال؟
هم تیم فصل گذشته خوب بود و هم تیم امسال. برای من هر دو تیم عالی است. احساس خیلی خوبی در تیم دارم و سعی می کنم که همه نکات فنی سرمربی را پیاده کنم و در خدمت تیم باشم. در همین بازی با فولاد، تیاگو (بازیکن فولاد) پس از پایان بازی بهم میگفت که از تیم شما خیلی می ترسیدیم و نمیدانم چرا نتیجه نمی گیرید. این نشان می دهد که حریفان هم به قدرت ما آگاه هستند.
فصل گذشته با اینکه در پست هافبک دفاعی بازی می کردی ولی  یک گل و 10 پاس گل داشتی. امسال نمی خواهی آمارت را بالاتر ببری؟
توپگیری برایم از گل زدن مهم تر است. در هر بازی به طور میانگین 15 توپگیری دارم که از نظر آماری بسیار خوب است. امیدوارم امسال هم بتوانم هم توپگیری کنم، هم پاس گل بدهم و هم گلزنی کنم (می خندد)
یک تیم فوتبال آرمانی از بازیکنان ایرانی نام ببر.
بیرانوند، ایرانپوریان، خالد شفیعی، رامین رضاییان، مصطفی اکرامی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، داریوش شجاعیان، محمد ابراهیمی، طارمی و محمد ابراهیمی. ستاره این تیم هم داریوش (شجاعیان) است که بهترین بازیکن حال حاضر ایران است.
و یک تیم خارجی؟
نویر، آلوز، سیلوا، ماسکرانو، مارسلو، کازمیرو، مسعوت اوزیل، مسی، رونالدو، نیمار و کریم بنزما (ابتدا سوارز را به جای بنزما انتخاب کرد و بعد با اشاره به گاز گرفتنش در رقابت های جام جهانی، نظرش عوض شد!!)
دوست داری کمی از فوتبال جدا بشویم و سوالات دیگری مطرح کنیم؟
آره خیلی دوست دارم. دیروز ادینیو راجع به شما حرف می زد. خیلی دوست دارم تا از من هم همان سوالات را بپرسید (از ته دل می خندد و مثل بچه ها ذوق می کند!)
بزرگترین آرزویی که داری؟
قهرمانی با تیم گسترش فولاد در لیگ قهرمانان آسیا
اگر همین الان فرشته ای ظاهر شود و سه آرزوی تو را برآورده کند، چه آرزوهایی می کنی؟
اول از همه آرزو می کنم که پدرم دوباره زنده شود و به زندگی برگردد! دومین آرزوم این می شود که هیچوقت مصدوم نشوم و سومین آرزویم هم این که همه ی خانواده و فامیل هایم بیایند تبریز تا از تنهایی در بیایم.
ازدواج کردی؟
بله، 7سال پیش ازدواج کردم و یک دختر 8ماهه به نام لدیسا دارم.
همسرت از شغل ت راضی است؟

بله، خیلی راضی است چون هرچه می گیرم میفرستم برای اون (از ته دل می خندد)
با پول هایت چکار می کنی؟ در زمینه خاصی سرمایه گذاری می کنی؟ تجارت چی؟
من فقط پول ها را برای جولیا (همسرم) می فرستم. دو درصدش را به مادرم می دهد. ده درصد را خرج خانه می کند. هشت درصد ش را برای خودش خرید می کند. جولیا عاشق خرید کردن است. (و بازهم از ته دل قهقهه سر می دهد)
 
با هفتاد درصد باقیمانده چیکار می کند؟
زمین می خرد!
در کار منزل به همسرت کمک می کردی؟
بله، ظرف میشستم، گردگیری می کردم، بچه داری می کردم و هرکاری که جولیا می گفت انجام می دادم!
 
پس حسابی زن ذلیل هستی؟!
زن ذلیل نمیدانم چیه ولی هرچی همسرم بگوید می گویم چشم! در خانه فقط چشم و چشم می گویم!
بزرگترین نگرانی که داری؟
(برای تفهیم کلمه نگران، کلی دردسر کشیدیم، انگار خارجی ها برخلاف ما ایرانی ها اصلا آشنایی چندانی با "نگرانی" ندارند!!)
من هیچ نگرانی ای ندارم و فقط به آینده دخترم نگران هستم که چکاره خواهد شد و با کی ازدواج خواهد کرد!
بزرگترین حسرتی که در زندگی داشتی؟
من حسرتی ندارم! شاید حسرت این را می خورم که چرا نتوانستم در مراسم فوت پدرم که مصادف با بازی تیم ما با ملوان در فصل گذشته بود، شرکت کنم.
 
 
سرگرمی ات در تبریز چیست؟
بیشتر اوقات فراغتم را با گوشی پر می کنم. همیشه با جولیا و لدیسا حرف می زنم و گاهی هم به ولیعصر و لاله پارک می روم.
بهترین خاطره ای که از تبریز داری؟
کندوان! واقعا جای شگفت انگیزی است. فکر می کنم که در دنیا بی نظیر است. وقتی که عکس هایش را در اینستا گذاشتم، همه در مورد خانه های صخره ای از من سوال می کردند. آهان! این را هم بگویم که "برف" برایم شگفت انگیز بود. ما در برزیل برف نداریم و وقتی که برای اولین بار برف تبریز را دیدم، شوکه شدم!
چرا خانواده ات را به تبریز نمی آوری؟
همسرم قبل آمده بود ولی چون مسافرت هوایی آنهم 27 ساغت برای بچه ها خطرناک است، فعلا در برزیل هستند تا بعدا ببینیم چی می شود!
دوستان و آشناهایت در مورد زندگی در ایران و تبریز کنجکاوی می کنند؟
روز اولی که میخواستم به ایران بیایم همه می گفتند که نرو! می گفتند ایران جنگ است و ... تلویزیون های اروپا و امریکا چهره خشنی از ایران نشان می دهند و همه نگرانم بودند. وقتی که آمدم دیدم که ایران خیلی امن و آرام است. در برزیل تو نمی توانی پیاده در خیابان راه بروی چون ممکن است که هر لحظه سارقان حمله کنند. ولی اینجا من ساعت 12 شب از ال گلی پیاده می روم آپارتمان های آسمان (محل زندگی ام) و هیچ اتفاقی نمی افتد. در برزیل نمی توانی ساعت 12 شب بیرون بروی. خیلی خطرناک است!
این ها را به دوستانت گفتی؟
آره. پارسال برادرم و پسر دایی ام آمده بودند و پس از یک هفته که تبریز بودند، نمی خواستند برگردند برزیل! به زور فرستادمشان برزیل (قهقهه سر می دهد)
اگر 24 ساعت برای زنده ماندن فرصت داشتی چکار می کردی؟
80درصد قراردادم را از باشگاه می گرفتم و میفرستادم برای جولیا و بعدش می مردم! (قهقهه سر می دهد) من اینجا برای خانواده ام سخت کار می کنم که انها راحت باشند و وقتی قرار است بمیرم باید به فکر آنها باشم!
دوست داشتی جای چه کسی بودی؟
گتسو را خیلی دوست دارم و کاش جای او من بودم!
بهترین فیلمی که دیدی؟
از فیلمهای ایرانی خوشم میاید ولی "جدایی نادر از سیمین" یک  شاهکار بزرگ بود. هرچند سینما نمی روم ولی همه فیلمهای جدید را در منزل تماشا می کنم. تایتانیک هم بهترین فیلمی است که دیده ام.
بزرگترین دروغی که گفته ای؟
دروغگویی و فضولی کردن خیلی بد است و من سعی می کنم که این دو کار زشت را انجام ندهم. شما بنویسید که مگنو پسر خوبی است و دروغ نمی گوید!
تک کلمه ای با مگنو:
خدا: خیلی مهم
خانواده: مهم
برزیل: آی لاو یو
تبریز: دوستت دارم
آذربایجان: یاشاسین!
گسترش فولاد: بهترین
سینما: خوب
عشق: خوشمزه!
فوتبال: زندگی
شانس: مهم
فقر: مشکل
اعتیاد: خیلی خیلی خیلی بد!
تفریح: تنهایی سخته
این مصاحبه: گپ خودمانی و عالی
 
 
غزاله جعفر موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :